اخبار داغ

اوقات فراغت، فرصت یا تهدید؛

اوقات فراغت دانش آموزان در تیررس تهاجم فرهنگی غرب

اوقات فراغت دانش آموزان در تیررس تهاجم فرهنگی غرب
با آمدن فصل تابستان و آغاز فراغت دانش آموزان از درس و کتاب، اولین و همیشگی ترین بحث مطرح شده توسط خانواده ها و مسئولین بحث اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است تا پس از گذراندن اوقات تحصیلی و مطالعه مستمر و بی وقفه و فشار ذهنی و روانی ناشی از گذراندن آزمون ها و امتحانات بتوانند کننده بخشی از نیازهای جسمی روانی جوانان و نوجوانان به تفریح و سرگرمی های سالم را تامین کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، با آمدن فصل تابستان و آغاز فراغت  دانش آموزان از درس و کتاب، اولین و همیشگی ترین بحث مطرح شده توسط خانواده ها و مسئولین بحث اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است تا پس از گذراندن اوقات تحصیلی و مطالعه مستمر و بی وقفه و فشار ذهنی و روانی ناشی از گذراندن آزمون ها و امتحانات بتوانند کننده بخشی از نیازهای جسمی روانی جوانان و نوجوانان به تفریح و سرگرمی های سالم را تامین کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,

بر اساس استانداردهای بین المللی تعداد روزهای فراغت در کشورهای دیگر جهان 80 روز در سال و این رقم در کشور ما بیش از 90 روز است که این مهم نیازمند برنامه ریزی صحیح و کارشناسانه است تا اوقاتی که یک فصل از هر سال زندگی دانش آموزان و دانشجویان را به خود اختصاص می دهد با مدیریت و جهت دهی صحیح  در آینده کودکان و نوجوانان و جوانان این سرزمین نقشی موثر و در خور اهمیت داشته باشد.

,

به عقیده کارشناسان روانشناسی، گذران اوقات فراغت همان گونه که متأثر از فرهنگ یک جامعه است در ساختار جامعه و فرهنگ هم اثر گذار است به گونه ای که به مرور زمان موجب ایجاد تغییرات اجتماعی خاصی میشود و این به آن معناست که با برنامه ریزی صحیح و حساب شده و مناسب برای اوقات فراغت افراد جامعه می توان به توسعه ملی رسید.

,

با توجه به تعریف پیشین از اوقات فراغت، اگر در جامعه ای برنامه ریزی صحیح و اصولی برای این زمان ها وجود نداشته باشد موجبات به انحراف کشیده شدن شهروندان و به طبع آن به انحراف کشیده شدن جامعه خواهد شد و به همین دلیل است که امروزه در سراسر جهان مسئله اوقات فراغت ابعاد تازه ای یافته و جایگاه خاصی به خود گرفته دارد.

,

 

,

تهاجم فرهنگی غرب اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را هدف گرفته است

, تهاجم فرهنگی غرب اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را هدف گرفته است, تهاجم فرهنگی غرب اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را هدف گرفته است,

در همین رابطه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا،  با تاکید بر اینکه مسئله اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف نهادهای مسئول در غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان کشو، برنامه ریزی صحیح و اصولی در این بازه زمانی است تا با انجام فعالیت های فرهنگی و دینی با تهاجم فرهنگی  دشمنان اسلام و انقلاب مقابله شود.

, پاپایا,

وی ی افزود: نگاه ویژه مسئولین به این اوقات و همکاری خانواده ها میتواند باعث تامین نیازهای جسمی و روحی فرزندان جامعه به تفریح و سرگرمی شود.

,

وی با تاکید بر اینکه مساجد بهترین مکان برای پرکردن اوقات فراغت است، افزود: مساجد و روحانیون با پر کردن خلأهای فرهنگی در جامعه رسالت ویژه خود که همان مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است را به خوبی انجام می دهند.

,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز با اشاره به اینکه اوقات فراغت بخشی از عمر فرزندان این سرزمین است، بیان کرد: مسئولین و خانواده ها باید توجه داشته باشند که  با برنامه ریزی صحیح و مدون و با استفاده از نیروهای خلاق و نخبه میتوانند یک طرحی جامع و کامل با توجه به نیازها فرزندان و امکانات در دسترس هر منطقه از کشور ، جلوی هدر رفتن این همه وقت و زمان را سد کرده و در کنار آن از این فرصت به بهترین شکل بهره برداری کنند تا خدای نکرده فرصت تعطیلات  به تهدید تبدیل نشود.

,

وی ادامه داد: اگر به درستی بر روی این اوقات کار نشود دشمنان با برنامه های ماهواره ای مخرب و شبکه های مجازی اینترنتی به کامل ترین شکل آن را پر کرده و نه تنها موجب تحمیل هزینه های بسیار زیاد مقابله به آن می شوند که حتی موجب از هم پاشیده شدن نظام خانواده و تخریب آینده فرزندان این مرز و بوم نیز خواهند شد.

,

حجت الاسلام  بامری با تاکید بر اینکه نمی توان تمام این مسائل را بر دوش مسئولان گذاشت، خاطرنشان کرد:  درست است که مسئولان در  موضوع برنامه ریزی و تامین نیازهای مورد نیاز برای  پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان وظیفه ی مهمی را برعهده دارند، اما استفاده صحیح از این فرصت تا اندازه بسیار زیادی بر عهده خانواده ها و والدین است چراکه آنان باید برای آینده فرزند خود برنامه صحیح بچینند، تا در این فرصت تعطیلات، به جای بطالت و هرز دادن وقت، با آموزش های درست، آینده ای خوب برای این آینده سازان کشور ایجاد کنند.

,

وی در  پایان مساجد را بهترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت فرزندان دانست و تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه های ویژه برای جذب نوجوانان و جوانان به این مکان داشته باشند تا خانواده ها با خاطری جمع فرزندانشان را به دست ما بسپارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه