اخبار داغ

مدیر کل بهزیستی استان فارس:

راه اندازی ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی تا آخر امسال /استان فارس سرآمد در داشتن معلولان ضایعه نخاعی

راه اندازی ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی تا آخر امسال /استان فارس سرآمد در داشتن معلولان ضایعه نخاعی
مدیرکل بهزیستی فارس از راه اندازی 15 مرکز اورژانس اجتماعی تا آخر امسال خبر داد و گفت: این اورژانس های اجتماعی به صورت شبانه روزی در هر زمینه ای مدد رسانی خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، مدیرکل بهزیستی استان فارس ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد به بیان رویکرد سازمان بهزیستی در دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: رویکرد ما بر اساس محورهای پیشگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها، توانمندسازی جامعه هدف و بهره مندی از ظرفیت آحاد مردم است.

سید مرتضی موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر 135 مرکز مشاوره تلفنی و حضوری در استان وجود دارد، اظهار داشت: عموم مردم در سطح استان می توانند از طریق تماس تلفنی با شماره 1480 به صورت 12 ساعته مشاوره فردی و خانوادگی دریافت کنند.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته 316 هزار و 111 نفر به مراکز مشاور دولتی ما و 254 هزار و 153 نفر به مراکز مشاوره خصوصی ما مراجعه کرده اند، افزود: تاکنون 66 هزار و 102 نفر هم با خط 1480 بهزیستی تماس گرفته اند.

موسوی با اشاره به مسئولیت محوله به بهزیستی با عنوان محوریت سلامت اجتماعی، تصریح کرد: داشتن جامعه سالم در گرو خانواده سالم است؛ متاسفانه به دلیل اینکه خانواده های سالمی نداریم همواره با آسیب های جدی اجتماعی در کشور روبرو هستیم.

وی با اظهار اینکه خانواده به عنوان کوچکترین ضامن و سلول اجتماعی باید در بعد ساختاری و عملکردی پیشرو باشد، افزود: کاهش رشد جمعیت خانواده در کشور و عملکرد ضعیف خانواده ها در تربیت فرزندان خود ساختار و عملکرد مورد نظر را دچار چالش و مشکل کرده است.

مدیر کل بهزیستی استان فارس نبود برنامه تربیتی صحیح در خانواده ها را مشکل بزرگی دانست و گفت: در حال حاضر دیگران توسط شبکه های ماهواره ای، شبکه های مجازی و اینترنت تربیت خانواده های ما را بر عهده گرفته و اوقات فراغت هایمان را نیز مدیریت می کنند.

به گزارش شیرازه، بهزیستی به عنوان نهاد محور در امر کاهش طلاق مسئولیت این امر مهم را بر عهده دارد و این در حالی است که همچنان خانواده ها با سردرگمی بیشتری روبرو هستند و جوانان آمادگی های کافی قبل از ازدواج را همچنان بر خلاف تلاش هایی که صورت گرفته پیدا نکرده اند.


بیشترین آمار طلاق مربوط به سال اول زندگی است

مدیرکل بهزیستی استان فارس با اعلام اینکه آمار طلاق رو به افزایش و میل به ازدواج نیز رو به کاهش است، سن ازدواج در جامعه فعلی را بالای حد معمول دانست و گفت: متاسفانه بیشترین آمار طلاق مربوط به 5 سال اول مخصوصا در اولین سال زندگی مشترک داریم.

موسوی یکی از دلایل مهم طلاق های نابهنگام را عدم آگاهی و الگو پردازی مناسب عنوان کرد و افزود: در بهزیستی به ارائه آموزش و مشاوره پرداخته ایم و تاکنون 14 هزار و 338 نفر  در جلسات آموزش های پیش از ازدواج ما شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 71 هزار و 903 نفر مهارت های زندگی را آموزش دیده اند، تصریح کرد: در حال حاضر سیر صعودی طلاق در سطح استان و کشور مهار شده است.

مدیرکل بهزیستی فارس از راه اندازی 15 مرکز اورژانس اجتماعی تا آخر امسال خبر داد و گفت: این اورژانس های اجتماعی به صورت شبانه روزی در هر زمینه ای مدد رسانی خواهند کرد.


افزایش 60 درصدی بودجه بهزیستی در سه ماهه امسال نسبت به گذشته / 60 درصد معلولان دارای مدارک کارشناسی و بالاتر هستند

موسوی فارس را استان دارای بالاترین آمار در داشتن ضایعات نخاعی معرفی کرد.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی اعتیاد، از راه اندازی 24 مرکز درمان سرپایی خصوصی در سال گذشته خبر داد و در خصوص توانمندسازی مددجویان بهزیستی، خاطرنشان کرد: تعداد دو هزار و 939 شغل ایجاد شد که این آمار نسبت به گذشته 31 درصد افزایش داشته است.

مدیر کل بهزیستی فارس از برتری استان در امر اشتغال زایی یاد کرد و در خصوص قانون مصوبی حمایت از معلولان با بیان اینکه در استان فارس برای 789 خانواده دارای دو معلول زمینه ثبت نام مسکن را فراهم کردیم، تصریح کرد: طبق وعده دولت تدبیر و امید تا پایان سال 97 تمامی خانواده های دارای دو معلول صاحب مسکن خواهند شد.

موسوی با تاکید بر نیاز معلولان به اندام های مصنوعی، به کمک دولت در راستای تامین هزینه های عمل و درمان این افراد اشاره کرد و گفت: بودجه بهزیستی در سال گذشته نسبت به سال 94، 60 درصد افزایش داشت همچنین در سه ماهه اول سال جاری نیز نسبت به سال 95 شاهد افزایش 60 درصدی بودجه این سازمان بودیم.

وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد معلولان با مدارک تحصیلی کارشناسی و بالاتر با مشکل اشتغال و مسکن مواجه هستند، اعلام کرد: متاسفانه برخلاف قانون مصوب، هیچ کدام از ارگان های دولتی به جز آموزش و پرورش از سهم 5 درصد اشتغال معلولان، از این قشر استفاده نمی کنند.

مدیر کل بهزیستی فارس با بیان اینکه تمامی اماکن دولتی و غیر دولتی موظف به مناسب سازی برای دسترسی آسان معلولان هستند، تصریح کرد: از سال 83 مقرر شد اماکن موجود مناسب سازی کنند و ساختمان های جدید در هنگام احداث مناسب سازی را رعایت کنند، در ظاهر اقداماتی انجام شده اما با استاندارد مناسب سازی فاصله داریم و کمتر از 20 درصد از اماکن برای معلولان مناسب سازی شدند.

مدیر کل بهزیستی استان فارس با اشاره به وجود 4 هزار و 500 معلول در جامعه عشایری فارس متذکر شد: 1500 معلول تاکنون شناسایی شدند که خدمات لازم به آنها ارائه خواهد شد و در نظر داریم ردیف بودجه برای این افراد تعیین شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طی سالهای گذشته با تعدادی از کارفرمایان شیرازی همکاری داشته ایم و این ها به امر آموزش و اشتغال زایی برای معلولان پرداخته اند.

لازم به ذکر است خبرنگار شیرازه، با اشاره به کارآفرینی زوج جوان شیرازی از سال 94 تاکنون برای معلولان؛ سوال خود را مبنی بر چرایی عدم توجه و همکاری لازم بهزیستی با این زوج کارآفرین مطرح کرد و گفت: 50 معلول شیرازی به صورت رایگان آموزش های لازم را دیده اند و هم اکنون از توانمندی لازم برای اشتغال برخوردار هستند اما به دلیل نبود امکاناتی مثل سرویس برای جابجایی این معلولان، تنها 15 نفر موفق به حاضر شدن در محل کار شده اند و مابقی علاوه بر خانه نشینی در دوران سخت روحی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی در استان در پاسخ به شیرازه گفت: در دیگر استان های کشور سرویس حمل و نقل مناسب برای معلولان تامین شده اما در فارس با وجود نیاز معلولان و عدم همکاری شهرداری شیراز تاکنون این امکانات برای معلولان فراهم نشده است که البته به سازمان بهزیستی کشور اعلام نیاز کرده ایم.

موسوی در توضیح وضعیت کودکان کار در شیراز اظهار داشت: در سال گذشته 324 کودک کار و خیابانی شناسایی شدند که 85 درصد از آنها کودک کار و 15 درصد نیز کودک خیابانی هستند که با همکاری دستگاه های متولی اقدامات حمایتی از این کودکان انجام می گیرد.

به گفته وی 72 درصد از کودکان کار و خیابانی غیر ایرانی بوده و 28 درصد از آنها ایرانی هستند.


در صورتی که اورژانس اجتماعی 123 پاسخگوی مشکلات اجتماعی مربوطه نباشند پیگرد قانونی دارد

مدیرکل بهزیستی استان فارس بار دیگر در پاسخ به گلایه خبرنگار شیرازه مبنی بر عدم رسیدگی به وضعیت نگهداری دختران فراری در بهزیستی و عدم توجه به اینکه خانواده برخی از افراد فراری صلاحیت نگهداری از فرزندانشان را ندارند، اورژانس اجتماعی 123 را معرفی کرد.

این مسئول که با اعتراض خبرنگار ما و دیگر خبرنگاران از عدم پاسخ گویی مناسب این اورژانس اجتماعی روبرو شد، تصریح کرد: جمع آوری دختران فراری برعهده نیروی انتظامی و شهرداری است و در مرحله بعد تیم 123 بهزیستی که اگر این تیم پاسخگو نباشند برخورد قانونی با آنها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دختران فراری با مراجعه به اورژانس اجتماعی تحت نظارت پزشک چک آپ کامل می شوند و خدمات مشاوره ای و آموزشی به آنها ارائه می شود و تا زمانی که خانواده شان صلاحیت پذیرش نداشته باشند در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , شیرازه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شیرازه,
,
,
, بیشترین آمار طلاق مربوط به سال اول زندگی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, افزایش 60 درصدی بودجه بهزیستی در سه ماهه امسال نسبت به گذشته / 60 درصد معلولان دارای مدارک کارشناسی و بالاتر هستند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شیرازه, شیرازه, کارآفرینی زوج جوان شیرازی,
,
, شیرازه ,
,
,
,
,
,
,
, در صورتی که اورژانس اجتماعی 123 پاسخگوی مشکلات اجتماعی مربوطه نباشند پیگرد قانونی دارد,
,
, شیرازه ,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه