اخبار داغ

مدیر خدمات شهری شهرداری بافق:

70درصد از زباله های تولیدی در بافق قابل بازیافت است

70درصد از زباله های تولیدی در بافق قابل بازیافت است
مدیر خدمات شهری شهرداری بافق در رابطه با میزان تولید زباله در شهرستان از بازیافت حدود 70 درصد از این زباله‌های این شهر خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیریت خدمات شهری شهرداری بافق در گفتگو با بافق خبر در رابطه با میزان تولید زباله در شهرستان و برنامه‌های شهرداری برای جداسازی و بازیافت زباله در منازل گفت: روزانه به میزان 20 تن زباله در بافق تولید می‌شود که حدود 70 درصد از این زباله‌ها قابل بازیافت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بافق خبر,

محمد قاسمی در مورد کارهای انجام‌شده برای بازیافت زباله در منازل عنوان کرد: شهرداری بافق از 8 سال پیش با اجرای طرحی در جهت جداسازی و بازیافت زباله‌های خشک از طریق طرح‌های تشویقی و فرهنگ‌سازی مبادرت به این کارورزیده است.

,

وی افزود: با جداسازی زباله در منازل هم ازنظر بهداشتی و هم ازنظر مالی به نفع خانواده‌ها و شهرداری است ولی متأسفانه استقبال خوبی از طرف مردم در این زمینه صورت نگرفته است.

,

مدیریت خدمات شهری شهرداری بافق در خصوص جداسازی زباله‌ها در منازل اظهار داشت: شهرداری در نظر دارد در قرارداد جدید بازیافت زباله‌ها پیمانکاری را انتخاب کند که تجربه و توانایی آموزش چهره به چهره با مردم را داشته باشد و در طرح جدید به خانواده‌هایی که در امر جداسازی زباله بیشترین همکاری را با شهرداری داشته باشند بسته‌های تشویقی هدیه داده می‌شود.

,

قاسمی در مورد وضعیت محل دفن زباله و ایجاد کارخانه بازیافت زباله  تصریح کرد: ایجاد کارخانه بازیافت زباله تنها برای بافق مقرون‌به‌صرفه نیست و در حال حاضر پیمانکاری اعلام آمادگی کرده در صورت جمع‌آوری زباله‌های بافق و بهاباد در یک مکان، کارخانه بازیافت زباله احداث کند.

,

وی در رابطه با وضعیت محل دفن زباله‌های بافق بیان داشت: پس از جداسازی زباله‌های قابل بازیافت با توجه به نبود امکانات لازم اجباراً زباله‌ها سوزانده می‌شود تا ازنظر بهداشتی و اشغال محیط‌زیست مشکلی ایجاد نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه