اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان:

شرایط کسب و کار در استان گلستان ایده‎آل نیست/ ظرفیت ید استان گلستان در سال ۹۷ به یک هزار و ۲۰۰ تن می رسد

شرایط کسب و کار در استان گلستان ایده‎آل نیست/ ظرفیت ید استان گلستان در سال ۹۷ به یک هزار و ۲۰۰ تن می رسد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان این مطلب که در سه ماه سال ۱۳۹۶ استان گلستان رشد منفی ۱۴ درصد صادرات را تجربه کرده است، اظهار کرد: اعتقاد داریم هنوز شرایط کسب و کار در استان گلستان ایده‎آل نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "حسینقلی قوانلو" رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان در آئین بزرگداشت روز صنعت معدن استان گلستان که در نمایشگاه بین المللی گرگان برگزار شد، گفت: جا دارد از همه رسانه‎ها که در آن دو هفته‎ای که درگیر حادثه معدن یورت آزادشهر بودیم با پوشش کامل خبری این حادثه کمک کردند تا به یک بحران اجتماعی تبدیل نشود و همچنین جا دارد یادی کنیم از 8 نفر از در گذشتگان که در محل حادثه نبودند و برای نجات جان این کارگران جان خود را از دست دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی با بیان اینکه در سه ماهه چهارم سال 1395 رشد صنعت 2 رقمی شده است، افزود: در سال 1391 کل ارزش افزوده ما 690 میلیارد تومان بود و در سال 1393 این میزان به یک‌هزار و 264 میلیارد تومان رسید و ارزش صنعت شما 2 برابر شد.

,

قوانلو تصریح کرد: اعتقاد داریم در سال 1394 و 1395 نیز جایگاه بالایی خواهد بود در سال 1391 از نظر ارزش افزوده استان گلستان در بین استان‎های کشور رتبه بیست و ششم بود و در سال 1393 به رتبه بیست و دوم رسید و در سال 1395  گلستان از نظر ارزش افزوده رتبه هجدهم دست پیدا کرد.

,

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اظهار کرد: در سال 1392 که دولت تدبیر و امید کار را آغاز کرد حدود 300 واحد تعطیل را در استان گلستان داشتیم و بیشتر آنها در سال 1391 و 1392 تعطیل شده بود و حدود 33 درصد واحدهای ما کاملا تعطیل بود.

,

وی با بیان اینکه در طی این 4 سال 200 واحد پروانه جدید گرفتند، افزود: 730 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری شما سرمایه‎گذاران با این واحدها به نتیجه رسید و 5 هزار شغل ایجاد شد.

,

* ظرفیت ید استان گلستان در سال 97 به یک هزار و 200 تن می رسد

, * ظرفیت ید استان گلستان در سال 97 به یک هزار و 200 تن می رسد, * ظرفیت ید استان گلستان در سال 97 به یک هزار و 200 تن می رسد, * ظرفیت ید استان گلستان در سال 97 به یک هزار و 200 تن می رسد,

"قوانلو" به ظرفیت ید استان گلستان اشاره کرد و افزود: 650 تن تولید ید ما در استان گلستان امسال خواهد رسید و در سال آینده این میزان به یک‌هزار و 200 تن می‎رسد و برنامه ما در پایان دولت حدود 2 هزار تن است.

,

وی یادآور شد: 22 درصد واحدهایی که در حال حاضر فعالیت می‎کنند در این دولت راه‎اندازی کرده و 40 درصد سرمایه‎گذاری‎های انجام شده در این دولت بوده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت گلستان با بیان این مطلب که سال 1395 سال خوبی برای صنعت استان گلستان بود، تصریح کرد: 7 درصد نئوپان و 550 درصد روکش نوپان در استان گلستان رشد داشت و سیمان ما در حالی که رشد اقتصاد ما منفی بود 4 درصد رشد داشت.

,

* 18 درصد صنایع گلستان، تسهیلات دریافت کردند

, * 18 درصد صنایع گلستان، تسهیلات دریافت کردند, * 18 درصد صنایع گلستان، تسهیلات دریافت کردند,

"قوانلو" با بیان اینکه 18 درصد واحدهای صنعتی ما تسهیلات دریافت کردند،گفت: از این نظر در بین استان‎های کشور رتبه نخست را داریم و پس از ما استان اردبیل با 11 درصد قرار دارد.

,

وی تاکید کرد: در 2 سال گذشته شاخص‎های صنعت، معدن و تجارت نشان می‎دهد استان گلستان رشد خوبی داشته است و ما در سال 1394 براساس شاخص صنعت و معدن رتبه چهارم و در سال 1395 در بهبود شرایط کسب و کار رتبه نخست را بدست آوردیم.

,

* شرایط کسب و کار در گلستان ایده آل نیست

, * شرایط کسب و کار در گلستان ایده آل نیست, * شرایط کسب و کار در گلستان ایده آل نیست,

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان اینکه اعتقاد داریم هنوز شرایط کسب و کار در استان گلستان ایده‎آل نیست، افزود: روزی فضای کسب و کار ما بهبود داشته و آغاز یک فعالیت صنعتی ما در بسیاری از کشورها یک روز است.

,

"قوانلو" گفت: در استان گلستان به صورت متوسط در طی 2 سال 30 هزار نفر وارد فضای کار شدند و براساس آمار مرکز آمار 45 هزار نفر در استان گلستان وارد فضای کسب و کار شدند.

,

* هر ایرانی باید کالای ایرانی بخرد

, * هر ایرانی باید کالای ایرانی بخرد, * هر ایرانی باید کالای ایرانی بخرد, * هر ایرانی باید کالای ایرانی بخرد,

وی ادامه داد: همه ما تولیدکنندگان باید این شعار را بدهیم که هر ایرانی باید کالای ایرانی بخرد و از سویی باید از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری کنیم.

,

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد 22 هزار و 600 شغل در کارگروه اقتصاد مقاومتی  استان گلستان پیش‎بینی شده که از این میزان 54 درصد برعهده سازمان صنعت، معدن استان گلستان واگذار شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه