اخبار داغ

حمایت دولت از ورزش در هاله‌ای از ابهام/

خاموش شدن استعدادهای هندبالیست‌های دختر کُردستانی در سایه بی‌توجهی مسئولین

خاموش شدن استعدادهای هندبالیست‌های دختر کُردستانی در سایه بی‌توجهی مسئولین
هندبال بانوان استان کُردستان که در سال‌های اخیر توانست درخششی خیره کننده در سطح ملی و جهانی داشته باشد، اکنون به دلیل بی‌تدبیری، بی‌توجهی و عدم حمایت مالی مسئولین استانی قرار گرفته و دود آن به چشم ورزش استان، ورزشکاران و تیم منسجم بانوان می‌‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، ورزش بانوان استان کُردستان در چند سال اخیر توانسته گام‌های موفقی در سطوح استانی، ملی و حتی بین المللی بردارد که نشان از توان و استعداد خارق العاده دختران کُردستانی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,


درخشش در رشته‌های فوتبال، هندبال و بسکتبال در چند سال اخیر موجب شده تا در مقاطعی بانوان ورزشکار کُردستانی و سنندجی گوی سبقت را از تیم‌های آقایان بربایند و درخششی خیره کننده داشته باشند.

,
,


اما قضیه به اینجا ختم نمی‌شود؛ داستان مشکلات مالی و نبود اسپانسر و حامی همواره ورزش کُردستان را تحت الشعاع خود قرار داده و موجب شده تا تیمی منسجم همانند هندبالیست‌های سنندجی که افتخار استان کُردستان در عرصه‌های بین المللی هستند در کمال ناباوری و تنها به دلیل نبود حمایت مالی در رقابت‌های کشوری شرکت نکنند و در آستانه انحلال قرار گیرد.

,
,


کسب عنوان سوم رقابت های کشوری با حمایت باشگاه شهید شکوهی و همچنین عضویت چندین هندبالیست کردستان در تیم ملی، اولین ارمغان درخشش هندبال بانوان استان در سطح کشور بود که البته این درخشش در سه سال اخیر هم تحت حمایت باشگاه شهرداری سنندج ادامه داشته و به همین دلیل نماینده کردستان توانست عنوان نائب قهرمانی را کسب کرد.

,
,


حواشی تیم هندبال بانوان شهرداری سنندج از زمانی به اوج خود رسید که بعد از انصراف تیم ثامن الحجج، قرار شد که نماینده استان کردستان به مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا در قزاقستان اعزام شود و چه قبل از اعزام و چه بعد از اعزام حواشی پیرامون این تیم به اوج خود رسید و در نهایت باعث حذف تیم از رقابت های لیگ برتر کشور در فصل جاری شد.

,
,


حمایت‌های مسئولین دلسوزانه و بلند مدت باشد

,
,


"سعید مردوخی، رئیس هیئت هندبال استان کُردستان در گفتگو با نوای آبیدر ضمن ابراز تاسف از نبود حمایت‌های مالی از تیم‌های هندبال پسران و دختران استان کُردستان، گفت: متاسفانه تیم پسران به دلیل نبود حمایت مالی متلاشی و 17 نفر از ورزشکاران به تیم‌های استان‌های دیگر پیوستند.

,
,


وی اظهار کرد: جوانان و نوجوانان ورزشکار کُردستانی که سرمایه‌های بزرگی برای استان و کشور محسوب می‌شوند، متاسفانه به دلیل نبود حمایت مالی مجبور به ترک استان و فعالیت در دیگر تیم‌های کشوری می‌شوند.

,
,


رئیس هیئت هندبال استان کُردستان افزود: تیم دختران هندبال کُردستان که زمانی با حمایت‌های خوب شهرداری سنندج توانستند تا مراحل جهانی بدرخشند، اکنون یکسال است که به دلیل عدم حمایت مالی از سوی دستگاه‎های متولی سرگردان است و در خطر حذف و متلاشی شدن قرار دارد.

,
,


مردوخی تصریح کرد: لازم است مسئولین استانی و شهرستانی پیگیری‌های جدی‌تری در خصوص جذب حمایت مالی بلند مدت از این تیم مستعد و منسجم داشته باشند.

,
,


وی افزود: با چندین شرکت از جمله همراه اول در خصوص حمایت از تیم هندبال بانوان کُردستان مذاکره کرده‌ایم که قرار شده تا ابتدای هفته آینده جواب نهایی به ما داده شود.

,
,


به گزارش نوای آبیدر، تیم هندبال بانوان کُردستان که اکنون بدون حمایت مالی در خطر حذف شدن و انحلال قرار دارد، زمانی جزو تیم‌های برتر کشور بود که اکنون با عدم حمایت مسئولین و دستگاه‌های دولتی مواجه شده است.

,
,


در این میان سوال از دستگاه ورزش استان این است که آیا جذب حمایت از فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان برای دختران مستعد کُردستانی امری پیچیده است؟

,
,


چرا کُردستان باید تنها استانی باشد که نمی‌تواند – یا شاید مسئولین آن نمی‌خواهند! – تیم هندبال بانوان خود را حمایت کند؟

,
,


سوال از فرمانداری و استانداری نیز این است که چگونه است که شعار حمایت از جوانان، ورزش و پیشرفت کُردستان را سر می‌دهند اما در عمل حمایتی دلسوزانه و حقیقی از بانوان هندبال استان و ورزش بانوان ندارند؟

,
,


آنچه که واضح است این است که تیم هندبال بانوان کُردستان نیز به مانند سایر تیم های ورزشی دو سه دهه اخیر در استان کردستان قربانی بی تدبیری مسئولان و متولیان امر شد و بار دیگر ورزش استان رسیدن به موفقیتی دیگر را از دست داد و این بار قرعه به نام تیم هندبال بانوان افتاد.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه