اخبار داغ

واکنش باکو به برگزاری انتخابات در رژیم خودخوانده قره باغ؛

رژیم جدایی طلب موجود در قره باغ دست نشانده ارمنستان است

رژیم جدایی طلب موجود در قره باغ دست نشانده ارمنستان است
دولت جمهوری آذربایجان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در منطقه قره باغ کوهستانی در 19 جولای را غیر قانونی می‌‌‌داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،بنابر اخبار رسانه‌‌‌‌های جمهوری آذربایجان، " حکمت حاجی اف " سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اقدام رژیم خودخوانده قره باغ  برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این منطقه جدایی طلب از جمهوری آذربایجان، آن را مغایر با قانون اساسی و قوانین این کشور و نیز اصول و موازین حقوق بین المللی عنوان کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

حکمت حاجی اف، قره باغ کوهستانی را جزو سرزمین‌‌‌‌‌های جمهوری آذربایجان عنوان کرد و رژیم خودخوانده در این منطقه را دست نشانده ارمنستان و فعالیت آنها را نتیجه اشغال بخشی از سرزمین‌‌های جمهوری آذربایجان خواند. 

,

وی افزود: این چنین اقدامات باعث بی‌‌‌نتیجه شدن تلاش‌‌‌‌های گروه "مینسک" سازمان امنیت و همکاری اروپا درحل مناقشه قره باغ و نیز از سرگیری مذاکرات حل این مناقشه می‌‌‌شود.

,

گفتنی است؛ در نتیجه جنگ میان دو کشور بین سال‌‌‌های 1991-1994 منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن به اشغال نیروهای ارمنستان درآمد.  در ماه می سال 1994 میلادی میان طرفین مناقشه آتش بس برقرار شد ولی میانجیگری بین المللی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه ، فرانسه و آمریکا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه‌‌ای در پی نداشته است. 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه