اخبار داغ

مسئول ورزش بانوان هرمزگان:

حامیان مالی همکاری با ورزش بانوان را قطع کرده اند

حامیان مالی همکاری با ورزش بانوان را قطع کرده اند
مسئول ورزش بانوان هرمزگان با بیان اینکه ورزش همگانی در هرمزگان ضعف دارد، اظهار کرد:در ساختار فدراسیون ها زمانی که منابع مالی به هیئت های ورزشی استان ها اختصاص داده می شود سهم ورزش بانوان مشخص نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سحر رضایی، مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش وجوانان هرمزگان درحاشیه نشست مسئولین ورزش بانوان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر با اشاره به حمایت عادلانه هرمزگان از آقایان وبانوان ورزشکار در توزیع منابع وزیر ساخت ها گفت:به صورت کلی توزیع تخصیص و منابع به ورزش بانوان و آقایان در کل کشور دارای مشکل است و فقط این کمبود تخصیص ومنابع به استان هرمزگان مربوط نیست و آئین نامه ها واساسنامه هایی وجود دارد که باید جهت توزیع عادلانه این تخصیص ها اصلاح شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پارسیان خبر,

 

,

وی افزود: در ساختار فدراسیون ها زمانی که منابع مالی به هیئت های ورزشی استان ها داده می شود سهم ورزش بانوان مشخص نیست و این نامشخص بودن به مدیران اجازه داده می دهد که سلیقه ای عمل کنند.

,

 

,

مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش وجوانان هرمزگان اظهار کرد: ورزش بانوان هرمزگان از لحاظ زیرساختی دارای وضعیت مطلوب و با افتتاح 12 پروژه عمرانی در سال گذشته بازهم وضعیت رو به بهبود است اما در حوزه ورزش همگانی هرمزگان دارای ضعف است چون برای ازبین بردن فقر حرکتی در بانوان نیاز است که به ورزش های همگانی وفراغتی بیشتر پرداخته شود.

,

 

,

رضایی با توجه به نامناسب بودن آب وهوای هرمزگان در بیشتر روزهای سال گفت:این نمی تواند بهانه ای برای عدم حضور بانوان در پارک ها،جاده های سلامت و ومراکز ورزشی باشد  وبا توجه به اینکه فرهنگ بومی استان ورزش پذیر است بایدبا کمک دستگاههای اجرایی توسعه ورزش همگانی وفراغتی را بر پایه خانواده بنا نهیم تا الگویی برای نسل نونهال ونوجوان باشد.

,

 

,

وی با اشاره به افتخار آفرینی بانوان ایرانی در سطح بین المللی و جهانی با حجاب اسلامی تاکید کرد: حجاب محدودیت نیست ومصونیت است و حوزه ورزش یکی از مسائلی است که همیشه برای بانوان محجبه مانع بود که نمی توان به موفقیت دست پیدا کرد ولی امروز با افتخار آفرینی بانوان محجبه در میدان های بزرگ جهانی این تفکر غلط که حجاب مانع قهرمانی است را از بین برده است.

,

 

,

مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش وجوانان هرمزگان سرانه ورزش در هرمزگان را پایین دانست و تصریح کرد: کم رنگ بودن حضور بانوان در صحنه های ورزشی یکی از دلایل سرانه پایین ورزش بانوان است که این عدم حضور، خود اجازه سوءاستفاده مسئولین را برای تخصیص منابع به ورزش بانوان داده است و اسپانسر و حامیان مالی با بهانه های حق پخش تلویزیونی و یا برد تبلیغاتی ضعیف هرگونه همکاری را با ورزش بانوان قطع کرده اند.

,

 

,

رضایی نقش ورزش را در کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر دانست و اظهار کرد: ورزش علاوه بر رشد شخصیت،به شکل موثری در تحول جنبه اجتماعی شخصیت یا صلاحیت و شایستگی اجتماعی فرد اثر داشته است زیرا نه تنها باعث احساس رضایت در فرد شده بلکه باعث می شود در برخورد با موانع و مشکلات روحیه ای مقاوم، چاره اندیش، منعطف و تحمل پذیر داشته باشد.

,

 

,

وی با اشاره به مشکلات ورزش بانوان در هرمزگان گفت: فضاهای امن وکافی برای ورزش های فراغتی،تفریحی وهمگانی در سطح شهر وجود ندارد و محیط هایی که به عنوان ایستگاه سلامتی وجود دارد شرایط امنیتی برای حضور بانوان در آن تأمین نشده است و مسئولین با ایجاد مکان های ورزشی برای بانوان،زمینه های ورزش رایگان را در اختیار آنها قرار دهیم.

,

 

,

مسئول ورزش بانوان اداره کل ورزش وجوانان هرمزگان ایجاد سالن های اختصاصی بانوان در شهرستان پارسیان به عنوان الگویی برای هرمزگان دانست و افزود: این سالن ها بستر ورزش قهرمانی را به صورت استاندارد وعلمی فراهم می کند و اگر همه شهرستان های هرمزکان از این اقدام الگو برداری کنند یک رشد خوب در ورزش بانوان شاهد خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه