اخبار داغ

رزمنده جنگ تحمیلی:

تحمیل هزینه عقب نشینی در دفاع مقدس از سوی جریانی خاص/قطعنامه ۵۹۸ در اوج قدرت ایران پذیرفته شد

تحمیل هزینه عقب نشینی در دفاع مقدس از سوی جریانی خاص/قطعنامه ۵۹۸ در اوج قدرت ایران پذیرفته شد
رزمنده تفرشی جنگ تحمیلی گفت: رزمندگان حتی پس از پذیرش قطعنامه و حمله مجدد دشمن در عملیات غرور آفرین مرصاد شرکت کردند. یک ماه زمان قطعنامه و آخر جنگ و عملیات مرصاد، درس تاریخی مهم برای هر روز کشور در برخود با دشمن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حیدری از رزمندگان تفرشی جنگ تحمیلی در گفتگو با ندای تفرش، در خصوص پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در سال ۶۷ از سوی ایران، گفت: اگر حوادث سال ۶۷ بررسی شود، حوادثی نظیر عقب نشینی از فاو، شلمچه، جزایر مجنون و حلبچه از جمله حوادث تلخ جنگ تحمیلی بود. علی رغم این تلخی ها، بازهم پیامهای امام(ره) مبنی بر استقامت و تداوم مقاومت بود. اما چطور برخی در پشت صحنه به امام خمینی(ره) فشار آوردند که سرانجام امام(ره) با پذیرش قطعنامه ۵۹۸، آن را به عنوان پذیرش جام زهر تعبیر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

حیدری اظهار کرد: هرچند برخی از اسناد محرمانه در خصوص پذیرش این قطعنامه، هنوز فاش نشده ولی دلیلی که برای این مسئله تبیین می شود این است که «اگر فلان آمار از نیرو، ادوات، بودجه و... را نداشته باشیم، نمی توانیم به دفاع ادامه دهیم» و عبارت «ما نمی توانیم» را القا کردند.

,

وی افزود: حتی در عقب نشینی از فاو، عراق نتوانسته بود که فاو را از ایران پس بگیرد؛ هرچند هلی کوپتر آمریکایی ها مستقیما در این منطقه وارد عمل شد و پل را بمباران کرده بودند.

,

این رزمنده جنگ تحمیلی بیان کرد: علی رغم تلخی پذیرش این قطعنامه، امام خمینی(ره) تاکید داشتند که مقاومت فلسطین و لبنان از دفاع ۸ ساله ایران نشات گرفته است. رشد، خودکفایی و اتکا به نیروهای داخلی، تسلیحاتی، سازمان دفاعی و تولید سلاح سبب شده که امروز توان موشکی کشور به رخ بیگانگان کشیده شود. امام خمینی(ره) ضعف و ناتوانی مدیران سیاسی و ذوق و شوق رزمندگان را مدیریت کرد و در نهایت قبل از پایان عمر مبارک، پرونده جنگ را به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران مختومه کرد.

,

حیدری در خصوص واکنش رزمندگان در جبهه هنگام شنیدن خبر پذیرش قطعنامه، گفت: می توان گفت همه رزمندگان از پذیرش قطعنامه ناراحت شدند؛ چراکه برنامه ما مقاومت در برابر دشمن بود و نیازی به عقب نشینی و نوشیدن جام زهر نبود. در آن زمان ایران در موضع قدرت بود. اول با آخر جنگ قابل مقایسه نیست. اول جنگ با وجود وضعیت نابسامان، ضعف ساختاری و ضعف در ساماندهی های نظامی و ارتش پیروزی های بزرگی نظیر فتح بستان، حصر آبادان، فتح المبین، فتح خرمشهر و... نصیب کشور شد. که این مشکلات ساختاری و ساماندهی ها تا پایان جنگ تقریبا برطرف شده بود و ایران در موضع قدرت بود.

,

وی بیان کرد: پذیرش قطعنامه همانند ماجرای جنگ صفین و اعلام پیام برگشت به مالک اشتر است آن هم در زمانی که مالک یک قدمی چادر معاویه بود. در جنگ صفین افراد کوته نظر به امام علی(ع) فشار آوردند. داستان جنگ صفین ها در طول تاریخ تکرار می شود. هرچه که اسلام می کِشد از جهالتها، ضعفها و سستی ها است.

,

این رزمنده جنگ تحمیلی با تاکید بر اینکه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به دلیل ضعف در جبهه نبود، اضافه کرد: با اینکه قطعنامه پذیرفته شده بود اما دشمن بدون توجه به این قطعنامه مجددا حمله کرد و ۲۰۰ کیلومتر از خاک ایران را تصرف کرد. رزمندگان پس از پذیرش قطعنامه به دنبال حمله مجدد دشمن در عملیات غرور آفرین مرصاد شرکت کردند. با عملیات غرور آفرین مرصاد، بار دیگر پوزه دشمن به خاک مالیده شد؛ پس در زمان پذیرش قطعنامه، ایران در موضع ضعف نبود. یک ماه منتهی به پذیرش قطعنامه و پایان یافتن جنگ و اجرای عملیات مرصاد، برای هر روز کشور درس تاریخی و مهم در برخورد با دشمن است.

,

هزینه عقب نشینی کمتر از دفاع نیست

, هزینه عقب نشینی کمتر از دفاع نیست, هزینه عقب نشینی کمتر از دفاع نیست,

حیدری ادامه داد: آن موقع برخی از افراد و جریانی خاص، روحیه ضعف و ناتوانی، را القا می کردند؛ امروز هم برخی می گویند مگر می توانیم در برابر آمریکا بایستیم. آنها با زیر سوال بردن بحث جنگ و دفاع، از دفاع به عنوان عوامل هزینه‌بر یاد می کنند. مگر عقب نشینی هزینه ندارد. مگر در پایان جنگ و یا این روزها عقب نشینی نکردیم و هزینه هم دادیم؟ آیا عقب نشینی نکردیم که وضعیت کشور بهتر و مشکلات برطرف شود؟ این درس که باید به نیروهای خودی تکیه کرد باید همواره مدنظر باشد و تا این باور نباشد وضعیت همین گونه است.

,

ملت ایران بارها نتیجه اعتماد به دشمن را دیده است

, ملت ایران بارها نتیجه اعتماد به دشمن را دیده است, ملت ایران بارها نتیجه اعتماد به دشمن را دیده است,

وی خاطر نشان کرد: هزینه بر بودن عقب نشینی در امور سیاسی، جنگ، پذیرش قطعنامه زمان امام(ره) درسی بزرگ و تاریخی است که باید همواره در صدر مسائل باشد. اگر کوتاه بیاییم و فشل شویم، دشمن چیره می شود. دشمن از دشمنی خود دست برنداشته و برنمی دارد. دشمن اگر لبخندی می زند از ناتوانی خودش و تنها برای فریب است. باید گول این لبخندها را نخورد و به وعده های پوچ آنها اعتماد نکرد چراکه ملت ایران بارها نتیجه اعتماد به دشمن را دیده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه