اخبار داغ

فعال اقتصاد مقاومتی:

برخی مسئولین هیچ انگیزه‌ای برای حمایت از تولید و اشتغال ندارند

برخی مسئولین هیچ انگیزه‌ای برای حمایت از تولید و اشتغال ندارند
دهقان گفت: البته برای بازاریابی هم به بسیج مراجعه کرده‌ام و از آن‌ها خواسته‌ام ما را به بازار معرفی کنند، ولی هنوز موفق به نتیجه‌گیری لازم در این زمینه نشده‌ام.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا فعال اقتصاد مقاومتی در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا؛ از چگونگی آغاز کار خود و موانعی که پیش رو دارد گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

داوود دهقان جوان 30 ساله یزدی فعال در زمینه پرورش مرغ تخم‌گذار، درباره چگونگی شروع کار خود گفت: ابتدا به بسیج مراجعه کردم و آن‌ها من را به بانک مهر اقتصاد جهت دریافت وام معرفی کردند. در حالی که ابتدا یکی از شعب حاضر نشد به ما وام بدهد اما بعد از مراجعه مجدد به ناحیه روح‌الله و معرفی آن‌ها به یکی دیگر از شعب بانک مهر اقتصاد، موفق به دریافت وام 20 میلیونی از این بانک شدم که البته فرایند دریافت وام قدری طولانی بود.

,

وی ادامه داد: علاوه بر 20 میلیون وامی که از بانک دریافت کردم، خودم هم حدود 15 میلیون تومان داشتم و با این سرمایه کار را آغاز کردم. البته زمین و در واقع مکان را خودم داشتم. در ابتدا و برای شروع کار با مهندسین کشاوری که آشنا بودم مشورت کردم. آذرماه سال 95 وام را دریافت کردم و الان حدود چند ماهی است که کار را شروع کردم.

,

دهقان گفت: ابتدا 2300 مرغ 100 روزه خریداری کردم و بعد از 40 روز پرورش آن‌ها، شروع به تخم‌گذاری کردند. در حال حاضر حدود 95 درصد مرغ‌ها هر روز تخم می‌گذارند. البته چون هنوز ابتدای کار است هنوز از این کار سودی عایدم نشده است.

,

وی با اشاره به موانع پیش روی خود در زمینه کاری که پیش گرفته گفت: البته در این مدت در زمینه بازاریابی مشکل داریم. برای فروش موانع جدی داریم و عملا بازار به دست دلال‌ها افتاده است. دلال‌هایی که تخم‌ مرغ‌ها را زیر قیمت می‌خرند و از این نظر ما به شدت متضرر می‌شویم. چاره دیگری هم البته نداریم چون بازاریابی برای‌مان سخت است.

,

دهقان همچنین گفت: البته برای بازاریابی هم به بسیج مراجعه کرده‌ام و از آن‌ها خواسته‌ام ما را به بازار معرفی کنند، ولی هنوز موفق به نتیجه‌گیری لازم در این زمینه نشده‌ام.

,

این فعال اقتصاد مقاومتی گرانی خوارک مرغ را مشکل دیگر پیش روی خود عنوان کرد و گفت: از طرف دیگر خوراک مرغ گران است و خرید آن هزینه زیادی را بر ما تحمیل می‌کند.

,

وی در رابطه با لزوم حمایت مسؤولین از تولید و اشتغال گفت: انتظار ما از مسؤولان این است که ما و همه جوانان را پشتیانی کنند. هم پشتیبانی از نظر مالی و تأمین تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای شروع کار و هم از نظر معنوی و حمایت مشاوره‌ای. اگر واقعا حمایت وجود داشته باشد، جوانان کار را پیش می‌برند و کارهای زیادی می‌توان انجام داد.

,

دهقان گفت: بارها با جهاد سازندگی تماس گرفتیم ولی پاسخ مشخصی به ما ندادند. از آن‌ها خواستیم که از نظر بازاریابی ما را حمایت کنند. ولی تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

,

وی با انتقاد از عدم برخورداری مسؤولین از روحیه جهادی گفت: متأسفانه شرایط به گونه‌ای شده که بخشی از مسؤولین صرفا به دنبال رفع تکلیف هستند و انگیزه‌ای برای کمک به حوزه تولید و اشتغال ندارند. در بین برخی از آن‌ها خبری از کار و تلاش جهادی نیست، در حالی که برای پیشبرد امور نیاز به تلاش و کار جهادی داریم.

,

دهقان با برشمردن برخی از موانع پیش روی جوانان برای تولید و اشتغال گفت: متأسفانه موانع برای شروع کارهای تولیدمحور و کارهایی که می‌تواند عامل اشتغال باشد، خیلی زیاد است و مسیر دشواری مقابل جوانان هست. اگر موانع برداشته شود و کسانی که به معنای واقعی به دنبال کار هستند و می‌خواهند کار مفید و تأثیرگذاری در زمینه تولید و اشتغال انجام دهند، کمتر جلوی‌شان مانع باشد، یقینا می‌توان گام‌های مؤثری در این زمینه برداشت و این همت و انگیزه در بین بسیاری از جوانان وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه