اخبار داغ

یادداشت؛

اصلی کردن مسائل فرعی و اتلاف فرصت های ملی؛ خط امروز دشمن

اصلی کردن مسائل فرعی و اتلاف فرصت های ملی؛ خط امروز دشمن
به حکم شرع و عقل، اصل و فرع کردن موضوعات و اولویت دادن به امور اصلی، نشانه بلوغ سیاسی و فرهنگی هر فرد و جامعه ای می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، منابع محدود و فرصت ها اندک و در حال گذر است و برای یک جامعه مدعی پیشرفت لحظات و آنات مغتنم و گرانبها است. نباید اجازه داد مسائل فرعی و پیش پا افتاده، به مسئله اول کشور تبدیل شوند و مسائل مهم و اصلی مغفول واقع گردند که از علامات تنزل نخبگان هر  جامعه ای همین بلیّه ملی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

البته ممکن است عده ای و یا جریان سازمان یافته ای در پی همین مقصود باشند یعنی سرگرم کردن افکار عمومی با حوادث دم دستی و غفلت ورزیدن از رخدادهای سرنوشت ساز، به عبارت بهتر، از جمله ابزارهای مهم و شناخته شده جنگ روانی ، مهم جلوه دادن امر خرد و ریز و بزرگ نمایی آنها است برای اینکه بتوان در گوشه دیگری کار بزرگی بخوانید گاف بزرگی را رقم زد.

,

رهبری عزیز انقلاب نیز بارها در باب اصلی فرعی کردن مسائل کشور تذکر داده و آن را از چالش های داخلی نظام برشمرده اند و مسئولین و نخبگان و مردم را از مبتلا شدن به این سنت سیئه برحذر داشته اند. ایشان در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در سال ۹۳ فرمودند: «سرگرم شدن به اختلافات در داخل کشور؛ اختلافات فرعى و اختلافات سطحى، ما را سرگرم بکند، در مقابل هم قرار بدهد، تعارض به‌وجود بیاورد، ما را از مسائل اصلى و از خطوط اصلى غافل بکند؛ این یکى از مصادیق آن چالش اصلى است که عرض شد. از دست دادن انسجام ملت از چالشهاى ما است.»

,

ایشان همچنین در سال ۹۲ خطاب به دانشجویان می فرمایند: «جدا کردن مسائل اصلی از فرعی، مسائل درجه یک از مسائل درجه دو، سرگرم نشدن به مسائلی که از اولویت برخوردار نیستند و شناختن این مسائل، از عرصه‌های شور و شوق دانشجوئی و دانشگاهی است. اگر شما می‌بینید در بیرون کسانی احیاناً به مسائل فرعی سرگرم میشوند، خودشان را مشغول میکنند.»

,

حربه دشمن در این مقطع گرفتن فرصت و وا داشتن ارکان نظام از تفکر و برنامه ریزی و شناخت آسیب ها و رسیدن به نقطه مطلوب در اداره کشور است و هر شخص حقیقی یا حقوقی که در این مسیر ورود می کند نقشه دشمن را کامل و در زمین او بازی کرده است.

,

تاسف بارتر اینکه مدیر ارشد کشور که بر جایگاه ریاست جمهوری تکیه زده و قاعدتا باید محور انسجام و همدلی ملی باشد به تریبون مولد مکرر مسائل فرعی و پمپاژ آن به فضای داخلی کشور تبدیل می شود و در پی او، جریان حامی آقای رئیس جمهور مدام روی فرعیاتی مانور می دهند که هیچ ارزشی برای امروز کشور ندارد و صرفا بر طبل اختلاف و تفرقه کوفتن و انبان کینه و نفرت را پر ساختن است.

,

برخی معتقدند که دستان خالی آقای روحانی و مشاورانش برای ارائه برنامه و چاره سازی برای مشکلات کشور دلیل اصلی این راهبرد خطرناک می باشد.عده دیگری اما باور دارند که این هل من مبارز طلبیدن ها،از اثرات مستی پس از پیروزی در انتخابات است و پس از مدتی فروکش خواهد کرد و صرفا برای راضی کردن و دلخوش کنی قلیلی از رای دهندهاست.

,

امروز شناخت مسائل اصلی ونپرداختن به مسائل فرعی یک وظیفه ملی و انقلابی است. اداره مطلوب کشور و حصول رضایت مردم  و افزایش کارآمدی نظام جمهوری اسلامی اصلی ترین دغدغه کشور بوده و نبایستی اجازه داد سیاست بازان، مسیر انحرافی دیگری را به روی مردم بگشایند که جز افزایش اختلاف و دوئیّت حاصلی ندارد.

,

وفاداران به خط امام  جامعه و انقلابی ها نبایستی قلم و قدرت و فرصت خود را مصروف بازی های کودکانه دشمن خارجی و رقیب داخلی کنند که به فرموده امام خامنه ای یک کار بیهوده دو مسرفانه است . دشمن در صدد اتلاف وقت ملی ایرانیان است.در فکر اختلاف افکنی و آتش تهیه ناکارآمدی حکومت است. بار دیگر باید او را مایوس کرد و در این میان هرکه انقلابی تر است بسم الله…

,

* وحید جلال زاده

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه