اخبار داغ

فعال دانشجویی در دیدار با امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

وضعیت امروز دریاچه ارومیه با 4 سال قبل چه تفاوتی دارد؟/ عده‌‌‌ای از مسئولان منتقد را به چشم میکروب و ضدانقلاب می‌‌بینند

وضعیت امروز دریاچه ارومیه با 4 سال قبل چه تفاوتی دارد؟/ عده‌‌‌ای از مسئولان منتقد را به چشم میکروب و ضدانقلاب می‌‌بینند
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تبریز از عدم تحقق وعده‌‌‌های دولت و ادامه‌ی پرداخت حقوق‌‌‌های نجومی انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  شب گذشته جمعی از تشکل های دانشجویی و روسای دانشگاههای آذربایجان شرقی با حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند. یکی از سخنرانان این دیدار عرفان شهبازی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تبریز بود که به مسائل مختلف استانی پرداخت. متن سخنرانی وی به شرح ذیل می باشد:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ

,

بنا به وظیفه ذاتی و انقلابی جنبش دانشجویی، که باید قبل از همه کاستی ها و مشکلات را ببیند و آنها را بازگو کند، مسائلی را به سمع و نظر حضرتعالی و حاضرین در جلسه می‌‌‌رسانم. چندی است در نظام اسلامی، عده‌‌ای چپاول‌‌‌‌گر، به‌‌‌نام خدمت در پی تاراج سرمایه‌های کشور هستند و موجب بدبینی مردم به انقلاب و مبانی اسلامی شده‌‌‌‌اند.

,

فضاحت حقوق‌‌‌های نجومی در ماه‌‌‌های گذشته مسئله‌‌‌ای نیست که بتوان آن را توجیه کرد و برایش آسمان و ریسمان بافید. ایجاد ذهنیت فساد و ناکارآمدی در مردم ماحصل اقدامات چند مدیر نجومی بگیر است در حالی که بسیاری از خدمتگزاران خدوم در جای جایِ کشور در حال فداکاری و مجاهدتند.

,

هرچند در مقطعی با مطالبه عمومی ایجاد شده، برخی از این مدیران از عرصه مسئولیت برکنار شدند اما هستند افرادی که هنوز بنام انقلاب حقوق های کلان و خارج از عرف دریافت می‌‌‌کنند. و اگر جنبش دانشجویی یا مردم عادی از این دریافت ها انتقاد کنند و دم بزنند، با شکایت و شکایت بازی آقایان مواجه می‌‌شوند که چرا می‌‌‌گویید نجومی؟ این‌‌ها بهای زحماتی است که کشیده‌‌‌ایم!

,

همه باید بدانند که جنبش دانشجویی، در برابر دست اندازان به بیت المال ذره‌‌‌‌ای مماشات ندارد. اینکه از ناعدالتی در توزیع بیت المال یا دست اندازی در حقوق مردم سخن می‌‌‌گوییم،  نه تنها سخن ما ،  بلکه خواسته همه‌‌‌ی مردم است. و این تشکل تماما پیگیر استیفای حقوق ملت است.

,

لازم است متذکر شویم که ما کاملا پایبند به قانونیم و منتظریم تا به صورت قانونی به تمام تخلفات موجود اعم از نجومی بگیر در حقوق و نجومی خواران در املاک و هر تخلفی که از مسئولین سر می‌‌زند و باعث دلسردی و بدبینی مردم به انقلاب می‌‌شود، بی‌‌هیچ مصلحتی رسیدگی شود.

,

 البته جا دارد از اقدامات اخیر قوه قضاییه در برخورد با تخلفات صورت گرفته تقدیر و تشکر کرد اما باید این نکته را نیز متذکر شد که در بررسی پرونده ها، قانون و عدالت در راس امور قرار گیرد و مبادا حقی ناحق شده و فردی مظلوم واقع شود. و همچنین نباید قوه قضاییه تحت تاثیر برخی فشارهای رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌ای و تهدیدات برخی اشخاص ذی نفوذ قرار گیرد و باید آنچه مـر قانون و عدالت اسلامی حکم میکند با متخلفین برخورد کند.

,

حضار محترم و نماینده محترم ولی فقیه

,

مدتی است موضوع دریاچه ارومیه به ابر چالش منطقه آذربایجان تبدیل شده است، بیاد داریم که اولین جلسه هئیت دولت یازدهم به موضوع دریاچه اختصاص داشت. مبالغ هنگفت و کلانی به احیای آن اختصاص یافت.

,

حتی فراموش نکرده‌‌ایم که در بحبوحه انتخابات اخیر یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم احیای دریاچه ارومیه معرفی می‌‌شد. اما سوال اینجاست که امروز شرایط دریاچه در چه وضعی قرار گرفته است؟ آیا وضعیت موجود با چهارسال گذشته تفاوتی کرده است؟

,

آمار اعلام شده نشان می‌‌دهد که نه تنها در این مدت تغییری در وضعیت دریاچه صورت نگرفته است بلکه امروز سطح تراز دریاچه نسبت به سال‌‌های گذشته نیز کاهش یافته است. درحالی که صاحب نظران معتقدند که با این مبالغ،  بیشتر از اینها میشد به احیا دریاچه اهتمام ورزید. باید بگویم که ما به جد نگران موضوع دریاچه بوده و از مسئولین تقاضای شفافیت و اقدام سریع را داریم.

,

موضوع بعدی در خصوص فضای فرهنگی_ اجتماعی استان، تناقض موجود در برخی ادعا هاو عمل هاست. اخیرا مسئول ارشد دولت در استان از عدم وجود معتاد متجاهر و کودک کار در تبریز سخن گفته بود اما مدتی پیش رئیس سازمان بهزیستی استان از افزایش آمار این پدیده اجتماعی خبر داده است. حال سوال اینجاست که با پاک کردن صورت مسئله ها میتوان از چنین مشکلاتی چشم پوشی کرد؟!

,

بحث دیگر که لازم است به آن اشاره کرد و به صورت جدی پیگیرش بود، برگزاری برنامه تبریز 2018 است. جنبش دانشجویی مانند عموم مردم تبریز، از برگزاری چنین برنامه هایی در شهر استقبال میکند، اما باید از مسئولین امر سوال کرد که تا کنون چه اقداماتی برای این رویداد بزرگ انجام داده‌‌‌اند؟! آیا تبریز 2018 برنامه ای برای افزایش بیش از پیش اختلاف طبقاتی در شهر خواهد بود؟ چه تعداد از خدمات انجام گرفته در مناطق محروم تبریز بوده است؟

,

اساسا در چند ماه آینده، کدام طرح ضربتی برای احیای بافت حاشیه نشین شهر و مناطق محروم اتخاذ خواهد شد؟ باید بگوییم، روند فعلی موجود در تبریز 2018 به عمیق شدن اختلاف طبقاتی دامن خواهد زد و ما به شدت نگران این موضوع میباشیم.

,

حضرت حجت الاسلام آل هاشم...

,

وضعیت آزاد اندیشی در فضای امروز دانشگاه های استان ، فضایی مغایر با منویات رهبری عزیز است.

,

فرماندار شهرستانی که در قضییه سیل جانکاه آذربایجان چندان هم بی تقصیر نبوده و در برابر دیدگان و اذهان عمومی ملت مسائل را وارونه توجیه می‌‌کند، در برابر منتقدینش که بی هیچ توهینی، کم کاری ها و قصوراتش را به ایشان یادآوری میکنند، آنها را آماج تندترین حملات قرار داده و منتقدین را آفت و میکروب و ضد انقلاب خطاب میکند.

,

همان مسئول در برابر یک نشریه دانشجویی کار را به شکایت میرساند و درپی بستن دهان و زندانی کردن منتقدان خود است.

,

مسئولان محترم دولتی که در تصمیمات دانشگاه به تازگی ذی نفع هم شده اند ، براحتی برای برنامه های زمان انتخابات یا برنامه های سیاسی آن زمان تعیین تکلیف کردند و در وهله اول سعی بر حذف یا گزینشی کردن برنامه ها داشتند و درصورت مقاومت دانشجویان برای برگزاری جلساتی که با مبانی فکری عزیزان مغایر بود با محدودیت های فراوان، در پی سرهم آوردن آنها بودند اما در عوض برنامه ای که در مدح و حمایت عزیزان بود را با آغوش باز مورد استقبال قرار میدادند.

,

و جالب اینجاست که هرزمان شعار جناب آقای روحانی را که فرمودند:  نبندیم دهان ها را و نشکنیم قلم هارا برایشان متذکر شدیم،  سکوت مفرطی بر فضای عمومی سایه افکند که گویی این شعارها صرفا برای طرفداران دولت است و غیر آن کارایی ندارد.

,

نماینده محترم ولی فقیه

,

 بنده به نمایندگی بیش از 20 هزار دانشجوی پیام نوری در استان باید بگویم که وضعیت این دانشگاه چه به لحاظ علمی و چه به لحاظ فرهنگی روز به روز درحال پسرفت و سقوط است.

,

متاسفانه سیاست دولت یازدهم در قبال دانشگاه پیام نور تضعیف و تجمیع این دانشگاه بوده است. گاه و بیگاه خبر تغییر در اساس نامه یا ادغام با برخی دانشگاه های دیگر آرامش فکری و روانی دانشجویان را بهم میریزد و دانشجویان به جای تحصیل به دنبال بررسی صحت وسقم این اخبار اند.

,

 گناه دانشجوی پیام نوری چیست که با فکر شهریه کم و برابری این دانشگاه با سایر دانشگاه ها به آن وارد شده و امروز هم شهریه ای نسبتا برابر پرداخت میکند و هم مشکلات عدیده ای دارد.

,

حضرت آقا.... 

,

جالب است بدانید از ابتدای شروع دولت یازدهم آمار دانشجویان پیام نور به نصف کاهش یافته است و دلیل این ها همان نگاه سیاسی و جناحی به پیام نور است.

,

درباب وضعیت فرهنگی نیز باید گفت وضعیت واقعا اسف بار است. بودجه های فرهنگی دانشگاه سال به سال بجای افزایش با کاهش روبروست. دانشجویان پیام نور،برای گرفتن چندرغاز پول برای فعالیت فرهنگی باید روزها به این در و آن در بزنند.

,

برای نمونه باید عرض کنم که در همین دانشگاه پیام نور تبریز با وجود درخواست های فراوان،برای اردوی راهیان نور سال قبل،  با مشقت های فراوان و دردسرهای عظیم مبلغ ناچیزی برای این اردو تخصیص یافت که نسبت به سال های قبل به یک سوم تقلیل یافته بود.

,

نماینده عزیز ولی فقیه در استان

,

مشکلات زیاد است و شاید برای بسیاری از مسئولین غیر ممکن و ناباورانه باشد که دانشجویان انقلابی با کمترین امکانات و با هزینه های شخصی خود به کارهای فرهنگی مبادرت ورزند.

,

دانشجویان پیرو خط امام و رهبری در استان ، مدت هاست که آتش به اختیارند!

,

ما با حرکت خود جوش مدت هاست آشناییم. در بسیاری از موارد که در دستگاه مرکزی اخلال وجود داشته، دانشجویان انقلابی با کمترین هزینه و بیشترین کارایی دست به کار شده اند و شگفتی آفریده اند.که اردو های جهادی نمونه بارز این حرکت خودجوش است. حالی که مسئولین محترم استانی، حتی برای دراختیار گذاشتن یک خودوری دولتی برای این حرکت عظیم، ابا دارند، اما دانشجویان بسیجی، حتی با امکانات اولیه در میدان مانده اند.وعزیزان نمیدانند که دعای خیر و یا آه دردناک آن کوخ نشینی که به بدیهی ترین امکانات معیشتی محتاج ولی از آن محروم است، با ما چه میکند!

,

با صدایی رسا میگوییم که فرزندان شما، چشم امیدشان به خدا و الطاف خفیه آقا امام زمان بوده و هست و هموراه مبنای فکری خود را همان قرار داده اند که شهدا قرار داده بودند.

,

 نماینده رهبر عزیزمان در تبریز

,

این دانشجویان از هیج مسئولی توقع ندارند که از آنها قدردانی کند و تنها هدفشان نشاندن لبخند بر لبان سید و مولای خود امام خامنه ای اند، تا ولایت پذیری را در زمان ایشان تمرین کنند تا هنگام تشکیل دولت مهدوی بی هیچ انحرافی مطیع اوامر حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه باشند.

,

وسلام علیکم و رحمت الله برکاته

,

انتهای پیام/ 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه