اخبار داغ

در کارگروه سلامت و امنیت غذائی مطرح شد:

افزایش بیش از سه برابری موارد حیوان گزیدگی در شمال سیستان وبلوچستان/ تلفات دامی به دامپزشکی گزارش شود

افزایش بیش از سه برابری موارد حیوان گزیدگی در شمال سیستان وبلوچستان/ تلفات دامی به دامپزشکی گزارش شود
فرماندار ویژه زابل عنوان کرد: با توجه به افزایش بیش از سه برابری موارد حیوان گزیدگی در شمال استان اتلاف سگ های ولگرد در دستور کار قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  اوشیدا؛ کارگروه سلامت و امنیت غذائی باموضوع بیماریهای مشترک انسان و دام (اولویت هاری) ویژه شهرداریهای زابل، بخشداران، دهیاران و شوراها در محل فرمانداری ویژه شهرستان زابل با حضور فرماندار ویژه شهرستان زابل، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل، کارشناس اداره دامپزشکی زابل، شهردار زابل، بخشداران، شوراها و دهیاران منطقه زابل برگزار شد.

فرماندار زابل عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر توسط سگ ها و سایر حیوانات مورد گازگرفتگی قرار گرفته اند که در این راستا چهار نفر جان خود را از دست داده اند.

هوشنگ ناظری ادامه داد: با توجه به شیوع انواع بیماری های بین انسان و دام در منطقه، دامداران باید هر گونه اتلاف دام را به مراکز دامپزشکی گزارش دهند تا در صورت بروز بیماری در آن ها پرسنل دامپزشکی به سرعت وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اهمیت بیماری و افزایش بیش از سه برابری موارد حیوان گزیدگی و بروز موارد مثبت در حیوانات بر ضرورت تشدید برنامه های اتلاف سگهای ولگرد در حداقل زمان انجام شود.

ناظری ابراز کرد: با توجه به اهمیت موضوع فوق فعال شدن شوراها، دهیاریها و بخشداران در بحث اتلاف سگهای ولگرد بسیار ضروری می باشد بنابراین گزارش موارد اتلاف دامها و رصد علائم بیماری در دامها نیز در اولویت کاری قرار گیرد.

فرماندار زابل تاکید کرد: گزارش اقدامات انجام شده باید به فرمانداری ویژه، شبکه دامپزشکی زابل و دانشگاه علوم پزشکی به صورت هفتگی ارسال شود.

گفتنی است؛ سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زابل آماده دریافت گزارشات، پیشنهادات، شکایات و انتقادات احتمالی مردم سیستان می باشد.

انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه