اخبار داغ

معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت و معدن:

دولت تدبیر و امید به دنبال تعامل عزتمندانه با جهان است

دولت تدبیر و امید به دنبال تعامل عزتمندانه با جهان است
معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت و معدن گفت: دولت عزتمندانه بدنبال جذب منابع و تعامل با دنیا است و در جذب سرمایه خارجی در این 4سال 172 مورد تفاهم نامه و موافقت نامه با اعتباری بالغ بر 8ونیم میلیارد توافق شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «دیارباران»، یداالله صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت و معدن و تجارت در همایش تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان گیلان که به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن در سالن همایش بانک کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل چنین جلساتی باعث حل مشکلات و پیشرفت ازطریق تعاملات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارباران,

وی با اشاره به تحریم ها و وضعیت تولید و صنعت در سال92 اذعان داشت: سال 92 واحدهای تولیدی شرایط بسیار سختی داشتند و اعتراضات خود را از طریق اشغال ساختمان های دولتی و یا اعتراضات خیابانی و...نشان می دادند.

,

معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت و معدن گفت: مردم با توجه به فشارها و سختی هایی که طی سالهای قبل متحمل شدند سرانجام پا به میدان انتخاب گذاشتند و با انتخاب دولت تدبیر و امید شرایط بهبود و پیشرفت کشور را فراهم ساختند.

,

صادقی با بیان اینکه روحانی در سال 92دولت را در شرایط سختی تحویل گرفته است گفت: فشارهای بین المللی، خزانه خالی دولت، توقعات نجومی و بالای قشرخاصی با انضباط بخشی در حوزه مالی، پولی، کنترل هزینه ها و مخارج باعث کاهش هزینه ها و بهبود وضعیت اقتصادی کشور شد.

,

وی افزود: بیش از 33درصد اقتصاد کشور در بخش صنایع و برعهده وزات صنعت و معدن است و با وجود مشکلات و کمبودها در زمینه تولیدات محصولات اساسی و رشد بخش صنعتی که در سال 92منهای 10درصد بود دولت یازدهم باعث رشد و تبدیل آن به مثبت 6ونیم درصد شده است.

,

معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت و معدن گفت: با اعتباری بیش از 76میلیارد تومان 250هزار فرصت شغلی در بخش صنعت و معدن و بیش از 300هزار شغل در بخش تجاری در طول دولت یازدهم بوجود آمده است

,

صادقی درباره سایر عملکردهای صنعت و معدن بیان کرد: بهبود قانون کسب و کار و تغیر و تصویب برخی قوانین، جذب امکانات و فضای تعامل مناسب با دنیا و استفاده لز مجموعه ظرفیت های داخلی و خارجی در قالب برنامه های مدون، رشد اقتصادی،ایجاد بیش از 1میلیون شغل و.. از جمله اقدامات دولت یازدهم و جز برنامه های آتی دولت دوازدهم است.

,

وی درباره 1میلیون شغل وعده داده شده توسط حسن روحانی در دولت دوازدهم گفت: حدود50درصد از این اشتغالزایی بر عهده وزارت صنعت و معدن تجارت است که برطبق برنامه ریزی های از پیش انجام شده 450هزار در بخش های صنفی، تولیدی، بازرگانی و... و 200هزارشغل در بخش صنایع و معادن تامین خواهد شد.

,

معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت و معدن تصریح کرد: در 3ماه اول سال جاری از سهم 450هزارشغل حدود  100هزار مجوز بهره برداری صادر شده است و این تعداد از افراد مشغول به کسب و کار هستند.

,

صادقی خاطرنشان کرد: دولت عزتمندانه بدنبال جذب منابع و تعامل با دنیا است و در جذب سرمایه خارجی در این 4سال 172 مورد تفاهم نامه و موافقت نامه با اعتباری بالغ بر 8ونیم میلیارد توافق شده است که بیش از 7/5دلار از آن تبدیل به برنامه اجرایی شده است که 5/5میلیارد دلار بعد ار توافق برجام بوده است.

,

معاون اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت و معدن درباره بانک ها  گفت: بانک مرکزی و سایر بانک ها ظرفیت مشخصی دارند و نباید تامین سرمایه در گردش، ایجاد کار و بسیاری از انتظارات را بر برعهده بانک ها و یا یک حوزه مشخص باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه