اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی؛

پیش بینی اشتغال حدود ۲ هزار نفر در بخش کشاورزی استان برای امسال

پیش بینی اشتغال حدود ۲ هزار نفر در بخش کشاورزی استان برای امسال
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت:بر اساس پیش بینی های صورت گرفته امسال یک هزار و ۹۴۲ مورد اشتغال در بخش کشاورزی استان در بخش های مختلف ایجاد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اراک امروز؛ علی بابایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در جمع فرمانداران و بخشداران استان مرکزی پیرامون بررسی مشکلات بخش کشاورزی استان گفت: علیرغم همه مشکلاتی که در بخش کشاورزی استان وجود دارد با اقداماتی که در حوزه کشاورزی استان صورت گرفت،استان مرکزی سال گذشته جزء ۵ استان برتر کشور قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

بابایی با اشاره به اینکه استان مرکزی در بخش کشاورزی جزء ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد اظهار کرد: در حال حاضر ۸۲ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی در سطح استان داریم.

,

۱.۲ درصد تولید بخش کشاورزی استان مازاد مصرف است

, ۱.۲ درصد تولید بخش کشاورزی استان مازاد مصرف است, ۱.۲ درصد تولید بخش کشاورزی استان مازاد مصرف است,

وی ادامه داد: علیرغم اینکه استان مرکزی ۱.۸ درصد از جمعیت کشور را دارد،۳ درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور را تامین می کند،بنابراین ۱.۲ درصد تولید بخش کشاورزی استان مازاد مصرف در استان است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: همچنین ۲.۱ درصد از شاغلین کشور و ۱۹.۸ درصد از شاغلین استان مرکزی در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

,

پیش بینی اشتغال ۱۹۴۲ نفر در بخش کشاورزی استان

, پیش بینی اشتغال ۱۹۴۲ نفر در بخش کشاورزی استان, پیش بینی اشتغال ۱۹۴۲ نفر در بخش کشاورزی استان,

بابایی با اشاره به اینکه امسال سال اشتغال و تولید است افزود: کشاورزی یکی از بخش هایی است که می تواند در تحقق شعار سال  مورد توجه قرار گیرد و مردم و افراد جویای کار در آن مشارکت خوبی داشته باشند .

,

وی اضافه کرد:بر اساس پیش بینی های صورت گرفته امسال یک هزار و ۹۴۲ مورد اشتغال در بخش کشاورزی استان در بخش های مختلف ایجاد خواهد شد.

,

اجرای طرح نوین ترویج در استان

, اجرای طرح نوین ترویج در استان, اجرای طرح نوین ترویج در استان,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از اجرای طرح نوین ترویج در استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح برای هر ۱۰ روستای استان مرکزی یک مروج تعیین شده است.

,

وی ادامه داد: در قالب این طرح مروجین با حضور در مناطق روستایی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی را بررسی و مواردی که قابل حل است را به سازمان استان ارجاع داده و با پیگیری ها درصدد حل آنها بر می آیند.

,

اعتبارات سیستم آبیاری نوین بدون هیچ محدودیتی پرداخت می شود

, اعتبارات سیستم آبیاری نوین بدون هیچ محدودیتی پرداخت می شود, اعتبارات سیستم آبیاری نوین بدون هیچ محدودیتی پرداخت می شود,

بابایی با اشاره به اینکه در سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه آبیاری نوین در استان انجام شده است،گفت:در ادامه این اقدامات بدون هیچ محدودیتی تسهیلات این بخش در استان پرداخت می شود.

,

وی با اشاره به اینکه در سفر هیات دولت به استان مرکزی اعتباری بالغ بر ۱۰۲ میلیارد تومان برای اجرای سیستم های آبیاری نوین تصویب شده بود افزود: از این مبلغ تا کنون ۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی  با اشاره به اینکه اعتبارات ملی سازمان سال گذشته ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود افزود: با پیگیری های صورت گرفته سال گذشته ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جذب اعتبار داشتیم که ۷۰۰ میلیون تومان بیشتر از اعتبارات مصوبه بوده است.

,

اعتبارات لایروبی قنوات جوابگو نیست

, اعتبارات لایروبی قنوات جوابگو نیست, اعتبارات لایروبی قنوات جوابگو نیست,

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۶۰۰ رشته قنات در استان وجود دارد افزود: از این تعداد دو هزار رشته قنات قابلیت لایروبی را دارند.

,

وی با تاکید بر اینکه لایروبی هر رشته قنات نیازمند اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان است افزود:برای لایروبی قنوات استان نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی  خاطرنشان کرد: با اعتباراتی که در اختیار داشتیم سال گذشته ۵۵ رشته قنات را لایروبی کردیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه