اخبار داغ

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان سمنان:

کشت پنبه در اقتصاد مقاومتی و کاهش مصرف آب نقش مهمی دارد/گرمسار و آرادان زیر کشت پنبه سمنان

کشت پنبه در اقتصاد مقاومتی و کاهش مصرف آب نقش مهمی دارد/گرمسار و آرادان زیر کشت پنبه سمنان
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پنبه یک محصول صنعتی است که کشت آن نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل شاه مرادی مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان سمنان در گفتگو با قومس با اشاره به  افزایش سطح زیر کشت پنبه در سالجاری نسبت به سال قبل گفت: در حال حاضر یک  هزار و 811 هکتار از اراضی استان  زیر کشت پنبه قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: 511 هکتار از سطح زیر کشت پنبه استان در شهرستان آرادان و  یک هزار و 300 هکتار درگرمسار قرار دارد.

,

شاه مرادی با اشاره به  چالش کم آبی در استان تصریح کرد: افزایش سطح زیر کشت پنبه در استان ناشی از کاهش سطح  محصولاتی است که احتیاج به آب بیشتر دارند.

,

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان در خصوص راهکارهای مناسب برای مصرف آب کمتر در کشت پنبه  گفت: اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار" طیف" یکی از راههای کاهش مصرف آب وتطبیق آب مصرفی با نیاز گیاه است.

,

وی افزود: "کشت نشایی" از دیگر موارد کاهش مصرف آب است که طی آن بذر ابتدا در یکسری گلدانهای بخصوص کشت  می شود و سپس به مزرعه اصلی انتقال می یابد.

,

شاه مرادی " افزایش عملکرد" را از دیگر برنامه ها برای کاهش هزینه های تولید و افزایش سود کشاورزان برشمرد و افزود: در این روش با استفاده از ارقام مناسب، رعایت تاریخ کشت و تغذیه سعی بر افزایش تولید شده است.

,

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان استفاده از دستگاه غوزه چین را از دیگر موارد افزایش کمیت و کیفیت  محصول پنبه برشمرد و افزود: برنامه هایی برای آموزش کشاورزان در خصوص نحوه ی استفاده  از این دستگاه  در نظر گرفته شده و سعی می شود با استفاده از این دستگاه مقداری از هزینه های تولید کاهش و عملکرد افزایش پیدا کند.

,

وی با اشاره به اینکه  خرید تضمینی محصول پنبه هر ساله انجام می شود، افزود: امسال قیمت خرید  هر کیلو پنبه سفید و مرغوب، عاری از خاک و خاشاک از کشاورزان  3 هزار و 196 تومان تعیین شده است.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه