اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری:

۹۸ درصد بی نیاز از داروهای خارجی هستیم/هزینه ها باید مدیریت و کنترل شود

۹۸ درصد بی نیاز از داروهای خارجی هستیم/هزینه ها باید مدیریت و کنترل شود
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: رویکرد اقتصاد مقاومتی بر این است که از تولیدات داروهای داخلی استفاده کنیم و در همین راستا در حال حاضر ما ۹۸ درصد بی نیاز از داروهای خارجی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بام ایران خبر؛ صفر فرامرزی مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بیمه سلامت تا مهرماه ۹۵ بدهی خود را به دانشگاه علوم پزشکی، موسسات خصوصی تا آبان ماه و داروخانه ها تا دی ماه به طور کامل پرداخت کرد.

فرامرزی با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری در بحث بیمه سلامت نسبت به سایر استان ها از وضعیت خوب و ایده آلی برخوردار است بیان داشت: ما اکثر بدهی های خود را پرداخت نموده ایم و تنها داروخانه ها دو ماه بدهی و دانشگاه علوم پزشکی پنج ماه بدهی دارد.

وی اظهار کرد: در روزهای آتی بحش زیادی از بدهی های بخش خصوصی نیز پرداخت می شود.

فرامرزی با اشاره به اینکه کل مانده بدهی به موسسات طرف قرداد ۷۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون است اذعان داشت: بخش اعظم این بدهی ها پرداخت و تا ۱۵ روز آینده ما بقی آن تسویه خواهد شد.

وی یادآور شد: علاوه بر کمیته امداد و بهزیستی که می توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت باشند دیگر افراد هم از طریق معرفی نامه از این دو ارگان از اول مرداد می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

فرامرزی اذعان داشت: در سال ۹۵ هزینه ها بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان و در بخش درمان و در قالب ۴ صندوق هزینه شد.

وی با بیان اینکه هزینه های خود مردم کمتر اما هزینه ما چهار برابر شده است یادآور شد: بنا بر این است که بعد از نظام تحول سلامت و پایان برنامه ششم توسعه هزینه ها به ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

فرامرزی به وضعیت بیمه بیماران بستری اشاره کرد و گفت: بیماران روستائی که بستری هستند و بیمه آن ها بیمه سلامت است تنها پنج درصد و بیماران شهری ۱۰ درصد هزینه ها را به بیمارستان پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماران تحت پوشش در سه سطح هزینه ها را پرداخت خواهند کرد اذعان داشت: اگر بیمه شده به صورت گروهی بخواهد پرداخت کند کل هزینه های درمان در سطح دوم قابل پرداخت است و برای نیروهای مسلح صددرصد درمان را پوشش می دهد.

توانمندسازی بیمه شدگان از برنامه های آتی بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: بیمه سلامت برنامه های زیادی را در آینده پیش بینی کرده که یکی از آن ها توانمندسازی بیمه شدگان است که با همکاری سازمان های مردم نهاد، همیاران بیمه سلامت و... انجام می گیرد و بخش توانمندی به سواد سلامت باز می‌گردد.

فرامرزی افزود: طرح توانمندسازی بیمه شدگان در دو حوزه شهری زیر ۲۰ هزار نفر و با شناسایی و سازمان دهی افراد و گروه های داوطلب توسط مردم فراهم می شود.

وی یادآور شد: در راستای بیمه سلامت همگانی تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر را بیمه رایگان کرده ایم.

فرامرزی با بیان اینکه ارزشیابی بیمارستان ها باید با حضور موثر بیمه های پایه صورت گیرد عنوان کرد: بیمه های ناظر بر اجرای طرح سلامت براساس ارزیابی سالانه اعتباربخشی و بیمارستان ها را براساس درجه بندی تقسیم می کنیم.

وی با بیان اینکه درآمد و هزینه های بیمه سلامت نسبت یک به هفت است اظهار کرد: از بحث مشارکت های مردمی ۲۹ میلیارد درآمد بیمه سلامت بوده و این در حالی است که هزینه های ما ۲۱۰ میلیارد است.

دفترچه های کاغذی تا پایان سال حذف می شود

فرامرزی از حذف دفترچه های کاغذی تا پایان سال خبر داد و گفت: ایجاد پرونده سلامت الکترونیک که یکی از اهداف اصلی متولیان سلامت خواهد بود که در مراکز درمانگاهی ثبت و ضبط می شود.

وی با اشاره به اینکه با حذف دفترچه ها هم پوشانی نیز حذف می شود اظهار کرد: شروع حذف دفترچه های کاغذی از مهرماه سال جاری خواهد بود.

وی یادآور شد: تاکنون ۹۲۰ هزار نفر اطلاعات خود را در سامانه ما وارد کرده اند.

پزشکان داروهای اضافه تجویز نکنند/خدمات غیرضروری انجام نشود

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ما بیش از نیمی از منابع درمان را هزینه می کنیم گفت: ما ۵۱ درصد منابع را هزینه می کنیم.

فرامزی با تاکید بر اینکه اگر کیفیت کار بالا رود قطعا اشتغال زایی هم صورت می گیرد اضافه کرد: یکی از چالش های ما با تامین اجتماعی تناقض در آمار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توانمندسازی بیمه شدگان از برنامه های آتی بیمه سلامت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دفترچه های کاغذی تا پایان سال حذف می شود,
,
,
,
,
,
,
,
, پزشکان داروهای اضافه تجویز نکنند/خدمات غیرضروری انجام نشود,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه