اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی بهار خبرداد:

شهرستان بهار قطب تولید شوریجات و ترشیجات در منطقه

شهرستان بهار قطب تولید شوریجات و ترشیجات در منطقه
مسئول بسیج سازندگی شهرستان بهار میزان تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان در چهار سال گذشته را چهار و نیم میلیارد تومان عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه،مسئول بسیج سازندگی شهرستان بهار به تشریح عملکرد بسیج سازندگی  در این شهرستان در سال 95 پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,

علی میرزا دریایی شهرستان بهار را قطب ترشیجات و شوریجات در منطقه نامید و گفت: در سه سال گذشته از 26 کارگاه تولیدی در زمینه ترشیجات و شوریجات حمایت شده و یا کارگاه جدید راه اندازی شده است.

,

دریایی ادامه داد: حمایت ما بیشتر از کارگاه های کوچک خانگی در حوزه مشاغل خانگی بوده است و حداقل میزان تسهیلات سه میلیون تومان و حداکثر 30 میلیون تومان بوده است که سال قبل با کارمزد 16 درصد ارائه می شد و امسال با کارمزد 10 درصد و مدت پنج ساله به متقاضیان پرداخت می شود.

,

مسئول بسیج سازندگی شهرستان بهار ادامه داد: بسیج سازندگی در این مدت بیشتر از کارگاه های سنتی حمایت داشته و با در اختیار قرار دادن تسهیلات جهت خریداری وسایل و تجهیزات مدرن به مجهز کردن این کارگا ها کمک کرده است.

,

دریایی بیشترین میزان کارگاه های تولیدی را در شهر مهاجران و روستاهای گنج تپه ، حسام آباد و دیگر روستاهای حومه عنوان کرد و ادامه داد: در هر کارگاه از 2 الی 10 نفر مشغول به کار هستند که در مجموع حدود 140 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم از طریق همین کارگاه های تولید شوریجات و ترشیجات مشغول به کار شده اند.

,

دریایی در مورد میزان تسهیلات سال 96 گفت: امسال تاکنون 120 میلیون تومان به قطب ها اختصاص داده شده است که در بحث تعاونی ها اختصاص داده خواهد شد. تعاونی متشکل از 7 نفر می باشد که اگر تعاونی تشکیل شود به ازای هر نفر 15 میلیون تومان تسهیلات به افراد ارائه خواهد شد که جمعا این میزان به 105 میلیون تومان است.

,

مسئول بسیج سازندگی شهرستان بهار در خصوص طریقه گرفتن تسهیلات گفت: افرادی که می خواهند تسهیلات از بسیج سازندگی دریافت کنند باید مجوز فعالیت مشاغل خانگی از جهاد کشاورزی داشته باشند، با ارائه این مجوز و گذراندن کلاس های آموزشی بسیج سازندگی که با همکاری جهاد کشاورزی برگزار می شود و داشتن مکان مناسب جهت راه اندازی کارگاه تسهیلات به متقاضیان پرداخت می شود.

,

دریایی در مورد کلاس های آموزشی بسیج سازندگی گفت: این کلاس ها برای متقاضیان تسهیلات و با همکاری جهاد کشاورزی برگزار می شود که تاکنون برای 300 نفر در حسام آباد ، دستجرد و دیگر روستاها کلاس آموزشی داشته ایم.

,

دریایی میزان تسهیلات بسیج سازندگی در مدت 4 سال گذشته را چهار و نیم میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون 360 نفر از این تسهیلات استفاده کرده اند و در بحث اقتصاد مقاومتی به صنایعی همچون تولید قارچ، کشت زعفران، دامداری، صنایع دستی ، سفال ، جوراب بافی و دیگر صنایع تسهیلات تعلق گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه