اخبار داغ

کارشناس توانبخشی اداره بهزیستی خمین بیان کرد؛

۲۲۲۴ معلول تحت پوشش بهزیستی خمین

۲۲۲۴ معلول تحت پوشش بهزیستی خمین
کارشناس توانبخشی اداره بهزیستی خمین گفت: سال گذشته اداره بهزیستی خمین هفت میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال در قالب تسهیلات خوداشتغالی به ۶۳ نفر از افراد تحت پوشش و سرپرست خانوار در زمینه مشاغل خانگی، دامداری، خیاطی، فروشندگی و پوشاک پرداخت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعظم مرادی کارشناس توانبخشی اداره بهزیستی خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز با اشاره به اهداف این بخش گفت: اهداف حوزه توانبخشی، توانمندسازی و توانبخشی اجتماعی، حرفه‌ای و آماده سازی معلولین و حرفه آموزی آنها برای اشتغال است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, اعظم مرادی کارشناس توانبخشی اداره بهزیستی خمین در گفتگو با خبرنگار,  خمین نیوز , با اشاره به,  اهداف این بخش گفت: اهداف حوزه توانبخشی، توانمندسازی و توانبخشی اجتماعی، حرفه‌ای و آماده سازی معلولین و حرفه آموزی آنها برای اشتغال است. ,

وی بیان کرد: معاونت توانبخشی اقدامات هدفمند را برای آماده‌سازی معلولین به منظور دست‌یابی به سطح بالایی از توانایی و عملکرد جسمی، حسی، ذهنی، روانی و اجتماعی انجام می‌دهد تا معلولین بتوانند در زمینه اشتغال توانمند باشند.

,

مرادی افزود: توانبخشی آموزش که یکی از وظایف این حوزه است، نیازهای آموزشی کودکان معلول را برآورده می‌سازد که برای این کار ابزاری مانند روش آموزش و تجهیزات، لازم است.

,

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف مهم این حوزه، توانبخشی حرفه‌ای جامعه هدف است که با تهیه مقدمات خدمات حرفه‌ای، آموزش فنی و حرفه‌ای و کاریابی، سعی بر این است که تا احساس امنیت برای اماده سازی شغلی برای معلولین فراهم شود.

,

مرادی گفت: دو هزار و ۲۲۴ معلول جسمی و حرکتی، ضایعه نخاعی، ام اس، ذهنی، بینایی، شنوایی، گفتاری و اعصاب و روان تحت پوشش بهزیستی خمین هستند که از این تعداد ۶۵ درصد جامعه را مردان و  ۳۵ درصد را نیز زنان تشکیل می‌دهند.

,


این کارشناس تصریح کرد: پرداخت هزینه ایاب و ذهاب آموزش، درمانی و ورزشی، کمک هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش، حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی، کمک هزینه درمان، مناسب سازی منازل و خودرو، کمک هزینه جهیزیه، خرید خدمت و معافیت سربازی و کمک هزینه اختلالات دهان و دندان از جمله حمایت‌های واحد توانبخشی به معلولان است.

,
,

پرداخت هفت میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال به افراد تحت پوشش در حوزه اشتغال

, پرداخت هفت میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال به افراد تحت پوشش در حوزه اشتغال , پرداخت هفت میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال به افراد تحت پوشش در حوزه اشتغال,

زهرا محبتی کارشناس اشتغال اداره بهزیستی خمین نیز در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز گفت: سن اشتغال افراد جامعه هدف این نهاد، رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال است که متناسب با توانایی‌ها، علایق و ظرفیت‌ها، آموزش‌های رسمی و غیررسمی، تسهیلاتی را به منظور استفاده از فرصت‌های شغلی و راه اندازی طرح‌های کسب و کار، دریافت می‌کنند.

, خمین نیوز,

وی به تسهیلات پرداختی به معلولین اشاره و بیان کرد: تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه به دو شکل خود اشتغالی از مبلغ ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال و تسهیلات کارفرمایی با به کارگیری افراد تحت پوشش بهزیستی از ۱۵۰ تا ۷۵۰ میلیون ریال است.

,

محبتی در ادامه افزود: بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولین، سه درصد از سهمیه دستگاه‌های دولتی در زمینه اشتغال به معلولین اختصاص دارد و همچنین پرداخت یارانه ارتقاء کارآیی معلولین شاغل در بخش غیردولتی به کارفرما و معرفی به شرکت‌های خصوصی از دیگر حمایت‌های اشتغالزایی این نهاد است.

,

وی گفت: سال گذشته اداره بهزیستی خمین  هفت میلیارد و ۶۹۲ میلیون ریال در قالب تسهیلات خوداشتغالی به ۶۳ نفر از افراد تحت پوشش سرپرست خانوار در زمینه مشاغل خانگی، دامداری، خیاطی، فروشندگی و پوشاک پرداخت کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه