اخبار داغ

مشکل سونوگرافی قاین، منتظر تدبیر مسئولین/ نبود امکانات یا نامناسب‌بودن دستگاه

مشکل سونوگرافی قاین، منتظر تدبیر مسئولین/ نبود امکانات یا نامناسب‌بودن دستگاه
قاین دارای 2 دستگاه سونوگرافی یکی در کلینیک ویژه بیمارستان است، که با حضور 2 متخصص خانم به ارائه خدمت می‌پردازد و دستگاه دیگر هم در قسمت رادیولوژی بیمارستان شهدا مستقر است، که با وجود نوبودن، متأسفانه از کیفیت و قابلیت مناسب برای استفاده برخوردار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن، یکی از مشکلات تقریباً کهنه و آزاردهنده برای مردم قاینات در عرصه بهداشت و درمان، مسأله نداشتن دستگاه سونوگرافی و یا نبود متخصص سونوگرافی بوده است، که همواره به‌نوعی در مطبوعات شهرستان نیز انعکاس داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

با وجود 2 دستگاه سونوگرافی برای شهرستان و حضور متخصصین آن انتظار می‌رفت، این مشکل حل شود، اما هنوز هم مشکل عدم دسترسی و یا بهتر بگوییم ازدحام دریافت نوبت در این زمینه وجود دارد.

,

در این گزارش سعی شده است، به بررسی چرایی این امر بپردازیم.
اکنون قاین دارای 2 دستگاه سونوگرافی یکی در کلینیک ویژه بیمارستان است، که با حضور 2 متخصص خانم به ارائه خدمت می‌پردازد و دستگاه دیگر هم در قسمت رادیولوژی بیمارستان شهدا مستقر است، که با وجود نوبودن، متأسفانه از کیفیت و قابلیت مناسب برای استفاده برخوردار نیست و عملاً بلااستفاده است و به‌قولی خاک می‌خورد، زیرا گویا که این دستگاه با آن‌چه مورد درخواست بوده، مطابقت نداشته است، و تلاش‌ها برای برگشت و تعویض آن‌هم تاکنون ثمری نداشته است.

,
,

این امر سبب شده است تا کار متخصصین در کلینیک ویژه بیمارستان در ارائه خدمات سونوگرافی به‌دلیل حضور همه متقاضیان برای استفاده از خدمات سونوگرافی، بسیار سخت و دشوار گردد و مردم نیز در دریافت نوبت با مشکل مواجه باشند، امری که مورد سؤال خبرنگاران در نشست خبری با ریاست شبکه بهداشت و درمان قاینات نیز قرار گرفت و دکتر حمیدی در مورد مشکل مطرح شده نوبت‌دهی سونوگرافی که گاهی 4 تا 5 روز طول می‌کشد، گفت: با وجود دو پزشک سونوگرافی روزانه بین 80 تا 120 بیمار ویزیت می‌شوند و در هر ساعت بین 5 تا 6 بیمار پذیرش می‌شوند و به‌تناسب تعداد بیماران، ساعات کاری پزشکان ما نیز افزایش می‌یابد و معمولاً بیماران اورژانسی سریع در نوبت قرار می‌گیرند و اگر چنان‌چه بیماری، از نوبت‌دهی طولانی گلایه‌مند بوده است، قطعاً وی جزء بیماران تشخیصی یا NT است، که تأخیر در زمان انجام این سونوگرافی، برای بیمار مشکلی ندارد و گرنه بیمارانی که در نسخه پزشک اورژانسی قید شده باشد، بلافاصله در نوبت پذیرش قرار می‌گیرند.

,

با وجود این پاسخ باید گفت: اگر دستگاه سونوگرافی دوم قاین فعال گردد، قطعاً بسیاری از این مشکلات حل خواهد گردید. حال این‌که این مشکل از کجاست، شهرستان، استان و یا تهران و این‌که چگونه باید حل گردد، مسئله‌ای است که روشن‌شدن آن به حل این مشکل کمک خواهد کرد و به نظر می‌رسد همت یکپارچه همه مسئولین شهرستان اعم از ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان، فرماندار، نماینده و … را می‌طلبد.

,

محقق شدن این موضوع می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روند پذیرش بیماران و رضایتمندی آنان داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه