اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نی ریز مطرح کرد؛

۲۲۲۹ مورد ارائه خدمات مشاوره و مداخله تلفنی در سال ۹۵

۲۲۲۹ مورد ارائه خدمات مشاوره و مداخله تلفنی در سال ۹۵
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت: در سال ۱۳۹۵ دوهزارو ۲۲۹ مورد ارائه خدمات مشاوره و مداخله تلفنی از طریق خط ۱۲۳ در کوتاهترین زمان و به صورت رایگان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ پریسا زارعی رئیس اداره بهزیستی شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز در خصوص  فعالیت و عملکرد واحد امور آسیب دیدگان اجتماعی گفت: این واحد در زمینه ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده  اجتماعی با هدف کاهش و کنترل آسیبها در سطح جامعه فعالیت می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض نی ریز؛,

 

,

زارعی ادامه داد: فعالیت و خدمات این واحد در دو بخش مرکز اورژانس اجتماعی و مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق صورت می پذیرد.

,

وی در خصوص بخش مرکز اورژانس اجتماعی اظهار داشت: این مرکز با تلفیقی از برنامه های مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی ( خط تلفن 123) و  خدمات سیار درصدد است با مداخلات تخصصی و  به موقع در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی شایع  و در حال شیوع در جهت اطلاع رسانی و آگاهسازی به  آحاد مردم و همچنین حل مشکلات و توانمندسازی  افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی به ارائه  خدمات تخصصی روانشناسی و مددکاری بپردازد.

,


رئیس اداره بهزیستی شهرستان نی ریز خاطر نشان شد: این مرکز در سال 1395 در مجموع 360 مورد  پروندههای مربوط به همسر آزاری، کودک آزاری،  اقدام به خودکشی، زنان آسیب دیده و در معرض آسیب ،فرار از منزل، بدسرپرستی و اعتیاد را مورد بررسی قرار داده اند که با خدمات تخصصی ارائه شده 71 درصد  موفقیت حاصل تلاش مستمر و اقدام به موقع در زمینه  حل مشکلات و کاهش آسیبها بوده است.

,
,


وی افزود: به تعداد 2229 مورد تماس تلفنی با خط 123 و ارائه خدمات مشاوره و مداخله تلفنی در کوتاهترین زمان و به صورت رایگان جهت تماس گیرندگان در مواقع بحرانی پاسخگویی صورت گرفته است.

,
,

پریسا زارعی عنوان داشت: در سال 95 ارائه کلیه خدمات اورژانس اجتماعی به صورت سر  پایی و در محل با وسیله نقلیه (خودرو 123 )به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی به تعداد 578 مورد صورت پذیرفته است.

,

 

,

زارعی رئیس اداره بهزیستی شهرستان نی ریز نسبت به بخش مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق نیز عنوان داشت: این مرکز با هدف مداخلات روانی- اجتماعی در جهت کاهش طلاق و در صورت وقوع طلاق در زمینه  کاهش آسیبهای ناشی از آن فعالیت مینماید.

,

وی ادامه داد: در سال1395 تعداد 161 مورد تقاضای طلاق و  سایر اختلافات خانوادگی ارجاعی از دادگستری و یا  مراجعه به صورت خودمعرف پذیرش گردیده است.

,

زارعی افزود: با ارائه  خدمات تخصصی روانشناسی و مددکاری به صورت  رایگان زمینه صلح و سازش 25 درصد از این موارد فراهم گردیده  است.

,

وی در پایان بیان کرد: با انعقاد تفاهمنامه بین سازمان بهزیستی و قوه قضائیه و اجرای طرح ملی کاهش طلاق از  مردادماه 95 کلیه تقاضاهای طلاق ثبت شده در  دادگستری به مرکز مشاوره غیر دولتی تحت نظارت  این اداره ارجاع میگردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه