اخبار داغ

یک روانشناس:

قطع نفَس به عنوان معضلی برای جامعه و اقتصاد هر کشوری محسوب می شود

قطع نفَس به عنوان معضلی برای جامعه و اقتصاد هر کشوری محسوب می شود
روانشناس گفت: قطع نفَس و رسیدن به ایستگاه آخر زندگی به عنوان معضلی برای جامعه و حتی اقتصاد هر کشوری محسوب می شود و توجه ویژه به آن ابعاد متعددی دارد که باید بدانیم راه‌کارهای پیشگیرانه برای سلامت روانی اجتماع مفید خواهند بود زیرا سدی بزرگ برای این معضل محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا فاطمه مرادی روانشناس در گفتگو با چشم نیوز اظهار داشت: قطع نفَس و رسیدن به ایستگاه آخر زندگی به عنوان معضلی برای جامعه و حتی اقتصاد هر کشوری محسوب می شود و توجه ویژه به آن ابعاد متعددی دارد که باید بدانیم راه‌کارهای پیشگیرانه برای سلامت روانی اجتماع مفید خواهند بود زیرا سدی بزرگ برای این معضل محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چشم نیوز,

 

,

روانشناس گفت: یکی از ناهنجاری های اجتماعی به عنوان خود کشی است که کشور ما حدود چهلمین کشور جهان در این معضل اجتماعی با میزان تقریبی 3 هزار و 300 مورد محسوب می شود.

,

 

,

 وی ادامه داد: خودکشی به عنوان پدیده ای نه چندان تازه بلکه قدیمی همواره گریبان گیر جامعه بوده و هست و درواقع در برخی موارد به جد می توان گفت که از معضلات اجتماعی محسوب می شود.

,

 

,

مرادی خاطرنشان کرد: متأسفانه بر اساس آخرین آمارهای منتشره پدیده خودکشی طی چند سال اخیر رشد زیادی داشته تا آنجا بسیاری از کارشناسان اجتماعی و روانشناسی برای کاهش آن مطالعات گسترده ای را انجام داده اند و این مسئله دغدغه بزرگی نیز برای آنها بوده است.

,

 

,

روانشناس افزود: اگرچه طی سالهای اخیر اقدامات بسیاری برای کاهش میزان خودکشی در داخل صورت گرفته اما هنوز هم آمارها و نمودارها روند افزایش دارد که باید با نگاه ویژه تری نسبت به آن اقدام نمود.

,

 

,

وی تصریح کرد: فردی که خود را در ایستگاه آخر زندگی تصور می کند و خود کشی را به عنوان عاملی برای رهایی از درد و رنج می داند قطعأ این مسیر را بهترین راه برای خود می داند.

,

 

,

مرادی خاطرنشان کرد:  این پدیده نزد دین مبین اسلام آنقدر منفور بوده و افرادی که اقدام به قطع نفس خود می کنند را به عذابی عظیم بشارت می دهد و دلیل این عذاب بزرگ آن است که به گفته اسلام ، انسانی که خودکشی می کند یعنی از مهربانی خداوند نا امید شده به همین منظور بزرگترین گناه را انجام داده است. اگر می خواهید مقداری بیشتر از این پدیده شوم بدانید ما را در ادامه همراهی کنید.

,

 

,

روانشناس خاطرنشان کرد: اگرچه بسیاری عامل اصلی خود کشی را ضعف ایمان و یا نبود آن معرفی می کنند که به جد هم این تعبیر درست است اما برخی از موارد مانند مشکلات اجتماعی و بعضأ اقتصادی نیز در افزایش خودکشی مؤثر بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه