اخبار داغ

در انتقاد به دریافت پول در ورودی امام زادگان آق امام؛

به داد این قطب فرهنگی آزادشهر برسید

به داد این قطب فرهنگی آزادشهر برسید
در گفتگو با مقام آگاهی که نمی خواست نامش فاش شود، وی اظهار کرد: دریافت پول برای ورود ماشینها به محوطه بقعه متبرکه امامزادگان آق امام به دستور اداره اوقاف صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیترآزاد، مدتی است که خبر دریافت پول برای پارک ماشین در محوطه بقعه متبرکه آق امام در شهرستان آزاشهر پیچیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیترآزاد,

در گفتگو با مقام آگاهی که نمی خواست نامش فاش شود، وی اظهارکرد: دریافت پول به دستور اداره اوقاف صورت می گیرد.

,

این مقام مسئول در پایان سخنانش گفت: چند مدتی است که نذورات کم شده است و پاسخگوی هزینه های نگهداری این بقعه را نمی کند، فکر می کنم، این دریافت هزینه برای ورود به محوطه بقعه متبرکه آق امام، به این دلیل باشد.

,

نکته: این بقعه در بالای کوه قرار دارد و از ابندای مسیر تا محوطه امامزاده جایی برای پارک ماشین نیست.

,

لازم به ذکر است بدانید، این مکان جزء محدود اماکن تفریحی-زیارتی شهرستان آزادشهر می باشد که زئران و مجاوران زیادی به آن رجوع می کنند. بسیاری از مسافرانی که از شهرستان آزادشهر می گذرند به دلیل جایگاه خوب این امام زاده و امنیت آن، محوطه امامزاده را برای استراحت انتخاب می کنند و این موضوع فرصت بی نظیری را برای کارهای فرهنگی ایجاد می کند.

,

یکی از منتقدان فرهنگی شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما، در خصوص دریافت این پولها خاطرنشان کرد: بخاطر دارم، چند سال پیش در سفر به نیشابور و بازدید از مقبره خیام که جزء اماکن باستانی ایران است، برای ورود به محوطه پول پرداخت کردیم، با خودمان گفتیم این مکان تاریخی است و برای نگهداری آن پول دریافت می کنند و این طبیعی است.

,

وی ادامه داد: بعد از بازدید از مقبره خیام، برای زیارت امام زادگان محمد محروق و ابراهیم بن احمد بن امام موسی (ع) که در همین محوطه بود رفتیم و با کمال تعجب دیدیم برای ورود به صحن امام زاده پول دریافت می کنند، پول را پرداخت کردیم و چند ساعتی در آنجا به نماز و خواندن قرآن و دعا پرداختیم، نکته قابل توجه این بود که افراد زیادی برای بازدید از مقبره خیام آمده بودند، اما کسی برای زیارت نیامد.

,

این منتقد فرهنگی در پایان سخنانش افزود: از چند خانواده سوال کردم که آیا از وجود امام زادگان در این محوطه خبر دارید، آنها گفتند بله، گفتم به زیارت رفته اید، گفتند خیر، پرسیدم علت خاصی دارد، گفتند: برای اینکه ورودی دریافت می کنند. بله مردم ما حاضرند نذر کنند و در ضریح امام زادگان پول بریزند، اما برای ورود به امام زاده پول نمی دهند و این موضوع باعث غربت دو چندان این امامزادگان شهید خواهد شد. از مردم و مسئولین درخواست دارم به داد این قطب فرهنگی آزادشهر برسید.

,

یکی از مسئولین قبلی اداره ارشاد آزادشهر که هنوز در این نهاد مشغول به کار است در گفتگو با خبرنگار ما از تخصیص ندادن بودجه فرهنگی به این اداره گفت و اظهار کرد: دولت ها به بهانه کمبود بودجه، بودجه ای به این ادارات در شهرستانها تخصیص نمی دهند و از ما گزارش عملکرد نیز می خواهند.

,

وی در پایان ادامه داد: ما با کمک مردم و ادارات دیگر مراسماتی برگزار می کنیم و گزارش عملکرد می فرستیم. اما اگر یکی از اهداف اداره ارشاد ، مبارزه با جنگ نرم و فرهنگی دشمن است باید بگویم؛ بدون صرف هزینه برای تولید محتوا ، برگزاری کلاسها ، همایشها و کارهای تبلیغی ، این اداره بدون سلاح مانده و قابلیت دفاعی هم ندارد، چه برسد به اینکه جنگ کند و حمله ای هم داشته باشد .

,

حال سوال تیترآزاد از مسئولین کشور این است: آیا هر کجا کمبود بودجه بود، باید از بودجه فرهنگی کم کنیم ؟

,

امام خامنه ای در بیانات خود فرموده اند: امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند. این سخن ایشان دستور به دولتها و فعالان فرهنگی برای تقویت جایگاه امازادگان و بهره برداری فرهنگی مناسب در جنگ نرم از ظرفیت این بقاع متبرکه است.

,

آیا دریافت پول در تقویت جایگاه امام زادگان و رجوع بیشتر مردم به این بقاع متبرکه کمک می کند یا نتیجه عکس دارد ؟

,

سوال دیگر ما از دولتمردان جمهوری اسلامی این است که آیا با رسیدن فصل مسافرتهای تفریحی مردم، با وجود درآمد کم اکثر هموطنان، باید بر هزینه های آنها افزود؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه