اخبار داغ

شهربازی، آرزوی کودکان بروجردی/بی توجهی به اماکن تفریحی و فرصت هایی که می سوزد!

شهربازی، آرزوی کودکان بروجردی/بی توجهی به اماکن تفریحی و فرصت هایی که می سوزد!
وجود یک شهربازی مدرن با وسایل بازی پُر از هیجان اما ایمن از آرزوهای کودکان این شهر است که این موضوع سالهاست فراموش شده و در حالی که هر ساله مسافران و گردشگران زیادی به این سفر می کنند، وجود یک شهربازی ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک  اکنون فصل تابستان است، فرصتی برای تفریح و گردش خانواده و با توجه به آب و هوای این شهر، گردشگران زیادی به بروجرد سفر می کنند و از آب و هوا و مناطق دیدنی این شهر  دیدن می کنند اما آنچه در این شهر ضروری بوده و سالهاست فراموش شده، یک شهربازی مناسب برای شادی کودکان و تفریح خانواده هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

شهرستان بروجرد با جمعیت 350 هزار نفری از داشتن یک شهربازی برای تفریح و شادی کودکان محروم است، کودکان این شهر چرخ و فلک  و بسیاری از وسایل بازی را تنها در قاب تلویزیون دیده اند و تا کنون اقدامی برای ساخت شهربازی در این شهر نشده است.

,

 

,

گرچه حدود 20 سال پیش در شهر بروجرد یک شهربازی وجود داشت که محلی برای شادی و هیجان کودکان و محلی برای تفریح خانواده ها بود اما به دلایلی پس از چند سال این شهربازی تعطیل شد و قرار شد به جای ان هتلی چند طبقه ساخته شود.

,

 

,

نتیجه تصویری برای شهربازی در استان

, نتیجه تصویری برای شهربازی در استان,

 

,

در روزگاری که بسیاری از شهرها شهربازی نداشتند ، بروجرد صاحب یک شهربازی مناسب و خوب بود اما هر سال که می گذرد از اماکن تفریحی و وسایل بازی این شهر کم می شود و همه این موارد بیانگر بی توجهی مسئولان مربوطه به ایجاد فضاهای تفریحی و شاد برای کودکان و خانواده ها است.

,

 

,

نبود شهربازی مناسب با انواع وسایل بازی برای همه سنین از یک سو و نبود وسایل بازی استاندارد در برخی از پارکها و مکان های تفریحی از سوی دیگر سبب شده تا کودکان اوقات فراغت خود را در خطرناک ترین جاها مانند بلوارها، میدانها و مکان هایی دیگر سپری کنند که نشستن در این مکانها ممکن است سبب بروز حادثه شود.

,

 

,

در برخی از پارکهای بروجرد وسایل بازی قرار دارد که با سن و سال کودکان همخوانی ندارد البته برخی از این وسایل هم ایمنی ندارند و ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد.

,

 

,

نتیجه تصویری برای شهربازی در استان

, نتیجه تصویری برای شهربازی در استان,

 

,

این روزها بسیاری از شهروندان بروجردی با حضور در باغ فدک، پارک سماور، بوستان نماز، پارک مادر تلاش می کنند تا به واسطه وجود تعدادی از وسایل بازی بتوانند ساعتی شادی و هیجان را برای کودکان خود مهیا کنند اما نبود استاندارد برخی از این وسایل سبب شده تا خانواده ها با نگرانی در این پارکها حضور داشته باشند.

,

 

,

این در حالیست که در بروجرد 2 شهربازی سرپوشیده وجود دارد که متاسفانه هیچکدام گواهی استاندارد ندارند.

,

 

,

"عنایت شرفی" رئیس اداره استاندارد بروجرد در این راستا گفت: بیش از 90 درصد وسایل بازی در پارکها و فضاهای تفریحی بروجرد استاندارد هستند و تلاش می شود تا همه وسایل بازی گواهی استاندارد داشته باشند تا کودکان با خیال راحت بازی و تفریح کنند.

,

 

,

وی اضافه کرد: با توجه به این که سالها پیش برخی از وسایل بازی غیر استانداد بودند، پلمپ شدند و اجازه فعالیت به آنها داده نشد و همین امر سبب شد تا استاندارد کردن وسایل بازی مورد توجه قرار بگیرد و تنها وسایل بازی استاندارد حق فعالیت دارند.

,

 

,

نتیجه تصویری برای شهربازی در استان

, نتیجه تصویری برای شهربازی در استان,

 

,

شرفی تصریح کرد: 12 وسیله بازی در باغ فدک، 4 وسیله در پارک شهید بهشتی، 3 وسیله بازی در بوستان نماز، یک وسیله در پارک بانوان و یک وسیله بازی هم در چقا استاندارد هستند که در مجموع از میان همه وسایل بازی 23 وسیله بازی در این پارکها گواهی استاندارد دارند.

,

 

,

وی به شهربازی های بروجرد اشاره کرد و افزود: در بروجرد دو شهربازی سرپوشیده وجود دارد که هیچکام گواهی استاندارد ندارند البته دلیل نداشتن گواهی استاندارد این است که سیستم اطفای حریق در این مکانها تایید نمی شود چرا که در طبقه های فوقانی قرار دارند و به همین دلیل اداره استاندارد تا تایید سیستم اطفای حریق صورت نگیرد نمی تواند گواهی استاندارد صادر کند در صورتی که از نظر فنی این وسایل بازی در شهربازیها مشکلی ندارند.

,

 

,

"اشرف چگنی" عضو شورای شهر بروجرد گفت: سالها پیش در بروجرد یک شهربازی فعالیت داشت که به دلایلی تعطیل شد اما شورای شهر پیشنهاد داده که یک زمین برای احداث شهربازی در بروجرد در نظر گرفته شود تا شهربازی ساخته شود و با این کار علاوه بر اشتغالزایی، در،آمد زایی را هم به دنبال دارد.

,

 

,

نتیجه تصویری برای شهربازی در استان

, نتیجه تصویری برای شهربازی در استان,

وی بیان کرد: ساخت شهربازی در بروجرد در دست اقدام است اما به دلیل مشکلات مالی در شهرداری قبلی این اقدام به جایی نرسید و تلاش می شود تا با فعالیت شورای جدید و شهردار ساخت شهربازی در بروجرد فراموش نشود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه