اخبار داغ

در دیدار دست اندرکاران روز اردبیل با امام جمعه اردبیل مطرح شد؛

پیشنهاد برگزاری روز اردبیل در خارج/ چهره واقعی اردبیل به دنیا معرفی شود / به داد اقتصاد اردبیل برسیم

پیشنهاد برگزاری روز اردبیل در خارج/ چهره واقعی اردبیل به دنیا معرفی شود / به داد اقتصاد اردبیل برسیم
امام جمعه اردبیل در دیدار با ر با دست اندرکاران روز اردبیل، پیشنهاد داد که بزرگداشت روز اردبیل تنها محدود به برگزاری مراسم در خود اردبیل نشود و این بزرگداشت در خارج از کشور هم برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، سید حسن عاملی آیت الله در دیدار با دست اندرکاران روز اردبیل با تاکید بر اینکه، برای معرفی اردبیل باید کارهای زیادی انجام شود، گفت: بزرگداشت روز اردبیل تنها محدود به برگزاری مراسم در خود اردبیل نشود؛ پیشنهاد می شود معرفی اردبیل و برگزاری روز اردبیل  در خارج از کشور و به ویژه کشورهای همجوار چون اذربایجان، ترکیه و همچنین روسیه انجام  شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما،,

وی گفت: هدف از بزرگداشت هفته و روز اردبیل تفوق نژادی نیست بلکه هدف توجه به همه ارزش‌هایی بوده که صفویه برای دنیا ترسیم کرده است و اینکه گذشته همواره چراغی برای آینده است.

,

امام جمعه اردبیل با اشاره به حضور جوانان در جمع دست اندرکاران بزرگداشت روز ادبیل گفت: باید این حضور هدایت شود و الگوهای مناسب به جوانان معرفی شود.

,

وی تصریح کرد: شاه اسماعیل صفوی جوان 23 ساله، الگوی مناسبی برای جوانان این مرزو بوم است که توانست  ایران را یکپارچه کرده و از مکتب اهل بیت به درستی صیانت و پاسداری کند.

,

عاملی خاطر نشان کرد: در هفته و روز اردبیل نباید صرفا تاریخ اردبیل بازگو شود، اول از همه خدمت فرهنگی مدنظر باشد و باید از وسایل ارتباطات نوین نیز برای معرفی فرهنگ و توسعه اقتصادی این استان نیز بهره برد.

,

وی گفت: با ایجاد مرکز تحقیقات صفویه  موافقت شده که این کاری مثبت و سازنده  است اما این مرکز باید ردیف اعتباری مشخصی داشته باشد که امیداریم این امر هم محقق شود.

,

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با اشاره به اتفاق ناخوشایند کودکشی دراین استان، گفت: اخیرا اردبیل صدمات بدی دید، باید این صدمات تحریک کننده باشد تا چهره واقعی پر از عطوفت اردبیل را به دنیا نشان دهیم؛ اینکه چه طور چهره واقعی اردبیل را که چهره ای با عواطف است به دنیا نشان دهیم مهم است؛ چهره اردبیل باید با انسان هایی شناخته شود که تمام دارایی اش را صرف ساختن 72 مدرسه می کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه باید به فرهنگ بهای بیشتری داد؛ باید از لحاظ اقتصادی به فریاد اردبیل رسید؛ نباید شاهد چهره کریه فقر در اردبیل باشیم فقر تبعات بدی در جامعه دارد.

,

وی تاکید کرد: مکانیزه شدن آب در اردبیل توجه ویژه می خواهد اگر به این مسئله مهم بی توجهی شود در چند سال بعد باید به حال دشت اردبیل گریست.

,

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: باید دست بجنبانیم و از دولت بخواهیم با برنامه ریزی مکانیزه شدن آب در اردبیل  را در اولویت قرار دهد.

,

وی با اشاره به برگزاری بزرگترین نشست صفویه شناسی در اردبیل با حضور دکتر ولایتی اظهار داشت: این نشست و همایش باید همانند بزرگداشت مولانا در  قونیه ترکیه، سالانه برگزار شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه