اخبار داغ

امام جمعه سرایان:

یکی از علل افزایش طلاق در استان، ازدواج های اجباری است

یکی از علل افزایش طلاق در استان، ازدواج های اجباری است
امام جمعه سرایان با بیان این که خانواده هم عرض هیچ نهادی درجامعه نیست،گفت:اگر به خانواده اهمیت می دادیم،روز به روز بر تعداد خانه های سالمندان،مراکز شبه خانواده،مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و....،افزوده نمی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین احمدنجمی پور امام جمعه سرایان درگفت و گو با خاورستان،ضمن اشاره به روند آمار بالای طلاق در جامعه،اظهار کرد:برکسی پوشیده نیست که  خانواده،کانون گرم محبت و رسیدن  افراد به کمال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود:متاسفانه طوفان های مهیبی که امروزه ارکان مقدس خانواده را مورد تهدید قرار داده ناشی از فرهنگ غرب و همچنین تعریف نادرست غرب از انسان و خانواده است.

,

 

,

امام جمعه سرایان تصریح کرد:مهمترین مواردی که باعث می شود ارکان خانواده در معرض  خطر جدی قرار گیرد شامل تنوع طلبی زوجین،اختلاط در فضای کار و تفریح و فضاهای عمومی،خودآرایی در بیرون منزل و ارتباط گیری آسان بین مردان و زنان بدون رعایت حریم محرمیت می شود.

,

 

,

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به این که ما امروزه در انتخاب هایمان بسیار مشکل داریم،خاطرنشان کرد: افراد و خانواده ها به قد و قواره و مادیات توجه زیادی نشان می دهند و این در حالی است که از نظر اسلام مهمترین ملاک،تدین زوجین است.

,

 

,

وی ریشه بسیاری از طلاق ها و جدایی ها را، ناشی از روابط پیش از ازدواج  زوجین دانست و افزود:در بحث ازدواج،آفات زیادی در خصوص مجردها وجود دارد که درحال فرهنگ شدن است وزمینه شرارت درمجردها به مراتب بیشتر از متاهل ها است.

,

 

,

امام جمعه سرایان از شیوع انواع و اقسام بیماری های  جنسی در جامعه خبر داد و یادآور شد: تشکیل خانواده به عنوان مقدس ترین نهاد همواره بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

,

 

,

حجت الاسلام نجمی پور با تاکید براین که ازدواج باید پایدار و آسان باشد،یادآور شد:دولت،مسئولین و رسانه ها باید در این خصوص با تمام توان کوشش کنند.

,

 

,

وی ضمن اشاره به مشکلات فراروی ازدواج زوجین،متذکر شد:بایستی وام  های ازدواج  به روز شود و خیرین نیز در بحث کمک به ازدواج جوانان پیشقدم شوند.

,

 

,

حجت الاسلام نجمی پور بحث بینش و آگاهی را در خصوص تحکیم خانواده،یک بحث کلیدی و مهم دانست و ابراز کرد:دولت و رسانه ها در  این خصوص باید بیشتر از گذشته فعالیت کنند.

,

 

,

وی بحث تامین نیازهای عاطفی زوجین توسط یکدیگر را،از موارد مهم دیگر در  این خصوص دانست و عنوان کرد:باید زوجین در محیط خانواده به آرامش و آسایش کامل برسند.

,

 

,

امام جمعه سرایان با اشاره به این که کمبود نیازهای  جنسی و عاطفی زوجین، از  مهمترین مشکلات زوجین امروزی است،گفت:آنچه مسلم است آن است که بسیاری از تنش ها و مرافعه ها به دلیل دافعه های روانی،رفتاری و جنسی همسران است که مورد غفلت واقع شده است.

,

 

,

حجت الاسلام نجمی پور آمار بالای طلاق را در جامعه امروزی،ناشی از مولفه های درونی و بیرونی دانست و بیان کرد:مولفه های درونی  مربوط به تدین و ایمان و مولفه های بیرونی  نیز شامل مسائل تهاجم فرهنگی،فضاهای مجازی و فزون خواهی جنسی و...می شود.

,

 

,

وی از بحث اخلاق، به عنوان  حلقه مفقوده درجامعه یاد  کرد و متذکر شد:زوجین باید در انتخاب ها و همچنین زندگی شان،دقت کافی داشته باشند؛متاسفانه دختر و پسر با کوچکترین اختلاف  و اتفاق،مهریه به اجرا گذاشته و نسبت به گرفتن طلاق اقدام می کنند که واقعا نگران کننده است.

,

 

,

امام جمعه سرایان ضمن ابراز تاسف از این که بسیاری از خانواده های امروزی،با رویکرد حقوقی در جامعه زندگی می کنند،بیان کرد:باید رویکرد عاطفی  و عاشقانه در زندگی  های خانوادگی مورد توجه قرارگیرد.

,

 

,

حجت الاسلام نجمی پور شناخت زوجین از یکدیگر را،یک موضوع بسیار  مهم و اساسی  عنوان کرد و افزود:زوجین بایستی با همدیگر همدلی و گفت و گو داشته باشند چرا که امروزه سخن،حکم گلوله و تیر را دارد و می تواند بسیار اثربخش و یا بی اثر عمل کند.

,

 

,

وی با بیان این که  اعتماد ؛شیرازه زندگی افراد است،مطرح کرد:احترام به خواسته افراد از موضوعاتی است که نباید به دست فراموشی سپرده شود.

,

 

,

حجت الاسلام نجمی پور ادامه داد:برقراری اعتماد بین زوجین با صداقت  حاصل می شود که باید به آن توجه کرد.

,

 

,

وی مطرح کرد:زوجین باید به همه تفاوت های زیستی،روحی،روانی  و عاطفی یکدیگر توجه کامل داشته باشند.

,

 

,

این استاد حوزه و دانشگاه خانواده را،هم عرض  هیچ نهادی ندانست و اظهار داشت:عفو و گذشت مهمترین نکته است که باید به آن توجه شود؛در بسیاری از زندگی های امروزی اصلا گذشت وجود ندارد و این یک آفت است.

,

 

,

حجت الاسلام نجمی پور ضمن ابراز نگرانی از عدم قائل بودن ارزش به بسیاری از خانواده های امروزی،تصریح کرد:اگر به خانواده اهمیت داده می شد،امروز خانه سالمندان،خانه دختران بی سرپرست،مراکز شبه خانواده و.....در جامعه نداشتیم.

,

 

,

وی به بحث ازدواج و طلاق در خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد:یکی از مشکلات عمده در بحث ازدواج در استان؛ازدواج های اجباری است که بیش از 30 درصد طلاق های ما ناشی از این موضوع است در حالی که اسلام با ازدواج اجباری مخالفت جدی دارد.

,

 

,

حجت الاسلام نجمی پور افزایش آمار طلاق را در جامعه و بویژه خراسان جنوبی  نگران کننده دانست و تاکید کرد:بایستی روحانیت،طلاب و مبلغین امور دینی به این مبحث ورود پیدا کرده و در تریبون های نمازجمعه و جماعت به این مهم بپردازند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه