اخبار داغ

رئیس دامپزشکی بم خبر داد؛

8000 دام سبک در بم واکسینه شدند

8000 دام سبک در بم  واکسینه شدند
رئیس شبکه دامپزشکی بم گفت: 8000 دام سبک علیه بیماری آنتروتوکسمی واکسیناسیون شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ارگ نیوز؛ مسعود اسدی پور رئیس شبکه دامپزشکی بم گفت: ۸۰۰۰ دام سبک بر علیه بیماری آنتروتوکسمی واکسیناسیون شدند.
وی اظهار داشت: بیماری آنتروتوکسمی نیز یک بیماری باکتریایی دام سبک است که به دنبال تغییر در جیره دام رخ می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  به نقل از , ارگ نیوز, ؛ مسعود اسدی پور رئیس شبکه دامپزشکی بم گفت: ۸۰۰۰ دام سبک بر علیه بیماری آنتروتوکسمی واکسیناسیون شدند.
وی اظهار داشت: بیماری آنتروتوکسمی نیز یک بیماری باکتریایی دام سبک است که به دنبال تغییر در جیره دام رخ می دهد.
,
,

وی ادامه داد: وقوع این بیماری در اوایل فصل پاییز و بهار بیشتر است و در فصل بهار با رویش علوفه سبز و مراتع تغذیه دام از این علوفه بیشتر شده و این موجب تغییرات در دستگاه گوارش دام و زمینه سازی رشد و تکثیر باکتری های بی هوازی از جمله کلستریدیوم ها می شود.
این مسئول افزود: به دنبال تکثیر عامل بیماری آنتروتوکسمی در دستگاه گوارش دام و تولید توکسین توسط این باکتری و به پخش آن از طریق دستگاه گردش خون در امعا و احشا دام این بیماری بروز می کند.

,
,

اسدی پور عنوان کرد: این بیماری موجب پرخونی در دستگاه گوارش، کبد ،مغز، ریه و کلیه غیر دام می شود و در موارد حاد موجب مرگ دام می شود.

,

رئیس شبکه ی دامپزشکی بم اشاره کرد: از راه‌های پیشگیری این بیماری می‌تواند به واکسیناسیون و به موقعیت دام و دوز یادآور واکسن، قرنطینه و مدیریت بهداشتی دامداریها اشاره کرد.

,

اسدی پور در پایان از دامداران و عشایر شهرستان درخواست کرد با مراجعه به مرکز دامپزشکی شهرستان نسبت به واکسیناسیون دام سبک خود علیه این بیماری مهم اقدام نمایند.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه