اخبار داغ

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان خبرداد:

آمادگی صددرصدی مدیریت بحران شهرستان در برخورد با حوادث

آمادگی صددرصدی مدیریت بحران شهرستان در برخورد با حوادث
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان با اشاره به وجود 14 کارگروه تخصصی در زمینه مدیریت بحران از آمادگی صددرصدی مدیریت بحران شهرستان همدان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رضا زمانی در گفتگو با صبح الوند، با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی در خصوص مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان همدان گفت:  کارگروه مدیریت بحران فرمانداری همدان متناظر با کارگروه استانی تحت عنوان شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان با ریاست فرماندار تشکیل شده و ادارات متناظر شهرستانی درارتباط با موضوع  در این خصوص فعالیت هایی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

وی با اشاره به تشکیل دو جلسه مدیریت بحران در فرمانداری شهرستان از ابتدای سال تا کنون گفت: ما جلسات مستمر سالیانه را براساس برنامه زمان بندی را مرتبط با مباحث کارگروها تببین و تشکیل میدهیم.

,

 

,

وی با بیان اینکه 14 کارگروه تخصصی متناظر با استان  در شهرستان ها تشکیل شده و زیر نظر کارگروه اصلی میباشد، افزود: این کار گروه ها شامل : کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی در سطح شهرستان همدان با مسولیت هلال احمر ،کارگروه مخاطرات زیست محیطی با مسوولیت  محیط زیست ،کارگروه اموزش و اطلاع رسانی با مسوولیت سازمان صدا  و سیما ، می باشد.

,

 

,

 معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان کارگروه تامین مسکن با مدیریت بنیاد مسکن شهرستان  همدان ، کارگروه مخاطرات زلزله ولغزش لایه های زمین  ابنیه ساختمان و شهرسازی ، را از دیگر کارگروهها عنوان کرد و افزود: کارگروه تامین سوخت ومواد نفتی با مدیریت  وزارت نفت و در شهرستان ها با مسوولیت شرکت پخش مواد نفتی ناحیه  همدان  از جمله این کارگروهها می باشد.

,

 

,

وی کارگروه امور سیل و مخاطرات  دریایی ، برق، و آب و فاضلاب با مسولیت آب و فاضلاب و کارگروه امنیت و انتظآمات که در حوزه سیآسی فرمانداری انجام می شود از دیگر کارگروه ها بیان کرد و افزود:  کارگروه بیمه  بازسازی و بازتوانی  تعمیر و توزیع ماشین  آلات آواربرداری ساختمان ها ، آتشنشانی ،مواد خطرناک و انتقال متوفیان، از این کارگروهها می باشد.

,

 

,

زمانی افزود:  کارگروه تشکل مردم نهاد ،  کارگروه حمل و نقل و شریان های  حیاتی با مسوولیت پایانه ها ، کارگروه خشکسالی ، سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی  با مسئولیت جهاد کشاورزی از دیگر این کارگروهها است.

,

 

,

وی بیان کرد:  گروه درمان  و بهداشت با مر کز بهداشت شهرستان  همدان ، کارگروه مخابرات و ارتباطات با وزارت اطلاعات و فناوری اطلاعات تشکیل می شود.

,

 

,

*مدیریت بحران  شهرستان همدان آمادگی کامل دارد

, *مدیریت بحران  شهرستان همدان آمادگی کامل دارد, *مدیریت بحران  شهرستان همدان آمادگی کامل دارد,

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان با تاکید بر اینکه مدیریت بحران  شهرستان همدان آمادگی کامل دارد، تصریح  کرد:  حتی در مبحث بلایا، آواربرداری و تدفین اموات نیز برنامه ها مشخص شده و برای تمامی اتفاقات برنامه ریزی خاص انجام گرفته است.

,

 

,

زمانی به فعالیت ستاد بحران شهرداری با مسوولیت شهردار و نماینده فرماندار اشاره کرد و افزود: شهردار چهار شهر(همدان ،مریانج، قهاوند و جورقان ) در مدیریت بحران فعال شده اند.

,

 

,

وی با اظهار اینکه  فرماندار به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان به عنوان مسوولیت جدید پیشنهاد شده و معاون عمرانی نیز جانشین خواهد بود، تاکید کرد:  ادارت عضوشامل  دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت همدان، حفاظت محیط زیست،  بنیاد مسکن  شهرستان همدان ، می باشند.

,

 

,

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان همدان ، جهاد کشاورزی ، هلال احمر، صداو سیما، اب و فاضلاب شهری و روستایی ، امور آب همدان ، شرکت توزیع برق ، مخابرات،  حوزه سیاسی فرمانداری، نیروی انتظامی ، شرکت گاز ، اداره اوقاف و امور خیریه و...را از دیگر ادارات عضو عنوان کرد.

,

 

,

*بعد از اتفاقات پلاسکو با جدیت در مدیریت بحران وارد شده ایم

, *بعد از اتفاقات پلاسکو با جدیت در مدیریت بحران وارد شده ایم, *بعد از اتفاقات پلاسکو با جدیت در مدیریت بحران وارد شده ایم,

زمانی با اشاره به اینکه بعد از اتفاقات پلاسکو مجموع شهرداری در بخش دولتی وخصوصی ، مراکز خرید و پاساژها ورود کردیم، اظهار کرد:  کارشناسان از محل بازدید کرده و عدم رعایت ایمنی در برخی مکان ها را گوشزد کرده اند.

,

 

,

وی ادامه داد:  براساس قانون شهرداری می تواند راسا ورود یابد چرا که موارد و مشکلات را به واحدها گوشزد کرده  و فعلا در مرحله اخطار است.

,

 

,

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان به مبحث ایمنی در ادارات شهرستان پرداخت و افزود:  کمیته در حد توان دستگاه ها ، موارد را انجام داده و ایین نامه مقررات ایمنی ساختمان در مباحث مکانیکی و الکتریکی  از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

 

,

*زمان حضور آتشنشانان به محل حادثه از حد استاندارد پایین تر است

, *زمان حضور آتشنشانان به محل حادثه از حد استاندارد پایین تر است, *زمان حضور آتشنشانان به محل حادثه از حد استاندارد پایین تر است,

زمانی با بیان اینکه زمان حضور آتشنشانان به محل حادثه از حد استاندارد پایین تر است ، افزود: در بحث برق نیز در سنوات گذشته با کوچکترین باد، رعد و برق و بارندگی قطعی برق را شاهد بودیم  بود اما با کابل های خودنگهدار و سایر اقدامات قطعی به حداقل رسیده است.

,

 

,

وی بیان اینکه  دربحث سیل و بارندگی سریعا ورود پیدا کردیم، خاطر نشان کرد:  در ابگرفتگی پل نیازمندی عوامل شهرداری حضور یافته و مشکل مرتفع شد .

,

 

,

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان افزود: شماره های  اضطراری در اختیار کشیک فرمانداری  و در کتابچه ای چاپ شده و در سه رده  پیش بینی شده و تا در مواقع بحرانی عمل شود.

,

 

,

*مدارس قدیمی شناسایی و تخریب می شوند

, *مدارس قدیمی شناسایی و تخریب می شوند, مدارس قدیمی شناسایی و تخریب می شوند,

زمانی با اشاره به اینکه مدارس قدیمی شناسایی و تخریب می شوند، افزود: مدارس قدیمی تخریب می شود و ساختمان های نیاز به تعمیر،  بازسازی می شود .

,

 

,

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه در مدارس غیرانتفاعی بر اساس دستورالعمل متقاضی مکانی را برای مدرسه پیشنهاد می دهد و متولی کنترل استحکام ساختمان باز هم با اداره نوسازی مدارس است، افزود:  یکی از مهندسین پایه 1 یا دو نظام مهندسی که دارای پروانه نظام بوده ، طی بازدید ساختمان را بررسی کرده و در صورت تایید  به نوسازی مدارس ابلاغ می کنند.

,

 

,

وی با اشاره اینکه  در سطح شهرستان با توجه به اعتبارموجود، مدارس قدیمی شناسایی شده و تخریب می شود، اظهار کرد:  مدت دوسال است که اعتباری برای  مقاوم سازی مدرسه شریعتی و امام اعتبار در نظر گرفته  ودر زمره حفظ آثار هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه