اخبار داغ

بلیط بخرید سوار نشوید؛

لغو یکباره بلیط برخی مسافران بوشهر پیش از پرواز! / یک بام و دو هوای مسئولان هواپیمایی در فروش بلیط

لغو یکباره بلیط برخی مسافران بوشهر پیش از پرواز! / یک بام و دو هوای مسئولان هواپیمایی در فروش بلیط
در فصل تابستان، گرمای شدید هوا و فروش بلیط به اندازه ظرفیت هواپیما موجب عدم پرواز به موقع در استان بوشهر شده است و این امر سبب به تاخیر افتادن و یا کنسلی پرواز بسیار از مسافران می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ امروزه برای طی کردن مسیرهای طولانی، به جهت صرفه جویی در وقت و سهولت سفر، از هواپیما استفاده می شود که دور شدن از این هدف موجب نارضایتی اقشار مختلف مردم می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

متاسفانه در چند سال اخیر، به دنبال افزایش متقاضی و کاهش تعداد پروازها، تاخیر و بخصوص کنسل شدن پروازها در شهر بوشهر مشکلات متعددی را برای مسافران ایجاد کرده است.

,

چند روز پیش یکی از پروازهای بوشهر از شرکت هواپیمایی زاگرس کنسل و به روز بعد موکول شد که بر اساس اظهارات یکی از مسافران، پرواز حدود 40 نفر از مسافران کنسل شد و مسولان مربوطه، علت این کنسلی را کمبود ظرفیت هواپیما اعلام کردند.

,

برای 12 مسافر کارت پرواز صادر نشد

, برای 12 مسافر کارت پرواز صادر نشد,

گفتنی است که این اتفاق، یک شنبه هفته ی گذشته نیز برای پرواز مشهد به بوشهر از شرکت هواپیمایی زاگرس رخ داد که منجر به عدم صدور کارت پرواز برای 12 نفر از مسافران شد.

,

مسافر این پرواز در گفت و گو با سپاس، اظهار داشت: مسولان مربوطه گرما شدید هوا را علت این اقدام بیان کردند و خلبان به دلیل سنگینی هواپیما اجازه ورود تعدادی از مسافران را نداده است.

,

رسول خواجه، رئیس ایستگاه زاگرس در بوشهر در گفت و گو با خبرنگار سپاس در خصوص اتفاقات اخیر که در پروازهای این شرکت هواپیمایی افتاده است، گفت: هر چه دمای هوا بالا می رود، ارتفاع از سطح دریا بیشتر می شود و همچنین اگر طول باند کمتر باشد، هواپیما با وزن کمتری نسبت ظرفیت اصلی خود می تواند پرواز کند.

,

وی افزود: در صورتی که هواپیما با ظرفیت خود از زمین بلند شود، باعث وارد شدن فشار به موتور هواپیمای شده و در نهایت منجر به سقوط می شود.

,

خواجه اظهار داشت: در بوشهر با وجود دمای بالا و به دلیل کم بودن ارتفاع نسبت به سطح دریا و همچنین بلندتر بودن طول باند، این مشکل در بوشهر رخ نمی دهد.

,

به دنبال این اتفاق و توضیحات رییس ایستگاه زاگرس در بوشهر، کارشناس هوا فضا توضیحات علمی مربوط به پرواز هواپیما را بیان کرد که در ادامه می خوانیم.

,

به دلیل افزایش دما باید از تعداد مسافران کاسته شود

, به دلیل افزایش دما باید از تعداد مسافران کاسته شود,

این کارشناس بیان کرد: هواپیماهای مسافربری دارای یک نمودار و وزن برخواست هستند که این وزن ثابت نیست و در صورتی که وزن هواپیما از حداکثر وزن برخواست بیشتر باشد، سقوط می کند.

,

 وی افزود: حداکثر وزن برخواست هواپیما با دما رابطه عکس دارد یعنی با افزایش دما حداکثر وزن برخواست کاهش می یابد و در تنیجه موتور وزن کمتری را می تواند بلند کند.

,

کارشناس هوافضا با بیان اینکه نمودار مربوط به هر هواپیما با هم تفاوت دارد، اظهار داشت: در این شرایط مجبور به کم کردن بار هواپیما می شویم که این مهم از طریق کم شدن بار یا مسافر امکان پذیر می شود و طبیعتا کم شدن تعداد مسافر در اولویت قرار می گیرد.

,

وی در خصوص طول باند، اذعان کرد: هر هواپیما برای بلند شدن، بایستی به سرعت خاصی برسد و در شرایطی که دمای هوا بالا و فشار هوا کم باشد، درصد احتراق موتور پایین می آید.

,

این کارشناس اضافه کرد: در این شرایط و با وجود ارتفاع زیاد از سطح دریا، هواپیما برای رسیدن به سرعت تیک اف بایستی مسافت بیشتری را طی کند.

,

وی بیان کرد: در شرایط نامناسب آب و هوایی، در صورتی که طول باند دو برابر باشد هواپیما می تواند مسافت بیشتری را طی کند و سرعت بیشتری را خواهد داشت در نتیجه می تواند با وزن خود بلند شود.

,

عمر مفید هواپیماها به پایان رسیده است

, عمر مفید هواپیماها به پایان رسیده است,

با توجه به توضیحات کارشناس مربوطه درمی یابیم حذف تعداد مسافر به شرایط آب و هوایی و جغرافیایی مبدا بستگی دارد.

,

این کارشناس تغییر در ساعت پرواز را یکی از راه حل های مناسب و قابل اجرا دانست و گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی در این استان و اختلاف دمای شب و روز، در صورتی که هواپیما در اواخر شب یا اوایل صبح بلند شود، از تعداد مسافران حذف شده کم می شود.

,

وی افزود: در حال حاضر هواپیماهای موجود، عمر مفید خود را کرده اند و مشکلاتی برای تامین هواپیما وجود دارد و از طرفی شرایط آب و هوایی در کشور به گونه ای است که تا آخر تابستان شاهد بروز این مشکلات هستیم.

,

با توجه به شرایط موجود، تغییر هواپیما، تغییر ساعت پرواز و عدم فروش تعدادی از بلیط ها سه راه برای حل این معضل است که آسان ترین راه عدم فروش بلیط است.

,

 حال با توجه به امکان پیش بینی دمای هوا، سوالی که در ذهن تداعی می شود آن است که چرا با وجود اطلاع از این مسئله بلیط هواپیما بر اساس ظرفیت آن فروخته می شود و از تعداد آن کاسته نمی شود؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه