اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

هرکس راهی جز ائمه (ع) در پیش گیرد به گمراهی رفته است

هرکس راهی جز ائمه (ع) در پیش گیرد به گمراهی رفته است
حجت الاسلام شعبانی گفت: تنها ائمه (ع) هستند که باب حکمت خداوند می باشند و هرکس غیر از این راه را در پیش گیرد به گمراهی رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، روز پنج شنبه مصادف است با 25 شوال و شهادت رئیس مذهب شیعه، امام جعفر صادق علیه السلام؛ به این بهانه سراغ یکی از علمای شهرمان، تعلیم یافته در مکتب اهلبیت(ع) رفته و گفتگویی ترتیب دادیم که در ادامه شاهد آن خواهید بود:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی در ابتدا با اشاره به اینکه مذهب امامیه معروف است به مذهب جعفری، اظهار کرد: اگر به تاریخ تشیع نگاهی بیندازیم، تشیع بعد از جریان سقیفه و خانه نشینی حضرت امیر (ع)، دیگر فرصتی برای اینکه بیاید و سخن خود را در جامعه مطرح کند، به دست نیاورد.

,

 

,

*اگر سخن ائمه به گوش مردم برسد مردم طرفدار آنها می شوند

, *اگر سخن ائمه به گوش مردم برسد مردم طرفدار آنها می شوند, *اگر سخن ائمه به گوش مردم برسد مردم طرفدار آنها می شوند,

 

,

وی ادامه داد: این در حالی است که امام رضا (ع) فرمودند؛ اگر شما سخنان ما را به مردم برسانید، خود مردم طرفدار ما میشوند.

,

 

,

, ,

 

,

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به سخنی از علامه حسن زاده آملی تصرح کرد: علامه حسن زاده حفظه الله می فرمایند؛ ما اگر بخواهیم حقانیت این خاندان را ثابت بکنیم، اثبات صحبت های ایشان، احادیثی که از ائمه معصومین علیهم السلام هست و مقایسه این سخنان با سخن سایر افراد، خود به تنهایی حقانیت ایشان را می رساند.

,

 

,

*مقایسه سخنان ائمه معصومین با سایر خلفا، حقانیت آنها را ثابت می کند

, *مقایسه سخنان ائمه معصومین با سایر خلفا، حقانیت آنها را ثابت می کند, *مقایسه سخنان ائمه معصومین با سایر خلفا، حقانیت آنها را ثابت می کند,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وقتی تاریخ تشیع را می نگریم هیچ فرصتی برای ارائه این مباحث و احادیث به وجود نیامد، افزود: غیر از آن فرصت کوتاه تقریباً 5 – 6 ساله ای که حضرت علی علیه السلام خلافت را پذیرفتند و امام حسن علیه السلام؛ البته 3 - 4 سال آن نیز به صورت جنگ و درگیری و مسائلی از این قبیل به حضرت امیر (ع) تحمیل شد.

,

 

,

وی تأکید کرد: بعد از جریان صلح امام حسن علیه السلام هم که شهادت امام حسین علیه السلام و سپس خانه نشینی امام سجاد علیه السلام پیش آمد.

,

 

,

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه در دوران قبل از امام باقر (ع) و امام صادق (ع)، تقریباً می توان گفت در طول این صد سال مردم یک مرجع علمی نداشتند.

,

 

,

, ,

 

,

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بسیاری از شیعیان آن روزگار، در مراجعه به علما به عنوان یک مرجع علمی چاره ای نداشتند جز اینکه به همان اهل سنت (البته گاهی مواقع) مراجعه کنند.

,

 

,

 

,

وی تعداد روایتهایی که از امام حسین (ع) به صورت روایات فقهی نقل شده بسیار اندک دانست و گفت: خوب ما این وضعیت تاریخی را مشاهده می کنیم، تا اینکه زمان به دوران امام صادق (ع) می رسد؛ در این دوران حاکمیت طاغوت مشغول خود می شود، یعنی جنگ بنی امیه و بنی العباس پیش می آید.

,

 

,

*فراهم شدن فرصت برای ارائه قرآن و عترت

, *فراهم شدن فرصت برای ارائه قرآن و عترت, *فراهم شدن فرصت برای ارائه قرآن و عترت,

 

,

حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: با مشغول شدن حکومت طاغوت به خود، یک فرصت زمانی فراهم می شود تا آن حرفهای اصیل سنت و قرآن به مردم ارائه گردد.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه در این برهه زمانی فرصتی فراهم شد برای ارائه قرآن و عترت، افزود: آن قران و عترتی که پیامبر فرمودند به عنوان دو چیز گرانبها در بین شما باقی می گذارم.

,

 

,

*حضرت صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشت

, *حضرت صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشت, *حضرت صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشت,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه معروف است در تاریخ که حضرت صادق (ع) چهار هزار شاگرد داشته، گفت: شما اگر تاریخ را نگاه کنید حدود سه هزار و 300 نفر از اینها به نام شخص و نام پدر وی، در تاریخ ثبت و ضبط شده است.

,

 

,

, ,

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه در تاریخ نقل شده زمانی که وارد مساجد می شدند در هر گوشه ای جمعی نشسته بودند و همه روایات قال الصادق علیه السلام را نقل می کردند گفت: چه متکلم، چه فقیه، چه کسی که در علوم تزریقی کار می کرد و در مسائل مختلف.

,

 

,

*معصومین علیهم السلام باب علم الله هستند

, *معصومین علیهم السلام باب علم الله هستند, *معصومین علیهم السلام باب علم الله هستند,

 

,

وی اظهار کرد: روایت است که حضرات معصومین (ع) مدینه الحکمه و باب الحکمه هستند؛ پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: انا مدینه العلم و علی بابها.

,

 

,

حجت الاسلام شعبانی افزود: خاندان عصمت باب علم الله اند، درواقع باب درهای حکمت الهی اند و خزانه علم خدا هستند.

,

 

,

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه تجلی این علم الهی، خود در دوران امام صادق (ع) بود، اذعان داشت: حتی بعد از امام صادق (ع) هم این اتفاق نمی افتد؛ لذا آن رساله عملی که در دست ما است و مراجع دینی ما برای استخراج آن از منابع دینی سالها زحمت می کشند، غالب این مطالب از امام صادق (ع) است.

,

 

,

, ,

 

,

وی تصریح نمود: امروز نماز خواندن ما، روزه گرفتن ما، حج ما، زکات ما، خمس ما و خیلی از احکام و تعالیم ما، مسائل توحیدی مان، مسئله امامت، مسئله معاد و... از حضرت صادق (ع) است.

,

 

,

حجت الاسلام شعبانی گفت: لذا مذهب شیعه دوازده امامی معروف شده به مذهب جعفری؛ چراکه آن کار اصلی را حضرت صادق (ع) انجام دادند.

,

 

,

*هرکه راهی جز ائمه در پیش گیرد به گمراهی رفته است

, *هرکه راهی جز ائمه در پیش گیرد به گمراهی رفته است, *هرکه راهی جز ائمه در پیش گیرد به گمراهی رفته است,

 

,

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه، به سخنی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: حضرت صادق (ع) فرمودند که هرکس بخواهد علم و معرفت دینی را از دیگران بگیرد، درب گمراهی به رویش باز شده است.

,

 

,

حجت الاسلام شعبانی در پایان این گفتگو تصریح کرد: تنها ائمه هستند که باب حکمت خداوند می باشند و هرکس غیر از این راه را در پیش گیرد به گمراهی رفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه