اخبار داغ

مسئول دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در کاشمر:

تخلفات انتخاباتی ربطی به صحت انتخابات ندارد/ کمبود تعرفه در برخی روستاهای کاشمر عمدی نبود

تخلفات انتخاباتی ربطی به صحت انتخابات ندارد/ کمبود تعرفه در برخی روستاهای کاشمر عمدی نبود
مسئول دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در کاشمر با بیان اینکه در انتخابات اخیر کمبود تعرفه رأی‌گیری در برخی روستاهای کاشمر عمدی نبوده است، تأکید کرد که تخلفات انتخاباتی برخی افراد و سازمان‌ها ارتباط مستقیم با تأیید صحت انتخابات پیدا نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر حجت الاسلام علی محمدی که شامگاه سه‌شنبه در همایش بصیرتی ناظران شورای نگهبان شهرستان‌های کاشمر و خلیل آباد در محل هیأت رزمندگان کاشمر سخن می‌گفت با اشاره به مفهوم دولت کریمه در اسلام گفت: دولت کریمه و برگزیده حتما بایستی برخوردار از مدیران خوبی باشد، بنابراین امروزه بهترین امتیازی که کشور ما بر همه کشورهای دنیا دارد، رهبر و مدیر آن است؛ چرا که این مدیر است که اسلام را عزت می‌دهد و فتنه‌گران و منافقان را ذلیل می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

وی افزود: دومین ویژگی دولت کریمه این است که از قوانین خوبی برخوردار باشد و البیته یکی دیگر از امتیازات ما این است که با تکیه بر دین اسلام از قوانین خوبی هم برخوردار هستیم؛ چراکه قانون اولیه ما وحی و کتاب الهی و قانون ثانویه ما هم که در مجلس شورای اسلامی به تصویب می‌رسد با شرع اسلام مطابقت داده می‌شود.

,

 

,

مسئول دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در کاشمر ادامه داد: در کنار این قانون ارزشمند، باید یک رهبر قوی و مقتدر وجود داشته باشد که این رهبر عبارت است از پیامبر و یا امام معصوم و در غیاب پیامبر و امام، باید کسی باشد که بتواند این قانون را اجرا کند و لذا در دوره غیبت باید رهبری حاکم باشد که همانند معصوم باشد و خوشبختانه ما در کشور از رهبری با عزت و با کرامت برخوردار هستیم که دوست و دشمن به اینکه ایران از رهبری مقتدر برخوردار است، اذعان دارند.

,

 

,

وی با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: با تلاش برگزیدگان ملت در قانون اساسی نهادی مقدس به نام شورای نگهبان پیش‌بینی شده است که وظایف سنگینی را بر عهده دارد که اولین این وظایف نظارت بر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و مطابقت آن‌ها با شرع مقدس و قانون اساسی است و این قوانین در صورتی که از نظر تطابق با احکام دین و قانون اساسی مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت برای اجرا ابلاغ می‌شود.

,

 

,

حجت الاسلام محمدی افزود: بنابراین اولین نقش شورای نگهبان در بحث مربوط به قوانین است که به این وسیله از مشروعیت نظام نگهبانی می‌کند و دومین نقش شورای نگهبان نظارت بر امر انتخابات و نگهبانی از آراء مردم است.

,

 

,

مسئول دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در کاشمر خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نقش نظارتی خود در موضوع انتخابات را به وسیله نیروهای برگزیده‌ای که در سراسر کشور دارد اعمال می‌کند و این موضوع از آن زمانی مد نظر قرار گرفت که بعد از فتنه‌هایی که در مجلس ششم و توسط نمایندگان این مجلس انجام شد، مقام معظم رهبری به شورای نگهبان فرمودند که شما باید در سراسر کشور، نیروهای آماده به کار مؤمن و مخلص داشته باشید که در هر موقعیتی برای نظارت، آماده و پای کار باشند.

,

 

,

وی ادامه داد: از آن زمان شورای نگهبان به این فکر افتاد که دفاتر نظارتی خود را در سراسر کشور ایجاد کند که با توجه به شرایط آن زمان و روی کار بودن دولت اصلاحات، راه اندازی این دفاتر، کار سختی بود و حتی برخوردهای سختی با نیروهای ما در ادارات مختلف شد؛ اما نیروهای شورای نگهبان پای کار ایستادند و دفاتر نظارتی را ایجاد کردند.

,

 

,

حجت الاسلام محمدی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری اظهار کرد: در این انتخابات شبهاتی مطرح شد و تخلفاتی نیز گزارش و محرز شد؛ اما باید گفت که این تخلفات انتخاباتی ارتباطی با صحت انتخابات ندارد.

,

 

,

وی افزود: اینکه فرد و یا اداره‌ای در انتخابات مرتکب تخلف شود ارتباطی با روز رأی‌گیری ندارد و شورای نگهبان بررسی می‌کند که آیا در روز انتخابات مشکلی که در نتیجه انتخابات خللی ایجاد کند، وجود داشته است یا خیر؟.

,

 

,

مسئول دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در کاشمر خاطرنشان کرد: در روز انتخابات در کاشمر مشکل خاصی که در روند سلامت انتخابات خدشه‌ای ایجاد کند، نداشته‌ایم و فقط با یک سری مشکلات جزئی مواجه بودیم.

,

 

,

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: فقط در چند روستای بخش کوهسرخ با کمبود تعرفه و در نتیجه متوقف شدن رأی‌گیری مواجه بودیم که بلافاصله به بخشداری اعلام شد.

,

 

,

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که کمبود تعرفه در این روستاها، عمدی نبوده است، ولی لازم بود از ابتدا تعرفه بیشتری به آن‌ها تحویل داده شود؛ اما هیأت اجرایی معتقد بود چون صندوق این روستاها مستقل شده است همان تعداد تعرفه کفایت می‌کند که این پیش‌بینی آن‌ها اشتباه بود.

,

 

,

مسئول دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در کاشمر خاطرنشان کرد: مشکل دیگری که در کاشمر وجود داشت این بود که با توجه به برگزاری همزمان انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی، به دلیل طولانی شدن روند راه‌ندازی دستگاه‌های مخصوص رأی‌گیری الکترونیکی در بسیاری از شعب، اخذ رأی در ابتدای صبح با حدود نیم ساعت تأخیر آغاز شد.

,

 

,

حجتالاسلام محمدی اظهارکرد: مشکل دیگر هم مربوط به پایان رأی‌گیری بود چون در قانون زمان رأی‌گیری طی 10 ساعت و در یک روز جمعه پیش‌بینی شده است دستگاه‌های احراز هویت هم رأس ساعت 12 شب قطع شده و امکان رأی‌گیری بعد از این ساعت نبود، بنابراین عده‌ای که هنوز در صف بودند امکان شرکت در انتخابات را پیدا نکردند که امیدواریم برای دوره‌های آینده این مشکلات توسط وزارت کشور برطرف شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه