اخبار داغ

اختلاف فزاینده در اردوگاه اصلاحات و اعتدال؛

کابینه دوازدهم پاشنه آشیل سهم‌خواهان اصلاحاتی در برابر دولت

کابینه دوازدهم پاشنه آشیل سهم‌خواهان اصلاحاتی در برابر دولت
پس از پایان انتخابات 96 و مسجل شدن پیروزی روحانی بر رقبای خود، سهم‌خواهی‌های طیف‌های مختلف جریان همسو با روحانی به ویژه اصلاحات به شدت افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ، پس از پایان انتخابات 96 و مسجل شدن پیروزی روحانی بر رقبای خود، سهم‌خواهی‌های طیف‌های مختلف جریان همسو با روحانی به ویژه اصلاحات به شدت افزایش یافت و در اردوگاه این طیف و رحم اجاره‌ای آن اعتدال مشکلات و اختلاف‌های فراوانی ایجاد شد به گونه‌ای که از کنایه‌های غیرمستقیم برخی چهره‌های معروف این دو جناح، کار به برخورد توئیتی و حتی مستقیم زبانی برخی از نمایندگان فراکسیون امید و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

در این میان نیز برخی دولتی‌ها و چهره‌هاش شاخص اصلاحات نیز به دنبال نشان دادن «همه چی آرومه» در دولت روحانی و طیف اصلاحات هستند و از اختلافی که به وضوح نمایان است روی بر می‌گردانند و گویی کبک سر خود را زیر برف فرو کرده‌اند.

به عنوان مثال معصومه ابتکار درباره اخبار مربوط به رایزنی و سهم خواهی اصلاح طلبان از کابینه دوم روحانی، به خبرآنلاین گفت: من نشنیدم که اصلاح طلبان بخواهند سهم خواهی کنند، اصلاح طلبان همواره آماده همکاری با آقای روحانی بودند و هستند.

اصلاح‌طلبان دولت روحانی را از آن خود می‌دانند

محمد نبی‌زاده کارشناس ارشد علوم سیاسی در گفت‌و‌گو با بلاغ، با بیان اینکه اصلاح‌طلبان دولت روحانی را از آن خود می‌دانند، تصریح کرد: تنها در صورتی اصلاحات با روحانی همراهی می‌کنند که بتوانند به خواسته‌های خود برسند.

وی با اشاره به اینکه در زبان، بسیاری از اصلاحاتی‌ها به دنبال حل مشکلات مردم و کشور هستند، گفت: کافی است روحانی در بدنه دولت از هیچ اصلاح‌طلبی بهره‌ نگیرد آن وقت مردم ایران متوجه می‌شوند که این طیف به دنبال خدمت به آنها یا سهم‌خواهی بودند.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی با بیان اینکه به طور معمول تاریخ نشان داده است که اصلاحات برای به دست آوردن جایگاه حتی کشور را نیز به آشوب کشانده است، اظهار کرد: برخی از اصلاحاتی‌ها به دنبال یارگیری هستند تا در دولت دوازدهم برای خود جایگاه کسب کنند و در این میان عارف به عنوان یک مرد همسو با این گروه در اولویت قرار دارد.

نبی‌زاده با اشاره به اینکه عارف در دوره گذشته ریاست‌جمهوری یک مهره سوخته محسوب شد، تصریح کرد: جریانی در دولت قرار دارد که همواره از برخی عناصر اصلی اصلاحات ترسیده است و عارف در راس آنها قرار داشت.

وی با بیان اینکه عارف مدعی شده است که پیروزی روحانی مدیون اصلاح طلبان است، خاطرنشان کرد: اینکه عارف می‌گوید از دولت در تشکیل کابینه دوازدهم می‌خواهیم با فراکسیون امید همراه شود به چه معنی است.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی با بیان اینکه برخی رسانه‌های اصلاحات نیز با یکدیگر همراه و همسو شدند، اظهار کرد: سهم‌خواهی دولتی‌ها از یکدیگر و اصلاحاتی‌ها به جایی رسیده است که آشنا نیز در پاسخ به توئیت عارف مدعی سهم‌خواهی این جناح از فرزندخوانده خود یعنی دولت اعتدال شد.

روحانی از برخی عناصر اصلاحات می‌ترسد

حجت‌الاسلام رضا باقرزاده کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با بلاغ با اشاره به اینکه باید در دولت دوازدهم کارآمدی مسئولان، مشکلات مردم، رفع معضل اقتصادی، بیکاری و غیره در چینش کابینه مدنظر قرار بگیرد، گفت: در دولت اصلاحات و در زمان مجلس پنجم این سهم‌خواهی‌هایی که امروز شاهد آن هستیم نیز وجود داشت.

وی با بیان اینکه جنجال‌های میان اصلاحات و اعتدال امروز رسانه‌ای شده است، تصریح کرد: همدلی و تعامل در دولت شیخ اصلاحات همان سهم‌خواهی این طیف از فرد منتخب شد به گونه‌ای که مجلس پنجم با بیشترین رای به وزرای پیشنهادی اعتماد کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امروز روحانی از برخی عناصر اصلاحات مانند عارف نیز می‌ترسد، گفت: فشار رسانه‌ای اصلاحات بر روحانی در حالی رو به افزایش است که آنها معتقد هستند رئیس دولت در حال تیشه زدن بر ریشه این طیف است.

باقرزاده با بیان اینکه برخی‌ها معتقدند که رئیس جمهور برآمده از حمایت اصلاحاتی‌ها و فراکسیون امید است، گفت: امروز اوج اختلاف در میان اصلاحات و طیف متعلق به روحانی به اندازه‌ای بالا است که اقدام به خودزنی حتی در رسانه‌ها کردند.

وی با اشاره به اینکه در این میان برخی رسانه‌ها توپ را به زمین رقیب دولت می‌اندازند، اظهار کرد: اگر توئیت‌ها و تبلیغات رسانه‌ای اصلاحات به رهبری شیخ این جریان و بازی عارف کناربگذاریم، دیدار عارف با روحانی جز سهم‌خواهی نامی دیگر ندارد.

باقرزاده به انتخاب شهردار تهران و اختلاف اصلاح‌طلبان بر این جایگاه نیز اشاره کرد و گفت: اصلاحات به دنبال کسی است که هم بتواند بهره کافی از وی در شهر تهران ببرد و هم همسو با دولت روحانی باشد اما هنوز به نتیجه نرسیده است و تلاش آنها نیز بی فایده بوده است.

به گزارش بلاغ، اختلاف در میان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در حال گسترش است با وجود دیدار روحانی و عارف با یکدیگر به نظر می‌رسد ماه عسل اصلاحات به پایان رسید و این طیف به شدت احساس خطر کرده است.

در انتخاب شهردار نیز شکاف فزاینده‌ای میان این دو جریان در حال وقوع است و دولت و شخص روحانی باید خود را در برابر این فشارها ایمن کند هر چند به نظر می‌رسد روحانی در حال بازی با اصلاحات است.
,
,
,
,
,
, اصلاح‌طلبان دولت روحانی را از آن خود می‌دانند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بلاغ,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه