اخبار داغ

کارشناس نظارت بر مجتمع های بین راهی میراث فرهنگی استان کرمان تاکید کرد

کمبود مجتمع‌های خدماتی رفاهی، بین راهی در پهناورترین استان کشور

کمبود مجتمع‌های خدماتی رفاهی، بین راهی در پهناورترین استان کشور
کارشناس نظارت بر اقامتگاهها و مجتمع های بین راهی میراث فرهنگی استان کرمان گفت:متاسفانه استان کرمان با اینکه وسعت زیادی دارد اما از تعداد مجتمع های خدمات رفاهی بسیار کمی برخورداراست دو مورد مجتمع های خدماتی بین شهری در استان کرمان بیشتر وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ وجود اقامتگاه ها و کاروانسراهای بین راهی از قدیم الایام در مسیرهای جاده ای برای رفاه حال مسافران و راننده ها یکی از ضرورت های مسافرت و گردشگری بوده است که امروزه نیز اهمیت بسزایی دارد و با توجه به توسعه و گسترش حمل و نقل جاده ای و وسایل نقلیه و تنوع راه های ارتباطی موضوع ارائه خدمات در بین راه ها به مسافران و رانندگان تاثیر بسزایی در جذب صنعت توریست و گردشگری دارد مسافران زیادی روزانه در جاده های کشور و به دلایل مختلف تردد می‌کنند که این افراد به استراحتگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی تمیز، پمپ‌های بنزین و گاز و واحدهای پذیرایی و اقامتی بین‌راهی نیاز دارند که دسترسی به این امکانات میزان رضایتمندی و آسوده خاطر بودن مردم را بیشتر می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛,


اما متاسفانه در برخی از این اقامتگاه های بین راهی شاهد نبود امکانات یا با کیفیت پایین امکانات روبه رو هستیم که این موجب اعتراض و نارضایتی برخی از مردم و مسافران می شود که نیازمند نظارت و رسیدگی مسئولین ذی ربط می باشد. که درهمین راستا با کارشناس نظارت بر مجتمع های بین راهی میراث فرهنگی استان کرمان گفتگویی انجام داده ایم.

,
,

مجتبی موحدی کارشناس نظارت براقامتگاهها و مجتمع های بین راهی میراث فرهنگی استان کرمان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ با اشاره به ضرورت ایجاد اقامتگاه های بین راهی در استان گفت: احداث اقامتگاه های بین راهی چندین هدف و راهبرد را به دنبال خود دارد ازجمله ارائه خدمات متمرکز و یک جا مثل پمپ بنزین، مسجد، رستوران، استراحتگاه و سایر خدماتی که مورد نیاز رانندگان و مسافران در مسیر جاده است برای فراهم کردن آسایش بیشتر مسافران.

, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛,

کارشناس نظارت براقامتگاهها و مجتمع های بین راهی استان در ادامه افزود: یکی دیگر از اهداف و ضرورت های ایجاد اقامتگاه های بین راهی جلوگیری از پراکندگی واحدهای خدماتی درمسیرجاده ها است و مسئله دیگر که در این موضوع اهمیت دارد کشور ما ازلحاظ حوادث رانندگی آمار بالایی دارد وجود این امکانات در کاهش میزان تصادفات جاده ای و افزایش میزان ضریب ایمنی جاده ها تاثیر بسزایی دارد.

,

موحدی ایجاد اشتغال زایی و ارائه اطلاعات جاده ای، توریستی و زیارتی که به صورت شبکه در اختیار مسافران قرار می گیرد را از دیگر اهداف احداث این اقامتگاه ها دانست و ادامه داد: مجتمع های خدماتی رفاهی به دلیل خدمات متعددی که دارند چندین سازمان را درگیرخود می کنند به طور مثال متولی مسجد و نمازخانه های بین راهی اداره اوقاف است پمپ بنزین شرکت نفت، رستوران را سازمان میراث فرهنگی مجوز می دهد و اگر خدمات دیگری مثل مارکت و مغازه وجود داشته باشد اداره اصناف دخالت می کند بحث اقامت و پذیرایی مربوط می شود به میراث فرهنگی؛ رستوران و اقامتگاه ها تحت نظر کارشناسان و بازرسان میراث فرهنگی نظارت می شوند.

,

وی از تعداد کم مجتمع های خدمات رفاهی و بین راهی استان کرمان گفت و افزود: متاسفانه استان کرمان با اینکه وسعت زیادی دارد اما از تعداد مجتمع های خدمات رفاهی بسیار کمی برخورداراست مجتمع های خدماتی بین شهری در استان کرمان دو مورد بیشتر نیستند یکی درمحور کرمان به مشهد در شهرستان راور به نام مجتمع خدمات رفاهی قمربنی هاشم  و دیگری در محور کرمان به سیرجان به نام خدمات رفاهی زیدآبادی.

,

موحدی اظهار داشت: طی کردن مسیر پر پیچ و خم اداری برای گرفتن مجوز از نهادهای مختلف در راستای احداث این مجتمع های رفاهی بین راهی شاید یکی از دلایل بی رغبتی سرمایه گذاران دراین زمینه باشد که گاهی باعث روی آوردن آن ها به احداث تک واحدی بودن خدمات می شود. مثلا ساخت یک رستوران یا یک هتل بین راهی.

,

کارشناس نظارت براقامتگاهها و مجتمع های بین راهی گفت: در تلاش هستیم که تعداد اقامتگاه های بین شهری استان را افزایش دهیم اگر سرمایه گذاران بخواهند در این زمینه سرمایه گذاری کنند سازمان میراث همکاری لازم را با آن ها انجام می دهد.

,

وی درپایان خاطر نشان کرد:در قسمت نظارت سازمان میراث فرهنگی کارشناسان نظارت عملا کارشان رسیدگی به شکایات مردم می باشد و اگر موردی یافت شود قطعا رسیدگی و بررسی می شود و بخشی از این ماموریت نیازمند گزارش و نظارت مردم است.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه