اخبار داغ

مدیر شرکت دانش بنیان محلات:

شرکت های دانش بنیان قلب اقتصاد مقاومتی/اقتصاد دانش بنیان جایگزینی مناسب برای اقتصاد نفتی است

شرکت های دانش بنیان قلب اقتصاد مقاومتی/اقتصاد دانش بنیان جایگزینی مناسب برای اقتصاد نفتی است
مدیر شرکت دانش بنیان محلات، شرکت های دانش بنیان را قلب اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امروز دانش و فناوری حرف اول را در توسعه اقتصادی کشور می زند و باید به اقتصاد دانش بنیان توجه بیشتری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ همایش آشنایی با مراکز رشد و شرکتهای دانش بنیان در فراهان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

زارعی، مدیر شرکت دانش بنیان محلات و کارآفرین نمونه کشوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، به عنوان بنگاه‌های اقتصاد دانش‌بنیان، نقش محوری در ساختار اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند.

,

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه‌ اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی، اقتصادی و تجاری‌سازی در حوزه‌ی فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده‌ فراوان، به ویژه در تولید نرم‌افزارهای مربوط فعالیت می کنند.

,

زارعی اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، با توجه به ویژگی‌های خود و پویایی و تطبیق با شرایط محیط پیرامونی و انعطاف‌پذیری بالا، ظرفیت مناسبی برای روبه‌رو شدن با شرایط تحریم را دارا هستند.

,

مدیر شرکت دانش بنیان محلات بیان کرد: در این شرکت‌ها زیرساخت‌های لازم برای همکاری چند شرکت برای تولید یک محصول وجود دارد و این مهم یکی از راهبردهای مهم و اثرگذار جهت تحقق اقتصادمقاومتی است.

,

وی ادامه داد: تبدیل مواد خام به محصولات باارزش در کشور در اولویت کار شرکت‌های دانش بنیان است، به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته‌ مورد نیاز در این شرکت‌ها به این مهم کمک می کند.

,

مدیر شرکت دانش‌بنیان محلات اظهار کرد: یکی از علل اساسی اسراف و زیاده‌روی در مصرف و همچنین تمایل مردم به مصرف کالاهای خارجی، پایین بودن کیفیت محصولات و کالاهای داخلی است، شرکت‌های دانش‌بنیان در استفاده از دانش برای بهینه کردن کیفیت محصولات داخلی، به همراه اقدامات فرهنگی، سبب ترغیب مردم به مصرف کالاهای داخلی می شوند.

,

وی افزود: این شرکت ها در راستای بهره‌وری اقتصادی به دنبال کاهش هزینه های تولید و در نتیجه افزایش استفاده مردم از کالای داخلی است.

,

زارعی گفت: رهبری معظم انقلاب هم از شرکت های دانش بنیان به عنوان راهکار برای جایگزینی درآمدهای نفتی یاد می کند و یکی از اساسی‌ترین پیش‌نیازهای این شرکت ها سرمایه‌ انسانی خلاق، نوآور و دانش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

مدیر شرکت دانش‌بنیان محلات افزود: باید تفکر دانش بنیان را وارد بخش های مختلف کنیم و از فرایندهای اداری تا فرایندهای صنعتی همه را باید دانش بنیان کنیم وگرنه صنعت و سیستم اداری ما نمی تواند در حوزه اقتصاد مقاومتی تحرک بخشی کند.

,

وی شرکت های دانش بنیان را قلب اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امروز دانش و فناوری حرف اول را در توسعه اقتصادی کشور می زند لذا باید به اقتصاد دانش بنیان توجه بیشتری شود.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه