اخبار داغ

کارآفرینی جوان تکابی بدون حمایت مسئولین

کارآفرینی جوان تکابی بدون حمایت مسئولین
جوان کارآفرین تکابی که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته ضمن تشریح فعالیت‌ها و مشکلات خود در این رابطه ، گفت: مسئولین تکاب قدمی برای کمک به ما برنداشتند؛ یاس و نا امیدی را هم تزریق میکردند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیز،این روزها که مردم با مشکلات زیادی از قبیل بیکاری و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند شاهد آنیم که رهبر انقلاب بارها در بیانات خود تاکید بر خود کفایی و محقق کردن اقتصاد مقاومتی دارند چرا که اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر نقش موثری که در شکوفایی اقتصاد کشور دارد زمینه اشتغالرایی را برای اکثر جوانان فراهم می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیز,

مصطفی جهدی کارآفرین جوان تکابی که چند ماهی است اقدام به پرورش شتر مرغ در شهرستان تکاب نموده در گفتگو با خبرنگار شیز اظهار داشت: چهار سال به دنبال صدور مجوز بودیم که متاسفانه موفق نشدیم! بوروکراسی های اداری برای دریافت وام و مجوز خیلی سخت بوده بطوری که باید هفت خان رستم را عبور می کردیم که در انتها بازهم با دیوار بلند مسئولین مواجه میشدیم!
جهدی با بیان اینکه واقعیت موفقیت کار و تلاش است گفت: پنج سال پیش بدلیل بی کاری به کرج مهاجرت کردم ولی دوباره با ایده ای جدید و برنامه ریزی برگشتم، خانه ام را فروختم تا کاری بزرگ را شروع کنم.
وی با اشاره به اینکه به برکت مسئولین صدور مجوز هر فعالیتی در زنجان یک هفته، اصفهان ۴ روز و در تکاب ۴سال زمان میبرد گفت: ارومیه به ما پیشنهاد همکار داد و کل هزینه های مزرعه را پرداخت می نمود و فقط کار را از ما میخواست اما در تکاب تنها چیزی که از مسئولین دیدیم فقط یاس و ناامیدی بود.
سید هادی حسینی همکار جهدی نیز در این گفت و گو نیز با اشاره به عدم همکاری و حمایت فرماندار و نماینده مجلس اظهار داشت: همه ادارات بهانه ای برای عدم همکاری پیدا میکردند، اداره جهاد زمین را بهانه کرده بود و اداره برق برای مجوز ۱۲۰ میلیون تومان پول میخواست!! از پیج و خم مجوز چاه آب هم نتوانستیم عبور کنیم!
حسینی در ادامه گفت هر کاری که با همت و پشتکار همراه باشد، به موفقیت هم می رسد و حاصل هرکاری در گرو پیروی از برنامه ریزی ها و رسیدن به اهداف است .مسئولین برای تحقق اقتصاد مقاومتی فقط شعار می دهند در حالی که هر روز بنر هایی از خوشحالی انتخاب تکاب به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در خیابان های شهر نصب میکنند ولی دریغ از ذره ای حرکت و فعالیت!!
جهدی با بیان اینکه تاکنون ریالی از سوی مسئولان برای راه اندازی این مزرعه کمکی نشده تصریح کرد: برای راه اندازی مزرعه پرورش شتر مرغ ۳۲۰ میلیون تومان هزینه و برای ۵ نفر اشتغال زایی کرده ایم که با گسترش مزرعه این تعداد به ۲۰ نفر افزایش پیدا میکند.
وی در ادامه شرایط آب و هوایی شهرستان تکاب را برای پرورش شترمرغ ایده آل عنوان کرد و افزود: ارزش شترمرغ صرفا به گوشت و تخم آن نیست بلکه این پرنده بزرگ دارای محصولات فراوان و با ارزشی است که هیچ دور ریزی ندارد بدین نحو که چربی و روغن، پوست، پر و حتی پوکه تخم آن نیز بازار خاص خود را دارد و در صنایع دستی، کیف، کفش و پزشکی استفاده می‌شود.
جهدی در خصوص تولید خود گفت: کار را با ۵ سالن مجزا و ۳۰ پرنده مولد و سالن جوجه کشی با ظرفیت ۲۴۰ تخم شروع کردیم که سالانه توانایی تولید ۲۰۰۰ جوجه را داریم و با ظرفیت پرورش ۱۰۰۰ راس جوجه شتر مرغ کاری بزرگ را شروع کرده ایم.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه