اخبار داغ

تکدی گری این بار به روش مجازی؛

گدایان به تلگرام کانال زدند

گدایان به تلگرام کانال زدند
برخی از متکدیان این روزها با حضور در فضای مجازی تکدی گری می کنند، این افراد با ارسال پیامی در تلگرام با عنوان های بچه مریض دارم، گرفتارم سعی می کنند از احساسات مردم سو استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک تکدی گری معضلی است که چند سال است در جای جای شهر دیده می شود، مشکلی که تا کنون اقدامی برای رفع آن صورت نگرفته و روز به روز متاسفانه حضور متکدیان در جاهای پر جمعیت شهر بیشتر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

متکدیان بیشتر در کنار داروخانه ها، بیمارستانها، خیابان های پر تردد و پمپ بنزین ها مستقر هستند و با پوشیدن لباس های کهنه و یا در آغوش گرفتن کودکان سعی می کنند از احساسات مردم برای دریافت پول و کمک های بیشتر سوء استفاده کنند.

,

 

,

در میان متکدیان از کودکان سر چهار راه با بسته های دستمال کاغذی و آدامس گرفته تا مردان و زنانی که در گوشه ای از  پیاده روها قرار دارند دیده می شود و هر روز برای دریافت کمک های بیشتر از روش های جدید و نو استفاده می کنند.

,

 

,

با توسعه ارتباطات و گسترش گوشی های موبایل و فعالیت تلگرام برخی از متکدیان این بار از طریق تلگرام اقدام به گدایی می کنند به طوری که با ارسال پیامی در تلگرام می نویسند که مثلا یک کودک بیمار دارند و محتاج کمک ها هستند که در این صورت گاهی مخاطب احساساتی می شود و ممکن است به شماره حساب مبلغی را واریز کند.

,

 

,

برخی از طریق فضای مجازی و سوء استفاده از احساسات مردم تلاش دارند تا مبالغی را جمع آوری کنند و گاهی هم کلاهبرداری هایی در این راستا صورت می گیرد.

,

 

,

نتیجه تصویری برای تلگرام

, نتیجه تصویری برای تلگرام,

 

,

" محسن سبزعلی" رئیس پلیس فتا بروجرد در این راستا گفت: تا کنون در شهرستان بروجرد موردی در راستای تکدی گری تلگرامی نداشتیم اما با توجه به دسترسی بسیاری از شهروندان به فضای مجازی و وسوء استفاده برخی از افراد، شهروندان بهتر است که به این گونه پیام های تلگرامی توجهی نکنند.

,

 

,

وی بیان کرد: شهروندان از اعتماد و ارائه اطلاعات بانکی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند چرا که گاهی پیامکی به برخی از مردم تحت عنوان برنده شدن در مسابقه ای ارسال می شود و از وی درخواست می شود که شماره حساب خود را اعلام کنند اما در بیشتر موارد در این راستا کلاهبرداری هایی صورت می گیرد.

,

 

,

سبزعلی اظهار داشت: شهروندان به پیامک های تلگرامی تحت عنوان کمک به افراد بیچاره و به نوعی تکدی گری توجهی نکنند و در صورت مشاهده و دریافت هر گونه پیام مشکوک، مورد را سریعا به پلیس فتا اطلاع دهند.

,

 

,

وی اضافه کرد: در ایام ماه رمضان برخی از فرصت طلبان قصد داشتند تا با ارسال پیامک هایی از زکات فطریه سواستفاده کنند که اطلاع رسانی دقیق به شهروندان داده شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه