اخبار داغ

نماینده کوثر و خلخال در مجلس:

رئیس جمهور و وزیر نیرو تذکر کتبی گرفتند/پیگیر ثبت روز شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم ملی هستیم

رئیس جمهور و وزیر نیرو تذکر کتبی گرفتند/پیگیر ثبت روز شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم ملی هستیم
نماینده شهرستان های کوثر و خلخال گفت: در خصوص مشکلات مرتبط با مناطق حفاظت شده محیط زیست خلخال و عدم آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی رئیس جمهور و وزیر نیرو تذکر کتبی گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از کوثرخبر، بشیر خالقی با اشاره به فرا رسیدن هفته اردبیل اظهار کرد: نمایندگان بنا به وظیفه ذاتی خود پیگیر ثبت روز شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی در تقویم ملی هستند و این مهم در حال حاضر مستلزم پیگیری های مستمر می باشد، تهیه زندگی نامه و... شیخ صفی الدین اردبیلی و شکل گیری تاریخ تشیع مهم ترین ارکانی است که ضرورت ثبت این روز را به عنوان روز تاریخی و ملی نشان می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تذکر کتبی به وزیر نیرو اظهار کرد: در خصوص عدم آغاز به کار پایاب سد گیوی و مطالبه چندین ساله اهالی این منطقه تذکر کتبی به وزیر نیرو داده شده است که از سوی هیات رئیسه مجلس قرائت خواهد شد.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به عملکرد محیط زیست خلخال اضافه کرد: مساحت شهرستان خلخال 250 هزار هکتار می باشد که 37 درصد از کل این منطقه تحت مدیریت محیط زیست است که متاسفانه ظرفیت های بالقوه اقتصادی، معدنی، صنعتی و دامپروری بسیاری را در این منطقه حفاظت شده از دست داده ایم.

,

خالقی با بیان اینکه در این خصوص به رئیس جمهور نیز تذکر کتبی داده شده است افزود: مشکلی در خصوص چگونگی مدیریت حفاظت محیط زیست در شهرستان خلخال وجود ندارد ولی در این اوضاع نابسامان اقتصادی، بیکاری و ... لازم است اقدامات شایسته ای در خصوص اشتغال جوانان و توسعه اقتصادی در این منطقه صورت گیرد.

,

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل خاطر نشان کرد: مسئولان محیط زیست می توانند در کنار این مقدار از منطقه حفاظت شده فعالیت های اقتصادی و اشتغالزا را انجام دهند تا مردم منطقه به علت بیکاری و مشکلات اقتصادی مهاجرت نکنند.

,

نماینده شهرستان های کوثر و خلخال گفت: مهاجرت های بسیاری را از دو منطقه کوثر و خلخال شاهد هستیم که می بایست از همه ظرفیت های اقتصادی و معدنی و ... استفاده کنیم تا ضمن رفع معضل بیکاری مهاجرت معکوس را برای آبادانی منطقه خود به ارمغان بیاوریم.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه