اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی هیرمند:

توزیع 8 راس جوانه اصیل گاو سیستانی بین دامداران شهرستان هیرمند

توزیع 8 راس جوانه اصیل گاو سیستانی بین دامداران شهرستان هیرمند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند گفت: در این راستا مبلغ 80میلیون ریال یارانه وکمک از اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی استان پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای هیرمند؛ حبیب رستمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هیرمند گفت: از ابتدای سال 96 تا کنون تعداد 8 راس جوانه گاو نژاد سیستانی با چهل درصد کمک بلا عوض به منظور تثبیت این نژاد  در منطقه با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی  و منابع طبیعی سیستان بین دامداران واجدالشرایط توزیع گردیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند؛ ,

 وی افزود: در این راستا مبلغ هشتاد میلیون ریال یارانه وکمک از اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی استان پرداخت شده است.

,

گفتنی است که این نژاد گاو معرفیت جهانی به عنوان یک گاو نژاد گوشتی از دسته گاوهای ایندکوس است که شواهد نشان می دهد3 هزار سال قبل از میلاد مسیح در این منطقه می زیسته است.

,

گاو اصیل سیستانی  با پتانسیل افزایش وزن تا 1200گرم در روز با ضریب تبدیل 8 را دارا می باشد که با بهترین نژادهای دنیا توان رقابت دارد.

,

تا دهه 60 به علت وفور آب در در هامون و نیزارهای آن گله های گاوپرورش داده با جمعیت بالغ برای یک میلیون راس در کرانه های هامون چرا می کردند که اکنون جمعیت این نژاد به کمتر از ده هزار راس رسیده است که کاهش جمعیت آن یک زنگ خطر در نابودی این نژاد ارزشمند است وبایسته است برای حفظ, کسترش و شناخت پتانسیلهای ان برنامه های کوتاه, میان و درازمدت داشت تا بتوان از این ذخیره ارزشمند ژنی برای توسعه استفاده کرد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه