اخبار داغ

«پینوکیو می‌خواهد بمیرد» در «باران»

«پینوکیو می‌خواهد بمیرد» در «باران»
نمایشنامه «پینوکیو می‌خواهد بمیرد» به نویسندگی داریوش رعیت و کارگردانی احمدرضا حجارزاده، شنبه۳۱ تیرماه ساعت۱۹ در تماشاخانه باران اجراخوانی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از روابط‌ عمومی گروه، اجراخوانی نمایشنامه «پینوکیو می‌خواهد بمیرد» به نویسندگی داریوش رعیت و کارگردانی احمدرضا حجارزاده، روز شنبه ۳۱ تیرماه ساعت ۱۹ در تماشاخانه باران روی صحنه خواهد رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این اجراخوانی، دومین تجربه اجراخوانی حجارزاده پس از نمایشنامه «کبوتری ناگهان» نوشته محمد چرم‌شیر است که در سال‌های۹۳و۹۴ اجرا شد.

,

در خلاصه داستان این نمایشنامه آمده: پینوکیو خواب‌های پریشانی می‌بیند و آنها را برای پدر ژپتو بازگو می‌کند. او مدت‌ها پس از تبدیل‌شدن به آدم واقعی، از این اتفاق پشیمان شده و تصمیم می‌گیرد خود را در دریا غرق بکند.

,

حجارزاده در یادداشت کوتاهی درباره اجراخوانی خود آورده: آدم‌بودن این روزها دشوارترین کار دنیاست. جای تاسف است که هر روز بر شمارِ کرگدن‌های روی زمین افزوده می‌شود و حتا قهرمانان و افسانه‌های کودکی‌مان،که دورزمانی الگوی آدم‌شدن‌مان بودند، امروز از این‌همه جنایت و ریاکاری و خشم و خشونت به چنان نفرتی رسیده‌اند که عطای آدم‌بودن را به لقای آن بخشیده‌اند و زیستن در کالبد عروسکِ چوبی را خوش‌تر می‌بینند، حتا اگر برای بازگشت به گذشته، مجبور باشند از مسیر مرگ بگذرند، و همه‌ی حرفِ نمایش‌نامه‌ی «پینوکیو می‌خواهد بمیرد» همین است؛«از آدم‌بودن پشیمان شدم».

,

در این نمایش، پونه عبدالکریم‌زاده، علی نجفی، حسین کریمی‌راد، طاها محمدی، بارمان اهورا، مهدی ایمانلو و آرش صادقیان حقیقی بازی و خوانش نقش‌ها را بر عهده دارند.گیسو قارنی نیز در کنار نقش‌آفرینان، توضیح صحنه‌ها را می‌خواند.

,

دیگر عوامل اجراخوانی «پینوکیو...» عبارتند از: پرستو کیانی(گزینش افکت)، نسا بیگی(اجرای پوستر و بروشور)، آذین دشتی، ملیکا گل‌محمدی(دستیاران کارگردان)، ساناز دریایی(عکاس)، ندا ایزدی(روابط‌عمومی و تبلیغات).

,

علاقه‌مندان به تماشای این اجراخوانی می‌توانند روز شنبه ۳۱ تیرماه ساعت۱۹ به تماشاخانه باران واقع در خیابان انقلاب، ابتدای فلسطین جنوبی، پلاک۲۹۲ مراجعه کنند.

,

انتهای پیام 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه