اخبار داغ

رئیس دادگستری رودان :

حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه حکومت اسلامی است

حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه حکومت اسلامی است
رئیس دادگستری رودان با اشاره به حادثه اخیر مترو در شهر ری اظهار کرد: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر یکی از وظایف حکومت اسلامی به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن نیک طبع، رئیس دادگستری شهرستان رودان در گفت وگو با خبرنگار رودان نیوز با اشاره به حمله اخیر اراذل اوباش به آمر به معروف و ناهی از منکر در متروی شهر ری گفت : امر به معروف و نهی از منکر یکی از آموزه های دینی اسلام است که مورد تاکید قرار گرفته و در قرآن و روایات و احدیث و سیره علمی اهل بیت به آن اشاره و وظیفه هر مسلمان امر به معروف و نهی از منکر است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودان نیوز,

 

,

وی افزود: برای احیای این فریضه دینی افراد مومن  و متعهد مورد حمایت قانونگذار قرار بگیرند چرا که در سنوات گذشته شاهد تعرض به این افراد هستیم به عنوان مثال در سال ۱۳۷۰ آقای کمال ولی زاده ،و در سال ۱۳۷۵ آقای قدرت الله محمدی،در سال ۱۳۷۶ آقای تقی اسدی ،و در سال ۱۳۸۶ آقای غلامرضا زبونی ،و در سال ۱۳۹۳ آقای علی خلیلی و اخیرا شاهد تعرض به یک آمر به معروف و ناهی از منکر، آقای خلیل ذوالفقاری در مترو شهر ری بودیم.

,

 

,

رئیس دادگستری رودان اظهار کرد: حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر یکی از وظایف حکومت اسلامی به شمار می رود و در این راستا قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال ۱۳۹۴ به تصویب رسیده که در این قانون امر به معروف  و نهی از منکر ناظر به رفتاریست که علنی بوده و بدون تجسس مشخص باشد، مراتب امر به معروف و نهی از منکر نیز دسته بندی شده که شامل قلبی- زبانی نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و مرتبه علمی آن تنها وظیفه دولت است.

,

 

,

نیک طبع تصریح کرد: این نکته را هم باید آمرین به معروف و ناهیان ازمنکر توجه داشته باشند که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی توان متعرض حیثیت، جان ، مال ،مسکن ،شغل و حریم خصوصی اشخاص گردید.

,

 

,

وی یادآور شد: بدین صورت در راستای حمایتهای قانونی در مواد ۷-۸-۹-۱۱  اشاره شده اشخاصی که در برابر آمر به معروف و ناهی از منکر  اعمال مجرمانه انجام دهد،مجازات این افراد قابل تخفبف یا تعلیق و تعویق نمی باشد، همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند که در برابر امر به معروف و نهی از منکر  ایجاد مانع کنند و چنانچه این امر صورت گیرد شخص به حبس تعزیری محکوم خواهد شد.

,

 

,

رئیس دادگستری رودان اضافه کرد: در دستگاه قضایی به منظور تسریع در رسیدگی به جرایم موضوع این قانون،شعبه ویژه ای اختصاص داده شده است و آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد حمایت همانند نیرو های فعال بسیج ،چنانچه نسبت به این افراد تعرض شود یا به شهادت برسند و قاتل شناسایی نگردد دیه از محل بیت المال قابل پرداخت است.

,

 

,

حسن نیک طبع در پایان خاطر نشان کرد:در شهرستان رودان ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل گردیده است اما لازم است که در جهت اجرای نمودن این قانون و فعال شدن این ستاد اقدامات اساسی برداشته شود تا شاهد بروز اعمال و رفتار خارج از عرف و اخلاق اسلامی نباشیم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه