اخبار داغ

تالار باران «حمام سنگی» گیوی/فیلم

تالار باران «حمام سنگی» گیوی/فیلم
داش حامامی یا حمام سنگی در ایام قدیم با بیل و کلنگ توسط یک مرد و زن در دل صخره بزرگ واقع در شهر گیوی کنده کاری شده است، این حمام سنگی یکی از مهمترین مناطق توریستی استان اردبیل و منحصر به فردترین حمام سنگی دنیا از لحاظ درمانی و گردشگری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، حمام سنگی و یا داش حامامی در شرق شهر گیوی میان باغات و کنار رودخانه گیوی و به فاصله ۳۰۰ متری از انتهای حوزه خدماتی شهرداری گیوی واقع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

این حمام در دامنه کوه بصورت غاری تعبیه شده از دهها سال پیش توسط یک زن و یک مرد با بیل و کلنگ به وجود آمده است؛ فضای استحمام در این محوطه از طریق کندن سنگ ها فراهم شده و تمام فضای آن پوشیده از سنگ طبیعیِ است.

,

این حمام یک اتاقک مربعی شکل در اندازه 25 متری که در دل کوهی سنگی کنده شده و یک درب ورودی از جنس آهن دارد که محدوده سنتی و بکر بودن این حمام را به رخ گردشگران و مسافران می کشد.

,

آب این حمام از سه نقطه تامین می شود که درجه حرارت های هر کدوم با دیگری فرق می کند؛ گرمترین آب چشمه حمام در ۲۰ درجه ی سانتیگراد دما می جوشد.

,

داش حامامی بنایی منحصر به فرد است که در مکانی با مناظر طبیعی زیبا و شگفت انگیز واقع شده است؛ این محل در تعطیلات به ویژه در ایام نوروز و تابستان یکی از قطب های جذب گردشگر در شهرستان گیوی می باشد.

,

 

 
 
 
 
 
,

 

 
 
 
 
 
,

 

 
 
 
,

 

 
 
 
,

 

 
 
 
,

 

 
 
 
, ,

 

,

 

 
 
 
,

 

,
 
 
 
,
 
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
, , حمام سنگی گیوی, حمام سنگی گیوی, حمام سنگی گیوی,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/, انتهای پیام/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه