اخبار داغ

استاندار مرکزی:

عملکرد دولت‌ها در زمینه اشتغال روستائیان ضعیف بوده است

عملکرد دولت‌ها در زمینه اشتغال روستائیان ضعیف بوده است
استاندار مرکزی گفت: پس از پیروزی انقلاب روستاها پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند اما از لحاظ اشتغال‌های پایدار و سودآور عملکرد دولت‌ها تاکنون رضایت بخش نبوده و باعث شده تا روستائیان برای اشتغال به شهرها مهاجرت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خمین نیوز؛ محمود زمانی قمی عصر روز سه‌شنبه در پنجاه و سومین نشست راهبردی و مدیریت اقتصادمقاومتی استان مرکزی در روستای "چغاسیف الدین" بخش کمره خمین، با اشاره به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی به منظور حل مشکلات کشور گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور جامه عمل پوشاندن به دستورات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی است که همه ارکان کشور نیز برای اجرای این دستورات با یکدیگر هماهنگ و متحد هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

, ,

وی افزود: براساس بررسی‌های کارشناسان راهکار حل مشکلات روی آوردن به اقتصاد خُرد و کوچک و اقتصاد روستایی است و این مهم باید با قوت دنبال شود.

,

زمانی قمی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی روستاها از رشد و پیشرفت‌ خوبی برخوردار شدند اما از لحاظ اشتغال‌های پایدار و سودآور عملکرد دولت‌ها تاکنون خوب نبوده است و باعث شده تا روستائیان برای اشتغال به شهرها مهاجرت کنند.

,

وی بیان کرد: نشست‌های اقتصادمقاومتی باید در روستاها برگزار شود تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در روستاها شناسایی و برای آنها برنامه‌ریزی شود.

,

زمانی قمی تصریح کرد: با توجه به هزینه کم اشتغال در روستاها و انگیزه بالای روستائیان می‌توان شغل‌های مناسب و سودآور را ایجاد و شغل‌هایی گذشته را حفظ کرد.

,

, ,

استاندار مرکزی ادامه داد: باید راه حل‌های مناسب به منظور رفع مشکلات اشتغال در روستاها، ارائه داد چراکه قوانینی که وضع شده بیشتر برای محیط شهری است و روستائیان را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

,

زمانی قمی گفت: تلاش مدیران برای حل مشکلات مردم راضی کننده نیست و باید با تلاش بیشتر راه‌حل‌های مناسب برای مشکلات پیدا کنند.

,

وی در این جلسه با بررسی برخی از مشکلات شهرستان، بر تسریع در صدور مجوز برای ۳۸ کارگاه بوجاری و بسته بندی لوبیا در خمین تاکید کرد و افزود: ۱۵ کارگاه مجوز دارند و بقیه کارگاه ها بدون مجوز هستند که بایستی در صدور این مجوزها تسریع شود.

,

زمانی قمی در مورد مشکل آب این کارگاه‌ها نیز تاکید و بیان کرد: تسریع در صدور مجوز، مشکل تامین آب این کارگاه ها را رفع می سازد چراکه این کارگاه‌ها در حریم شهر راه اندازی شده‌اند و از خدمات شهری محروم هستند.

,

وی همچنین به مشکل آب مجتمع گل و گیاه شهرستان اشاره و بیان کرد: راه‌اندازی این مجتمع می‌تواند برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۱۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کند که باید سریعتر یک حلقه چاه برای این کار خریداری شود.

,

در این نشست مصوب شد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ارتقای شاخص‌‌های روستایی برای خرید یک حلقه چاه کشاورزی برای مجتمع گلخانه‌ای تخصیص یابد که به همین میزان اعتبارات شهرستانی نیز تخصیص یابد.

,

, ,

در حاشیه این جلسه سیلوی مکانیزی ۲۱ هزار تُنی خرید گندم با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال در روستای چهارچشمه کلنگ زنی شد.

,

چند سالی است که این بخش با کمبود سالن برای خرید گندم مواجه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه