اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم مطرح کرد؛

نتایج و پیامدهای حضور کمیسیون فرهنگی مجلس در تبریز/ آیا نمایندگان می‌‌‌توانند از سازمان برنامه و بودجه برای تبریز 2018 اعتبار بگیرند؟

نتایج و پیامدهای حضور کمیسیون فرهنگی مجلس در تبریز/ آیا نمایندگان می‌‌‌توانند از سازمان برنامه و بودجه برای تبریز 2018 اعتبار بگیرند؟
سعیدی با اشاره به اهمیت تبریز 2018 در کشور، اذعان داشت: با توجه به اهمیت این رویداد بزرگ، باید به این قضیه نگاه ملی داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج،با اشاره به اهداف کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور در استان آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف این کمیسیون، لمس مشکلات و موانع تبریز برای 2018 بود که بتواند آنها را بررسی و در کمیسیون پیگیری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج،,

وی افزود: معرفی ظرفیت‌ها و فرصت و ارائه طرح به مسئولان استانی، یکی دیگر از اهداف این کمیسیون به شمار می‌رفت و اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس درنظر دارند تا به این ظرفیت‌ها به‌صورت میدانی بپردازند.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه تبریز 2018 از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: رویداد تبریز 2018 تنها رویداد شهری یا استانی نبوده و این یک اتفاق بزرگ است که باید به آن نگاه ملی داشت.

,

وی بیان داشت: باید به این فرصت مهم، دولت و بدنه حاکمیت نگاه ملی داشته باشند؛ چراکه این اتفاق به آبروی ایران ثبت می‌گردد.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جاسازی فرهنگ گردشگری در ایران، عنوان کرد: سال‌های متمادی است که از فرهنگ گردشگری دم می‌زنیم، ولی نتوانستیم تا به امروز اقدام مؤثر و قابل‌توجهی انجام دهیم.

,

وی افزود: حتی آن دسته از کشورها که از تورم بالا و وضعیت خوبی برخوردار نیستند، سالانه هزینه‌ای بالاتر از 10 میلیارد دلار از تورهای گردشگری منفعت می‌برند؛ اما متأسفانه ایران با تکیه‌بر صادرات نفتی، نتوانسته است از این پتانسیل مقوی استفاده کند.

,

سعیدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این سفر، تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس، پای‌کار آمدن مردم را یکی از نقاط قوت برای تبریز 2018 می‌داند و بر همین اساس در سفر سه روزه به تبریز، از چند پتانسیل مردمی دیدن کرده و ظرفیت‌های آن مجموعه به آنها یادآوری شد.

,

وی ادامه داد: نظارت یکی دیگر از اهداف این سفر بود؛ کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون‌گذاری، اقداماتی خوبی انجام داده است و در نظر دارد تا با سفرهای استانی، نحوه اجرا قانون را در استان‌ها بررسی و پیگیری کند.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به تخصیص ردیف خاصی از بودجه به تبریز 2018، اظهار داشت: تخصیص بودجه تنها در فصل برنامه‌ریزی بودجه امکان‌پذیر بوده، اما دولت می‌تواند با تعیین اعتباری، تبریز را در این رویداد فرهنگی مهم، یاری کند.

,

وی افزود: بعد از اتمام سفر اعضاء کمیسیون بودجه، قرار شد تا رئیس کمیسیون فرهنگی نشستی با رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه داشته باشد تا نیازهای تبریز 2018 را در این ردیف مشخص سازد.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان، در خصوص دریافت اعتبار از دولت توسط مشهد، که یکی از پایتخت کشورهای اسلامی در 2017 بود، بیان کرد: دولت هرگز نباید مشهد و تبریز را مقایسه کند، چراکه مشهد با توجه به مکان زیارتی، از ظرفیت‌ها بالایی برخوردار است و شاید نیازهای تبریز برای تأمین آنها از مشهد به‌مراتب بالاتر باشد.

,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه