اخبار داغ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گرگان:

توسعه سرمایه‎گذاری برای رونق تولید ما از واجبات است

توسعه سرمایه‎گذاری برای رونق تولید ما از واجبات است
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب که توسعه سرمایه‎گذاری برای رونق تولید ما از واجبات است، افزود: تلاش کردیم در برنامه‎ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پارامترهایی را برای توسعه اقتصادی داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "محسن صالحی‎نیا" معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین بزرگداشت روز صنعت معدن استان گلستان که در نمایشگاه بین المللی گرگان برگزار شد، گفت: در سال 1395 توانستیم در اقتصاد مقاومتی با هماهنگی این ستاد به یک سری از موفقیت‎ها دست پیدا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین,

وی با بیان اینکه نقدهایی که در حوزه تولید است قابل احترام و توجه است، افزود: صادقانه اعلام می‎کنم در هیچ مرحله‎ای به اندازه 2 تا 3 سال گذشته عزم و اراده‎ای برای حمایت همه‎ جانبه از صنعت و یا معدن توجه نداشتند.

,

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید ببینیم در کجای اقتصاد و صنعت ایستادیم و اگر می‎خواهیم اقداماتی را نهادینه کنیم باید با چه تدابیری عمل کنیم، تصریح کرد: امروز بسیاری عملکرد بانک‎ها را نقد می‎کنند و منابع بانکی ما برای تخصیص به بخش‎های مختلف تعریف شده و باید به اندازه‎ای که برای بخش صنعت پیش‌بینی کردند، محقق کنیم.

,

صالحی‎نیا گفت: 220 تا 240 هزار میلیارد تومان از این تسهیلات بانک‎ها براساس قوانین که 40 درصد برای بخش صنعت در نظر گرفته شده، به این بخش اختصاص ‎یابد.

,

وی با بیان این مطلب که تلاش کردیم در برنامه‎ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پارامترهایی را برای توسعه اقتصادی داشته باشیم، افزود: در لوازم خانگی اشباع تولید داریم اما باید بر روی موضوع کیفیت آن کار کنیم.

,

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: توسعه سرمایه‎گذاری برای رونق تولید ما از واجبات است و امروز لبنیات را بیش از حد نیاز و صادرات تولید می‎کنیم اما زنجیره تولید و تجهیزات ما در این بخش خالی است و هنوز جا دارد و باید به آن بپردازیم.

,

وی یادآور شد: از برخی آمار واردات دوستان در کشور تعجب می‎کنم و کشور باید مسیری را مشخص کند که به سمت رفع نیازهای کشور در صادرات پیش برود و شاید به صورت محدود برخی از کالاها تولید شود.

,

"صالحی نیا" اظهار کرد: هم اینک در برخی زمینه ها مانند تولید لوازم خانگی ، پلاستیک ، لاستیک ، لبنیات و آشامیدنی به مرز اشباع رسیده ایم و باید تلاش کنیم با بهبود کیفیت این تولیدات ، بازارهای خارجی را برای ورود این محصولات ایرانی آماده کنیم.

,

وی در پایان خاطر نشان شد: در بیشتر نقاط کشور سرمایه‎گذاری در حال توسعه است و امسال می‎خواهیم 6 هزار واحد تولیدی را به بهره‎برداری برسانیم و سال گذشته 5 هزار و 500 واحد صنعتی به بهره‎برداری رسیده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه