اخبار داغ

سنت‌شکنی زن سعودی در کشف حجاب!

سنت‌شکنی زن سعودی در کشف حجاب!
انتشار ویدئوی کشف حجاب یک زن سعودی موجب شد مقامات عربستان دستور بازداشت وی را صادر کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه یونایتدپرس اینترنشنال؛ مقامات عربستانی در حال بررسی ویدئویی منتسب به یک زن سعودی هستند که بدون حجاب و در حالی که دامن کوتاه به تن دارد در کوچه‌های روستای تاریخی «اُشیقر» قدم می‌زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


این ویدئو ابتدا در پیام رسان اسنپ چت منتشر و سپس در شبکه اجتماعی توئیتر بازنشر شده است.

در این ویدئو زن جوانی که «خالود» نامیده می‌شود بدون توجه به پوشش مخصوص زنان سعودی درحالی که دامن کوتاهی به تن دارد در کوچه‌های روستای تاریخی «اُشیقر» واقع در ۹۵ مایلی ریاض، پایتخت عربستان، قدم می‌زند و فردی از پشت سر او فیلم می‌گیرد.

پوشش این زن که نقض کُد‌های حجاب زنان در عربستان است به بحث داغی در رسانه‌های اجتماعی این کشور تبدیل شده است. برخی از کاربران خواستار بازداشت و محاکمه وی شدند و عده‌ای نیز با اشاره به پیامد‌های سفر ایوانکا و ملانیا ترامپ به عربستان، شجاعت این زن را در سنت شکنی قانون حجاب تحسین کرده اند.

طبق قانون حجاب در عربستان، زنان سعودی باید سر و بدن خود را با روسری و «عبا» که نوعی پیراهن گشاد و بلند مخصوص است، بپوشانند. بازدیدکنندگان خارجی از این قانون معاف هستند.

روزنامه عکاظ چاپ عربستان روز گذشته نوشت: مقامات رسمی اُشیقر از پلیس و والی این شهر خواسته‌اند تا فرد خاطی را شناسایی و دستگیر کنند.

لازم به ذکر است؛ تصویر این خبر ویرایش شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه