اخبار داغ

کارشناس سیاسی مطرح کرد:

چینش کابینه دوازدهم بر خلاف رای اصلاح طلبان پروژه ی عبور را کلید خواهد زد/ آقای روحانی باید با اصلاحات کنار بیاید

چینش کابینه دوازدهم بر خلاف رای اصلاح طلبان پروژه ی عبور را کلید خواهد زد/ آقای روحانی باید با اصلاحات کنار بیاید
آقای روحانی مجبور است برای این که به سرنوشت دولت آقای خاتمی و پروژه ی عبور از دولت مواجه نشود چینش کابینه را به دست اصلاح طلبان بسپارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد علی جلال زاده کارشناس سیاسی فردیسان در گفتگو با فردیسان در خصوص اختلافات حزب اصلاحات و اعتدال گفت:آن چه امروز موجب اختلافات میان اصلاح طلبان و حزب اعتدال و توسعه شده است سهم خواهی اصلاح طلبان از کابینه دولت دوازدهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فردیسان,

وی در ادامه افزود: شکل گیری حزب اعتدال و توسعه در سال ۷۸ به پیشنهاد هاشمی رفسنجانی مبنی بر این که با یک حزب به تنهایی نمی توانیم پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم با ریاست آقای حسن روحانی آغاز شد .

,

حال با توجه به این که پایه گذاران حزب توسعه و اعتدال  کارگزاران بودند و این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ به اصلاحات کمک زیادی نمودند و مدعی هستند که کمک های این حزب موجب انتخاب مجدد حسن روحانی شد بنابراین طلب هایی را در تشکیل کابینه دوزادهم از دولت دارند .

,

این کارشناس سیاسی گفت: اولین مبحث اصلاحات این است که کابینه جدید باید جوان گرایی داشته باشد زیرا یکی از مهم ترین فشارها در دولت یازدهم  حضور افراد مسن در کابینه دولت بود و از سوی دیگر کابینه یازدهم به دلیل حضوراین افراد نتوانست پاسخگوی مطالبات مردمی باشد وبه وعده های خود جامه ی عمل بپوشاند.

,

محمد علی جلال زاده در ادامه با بیان ویژگی های حزب اصلاحات خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های حزب اصلاحات این است که هرگز نتوانسته وعده های خود را در پایان دولت ها عملی نماید حتی در دولت آقای خاتمی نیز در دور دوم به دلیل این که نتوانست به وعده ها ی خود عمل نماید برای حفظ وجهه ی حزب اصلاح طلبان پروژه ی عبور از خاتمی را کلید زد.

,

وی هم چنین تصریح کرد: به نظر می آید آقای روحانی باید با اصلاحات کنار بیاید تاچینش کابینه را به دست اصلاح طلبان باشد زیرا اگراین کار را نکند اصلاحات  برای فرار از عدم تحقق وعده ها پروژه ی عبور از دولت را مطرح خواهد کرد.

,

این کارشناس سیاسی در ادامه گریزی به وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری زد و اظهار داشت: با توجه به وعده های قبل از انتخابات از جمله برداشتن سایه جنگ و برچیده شدن کلیه ی تحریمها در سایه برجام اما در عمل پس از برگزاری انتخابات حمله گروه تروریستی داعش و اعمال تحریم های جدید توسط آمریکا و نقض علنی برجام دولت را با هجمه ی گسترده ای از انتقادات مواجه نمود که همه این اتفاقات در سایه ی سیاست گذاری ها حزب اصلاحات بود اما متوجه شخص رئیس جمهور شد.

,

وی درپایان خاطر نشان کرد: اقای روحانی مجبور است برای این که به سرنوشت دولت آقای خاتمی و پروژه ی عبور از دولت مواجه نشود چینش کابینه را به دست اصلاح طلبان بسپارد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه