اخبار داغ

گزارشی از احوال ناخوش بیمارستان کودکان تبریز؛

والدین درپی متخصص و پزشکانی که قایم شده‌‌اند/ حبس کودکان معصوم در اتاق‌‌های کوچک و راهروهای تاریک!

والدین درپی متخصص و پزشکانی که قایم شده‌‌اند/ حبس کودکان معصوم در اتاق‌‌های کوچک و راهروهای تاریک!
والدین درپی متخصص و پزشکانی که قایم شده‌‌اند/ حبس کودکان معصوم در اتاق‌‌های کوچک و راهروهای تاریک!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بیمارستان کودکان تبریز تنها مرکز درمانی تخصصی کودکان در شمال غرب کشور است که همواره میزبان تن نحیف و رنجور کودکان معصومی بوده است که از نقاط دور به امید اندکی بهبودی مهمان این مرکز تخصصی شده‌‌‌‌‌اند. اما حال و روز بیماران این بیمارستان چند سالی است که چندان خوش نیست تعداد مراجعات بالا، کمبود پرسنل درمانی و قدیمی شدن ساختمان این مرکز درمانی دردهای این بیمارستان را افزایش داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

ساخت ساختمان جدید برای بخش خون و کودکان مبتلا به سرطان هرچند اندکی از دردهای این کودکان معصوم را کاهش داده است اما همچنان اوضاع برای کودکانی که در این مرکز درمانی بستری می‌‌‌شوند بر وفق مراد نیست.

,

ساختمانی قدیمی و ترسناک برای کودکان

,

با شنیدن مشکلات بیمارستان کودکان تصمیم گرفتم سری به این مرکز زده و از وقت ملاقات استفاده کنم و هرچند کوتاه با چند تن از والدین این کودکان صحبت کنم. وارد ساختمان بیمارستان که می‌‌‌شوم فضای تاریک این ساختمان برای من اضطراب آور و غیرقابل تحمل است و به این فکر می‌‌کنم کودکان معصومی که حتی معنی بیماری و درد را نمی‌‌‌فهمند چگونه این اتاق‌‌‌‌‌های کوچک و راهروهایی که پر از تخت خالی است را تاب می‌‌‌‌آورند.

,

, , ,

مسیرم را به سمت اتاق یکی از آشنایان که فرزندش به علت مشکل ریوی بستری است کج می‌‌کنم وجود سه تخت در اتاقی بسیار کوچک با حجم بالای ملاقات کننده‌‌‌ها غیر قابل تحمل است اما کودکانی که طول روز را با درد و تنهایی سپری کرده‌‌اند چندان ناراضی به نظر نمی‌‌رسند.

,

راهروهای بیمارستان از تخت‌‌‌های خالی پر است و به نظر می‌‌رسد که در صورت افزایش تعداد مراجعین جایشان روی همین تخت‌‌‌ها خواهد بود چون دیگر اتاق‌‌‌ها ظرفیت پذیرش تخت اضافی را ندارند.

,

حیاطی کودکانه برای استراحت والدین

,

هرچند حیاط بیمارستان محلی برای بازی کودکان به نظر می‌‌رسد اما بیشتر والدینی به چشم می‌‌خورند که از شهرستان‌‌ها و شهرهای اطراف به این بیمارستان می‌‌‌آیند و جایی برای ماندن ندارند، درد بیماری فرزندانشان از یک سو و درد غربت و بی سرپناهی از سوی دیگر آزارشان می‌‌دهد.

,

با وجود اینکه با توجه به تعداد بالای مراجعین این بیمارستان والدین زیادی نیز مجبور به سکنی در این بیمارستان و چادر زدن در حیاط و اطراف بیمارستان هستند ساخت مهمانسرایی رایگان از سوی خیرین می‌‌تواند کمک بزرگی به التیام دردهای والدینی شوند که به خاطر بیماری فرزندانشان یک چشمشان اشک و چشم دیگرشان خون است.

,

کمبود پرسنل و کادر درمانی، والدین در به در دنبال متخصص هستند

,

با یکی از والدین که درباره رفتار و پاسخگویی پرسنل صحبت می‌‌کنیم می‌‌گوید "با توجه به حجم کاری و مشکلاتی که دارند اکثریت آنها با حوصله و خوش اخلاقی به مشکلات رسیدگی می‌‌کنند اما کمبود پرسنل به وضوح کودکان و والدین را اذیت می‌‌کند و حتی زمان رسیدگی به بچه‌‌‌ها را نیز افزایش می‌‌دهد".

,

, , ,

در همین حین خانمی که کنارمان ایستاده بود و گوش به حرفهایمان می‌‌داد انگار که زخمش سر بازکرده باشد می‌‌گوید "یک سال پیش فرزندم را در این بیمارستان عمل کرده‌‌ام و بعد از چند ماه مشکل دیگری پیش آمده است سه ماه است که به دنبال دکتری هستم که بچه‌‌ام را عمل کرده است و هنوز هم نتوانسته‌‌‌ام، پیدایش کنم این انصاف نیست که برای دیدن یک متخصص این همه مراجعه کنم و جوابی نگیرم"

,

بیمارستان کودکان تبریز امروز نیازمند معجزه‌‌‌ای برای فرشته‌‌‌هایی است که در این بیمارستان بستری هستند و نه تنها کمک دولت بلکه همت خیرینی را میطلبد که پای کار این بیمارستان بایستند که در غیر این صورت وضع غمبار این بیمارستان به وضعیت بحران خواهد رسید. البته باید مسئولین این بیمارستان نیز پاسخگوی مشکلاتی باشند که بدون نیاز مالی و تنها با اندکی توجه و صرف وقت می‌‌تواند به راحتی حل و فصل شود.

,

گزارش از: فرناز پورعباس

, گزارش از: فرناز پورعباس,

انتهای پیام/ 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه