اخبار داغ

مدیر مرکز نگهداری و توان‌بخشی سالمندان بندرعباس تاکید کرد

خانه سالمندان لقمان حکیم بندرعباس نیازمند حمایت مردم و خیرین

خانه سالمندان لقمان حکیم بندرعباس نیازمند حمایت مردم و خیرین
مدیر مرکز نگهداری و توان‌بخشی سالمندان لقمان حکیم بندرعباس با تاکید بر اینکه حضور مردم و مسئولان بسیاری از خلاء های عاطفی را پر می کنند، اظهار کرد: نیازمند همکاری مردم و خیرین در امور توان بخشی، درمانی و سرپرستی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیسی واحدی، مدیر مرکز نگهداری و توان‌بخشی سالمندان لقمان حکیم بندرعباس در گفتگو با خبرنگار  هرمز،گفت: با توجه به مهاجرپذیری استان هرمزگان افراد غیر بومی سرگردان  به این مرکز مراجعه می کنند و از این جمعیت تعدادی از سالمندان فاقد پرست و مجهول الهویه هستند که  باعث بروز مشکلاتی در نگهداری سالمندان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

 

,

وی با اشاره به تعداد سالمندان در این مرکز ،افزود: در حال حاضر 92 سالمند در این مرکز نگهداری می‌شوند که از این تعداد 28 سالمند مجهول الهویه و 33 نفر بی سرپرست و 31 نفر هم دارای خانواده هستند .

,

 

,

مدیر مرکز نگهداری و توان‌بخشی سالمندان لقمان حکیم بندرعباس بیان کرد: خانه سالمندان لقمان حکیم بندرعباس در سال 66 راه اندازی و در سال 79 به بخش غیر دولتی و هیأت امنای واگذار شد و در حال حاضر  این یک مرکز توانبخشی غیر دولتی و زیر نظر سازمان بهزیستی استان است.

,

 

,

واحدی با بیان اینکه این مرکز جهت تامین نیازهای خود که بخشی از آن توسط اداره بهزیستی تامین می شود و نیاز مبرم به کمک های مردمی و خیرین است؛ تصریح کرد: 510 هزار تومان برای هر نفر سازمان بهزیستی به عنوان یارانه به این سالمندان پرداخت می کند.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه نباید با ارائه خدمات در حد ابتدایی به سالمندان رفع تکلیف کرد ،گفت:حضور مردم و مسئولان بسیاری از خلاء های عاطفی را پر می کنند و نیازمند همکاری مردم و خیرین در امور توان بخشی و درمانی و سرپرستی هستیم.

,

 

,

مدیر مرکز نگهداری و توان‌بخشی سالمندان لقمان حکیم بندرعباس ،اظهار کرد: در این مرکز خدمات اولیه زندگی همچون کمک های نقدی ، تغذیه، مراقبت و پرستاری، خدمات و... به سالمندان ارائه می شود.

,

 

,

وی نگهداری از سالمندان و حفظ سلامت جسم و روح آنها را از وظایف اصلی سرای سالمندان عنوان کرد و افزود: از آنجایی که افراد سالمند نیاز به احترام و توجه بیشتر دارند لذا این نیاز در میان جمع خانواده بهتر رفع می شود.

,

 

,

واحدی در خصوص تاثیر حضور مردم و مسئولان در این مرکز ،بیان کرد: مرکز لقمان حکیم پیش از آنکه مرکز نگهداری سالمندان باشد مرکز توانبخشی آنها است و بهترین کار برای توانبخشی ایجاد روحیه و نشاط و شادابی است.

,

 

,

مدیر مرکز نگهداری و توان‌بخشی سالمندان لقمان حکیم بندرعباس با بیان اینکه یک دلجویی ساده باعث شادی دل سالمندان می شود و روحیه آنها را چندبرابر می کند؛گفت: از حضور مردم کمال تشکر و قدردانی را دارم که همچنان ما را همراهی می کنند.

,

 

,

واحدی یادآور شد: خدمات درمانی ،خدمات توانبخشی ،اردوهای زیارتی و سیاحتی درون استانی و برون استانی و برنامه غذایی که زیر نظر پزشک است که از جمله خدماتی می باشد که به سالمندان ارائه می شود.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به رشد جمعیت نیاز به ساخت مرکز جدید سالمندان در راستای ایجاد سلامتی بیشتر برای سالمندان دایر شود که امیدواریم مسئولان در آینده نزدیک این اقدام ضروری را انجام دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه