اخبار داغ

یادداشت مهمان

امامِ "جامِ زهری"ها

امامِ "جامِ زهری"ها
امروز اینستاگرام حسن روحانی فیلمی را منتشر کرده که هاشمی میگوید "جام زهر از افتخارات من و آقای روحانی است".
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یادداشت - فرج اللهی/ اول: امروز اینستاگرام حسن روحانی فیلمی را منتشر کرده که هاشمی میگوید "جام زهر از افتخارات من و آقای روحانی است" 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دوم: این را بگذارید کنار خاطره سال 62 هاشمی که با نگاه "لزوم پایان جنگ"، فرماندهی جنگ را تحویل گرفت. 
او در خاطراتش میگوید: "خدمت امام برای خداحافظی رفتم و همین را مطرح کردم که ایشان بدانند من با این عقیده در جنگ می روم و هرچند که شعار می دهیم جنگ جنگ تا پیروزی یا تا رفع فتنه و یا هر چیز دیگر، استراتژی ما این است. گفتم که من با این هدف وارد میدان می شوم تا جنگ را به این صورت تمام کنیم ایشان هم نگاهی به من کردند و جواب ندادند من هم انتظار نداشتم جواب بدهند می خواستم بگویم که اگر می خواهید من جنگ را فرماندهی کنم، این استراتژی من است . فقط با یک تبسم مواجه شدم . این تبسم میتوانست به معنای اینکه شما ساده هستید باشد و می توانست به این معنا باشد که این خوب است.»

,
,

سوم: در تاریخ روایت شده توسط جریان هاشمی،دو تصویر و روایتی از امام در ذهن مخاطب شکل میگیرد: یکی روایتی که مطلوب جریان هاشمی است و صراحتا بیانش نمیکنند. یعنی امامی که از هاشمی و دوستانش در درک و تحلیل مسائل سیاسی عقبتر بود و زمان میبُرد آنچه آنها در خشت خام میدیدند، ایشان در آیینه ببیند. به همین خاطر جنگ نه در سالهای 62 و 63 که مطلوب هاشمی و دوستانش بود، بلکه سال 67 تمام میشود. 
روایت دوم که مطلوب جریان منتظری است. یعنی امامی که ضعف تحلیلش و بیماری جسمی اش، باعث شده عملا توسط چندنفر معدود از جمله هاشمی و سیداحمد خمینی مدیریت شود. گاهی از سر لجاجت با همه مخالفت میکند و گاهی نظر همان دوسه نفر را میپذیرد. 

,
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه