اخبار داغ

با هدف راه اندازی مجدد کارخانه زاگرس خودرو؛

خودروسازان هندی به بروجرد آمدند/ آیا نبض زاگرس خودرو خواهد تپید؟

خودروسازان هندی به بروجرد آمدند/ آیا نبض زاگرس خودرو خواهد تپید؟
خودروسازان هندی "ماهیندرا" به بروجرد آمدند تا با تولید سه نوع خودرو این کارخانه را مجددا احیا کنند، کارخانه ای که سالهاست تعطیل شده و چرخ آن از حرکت ایستاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک  زاگرس خودرو بروجرد در سال 75 فعالیت خود را آغاز کرد و با شروع کار 480 کارگر مشغول به کار شدند، نخستین محصول این کارخانه خودرویی به نام پرتون بود که در سال 81 روانه بازار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,  ,

 

,

چند سالی تنها در این کارخانه رونق، تولید و اشتغال دیده می شد اما طولی نکشید که در سال 91 این واحد تولیدی با مشکلات مالی روبرو شد و 400 نفر از کارگران این کارخانه اخراج شدند.

,

 

,

نتیجه تصویری برای زاگرس خودرو بروجرد تسنیم

, نتیجه تصویری برای زاگرس خودرو بروجرد تسنیم,

 

,

در سال 93 رنگ آمیزی خودروی پراید در این کارخانه رونق گرفت و مونتاژ MVM انجام می شد که در نهایت این فعالیت هم چندان موفق نبود و در سال 94 این فعالیت هم از حرکت ایستاد و به کلی چرخ زاگرس خودرو بروجرد متوقف شد.

,

 

,

ابتدای سال 95 خبرهایی از این کارخانه شنیده شد که قرار بود شرکت عظیم خودرو وارد عمل شود و با خریداری سهام این شرکت بتواند کارخانه را دوباره راه اندازی کند.

,

 

,

حدود 40 کارگر باقیمانده این واحد تولیدی هم در اسفند 95 اخراج شدند اما در طول این چند سالی که بحران تعطیلی و نیمه تعطیلی در این واحد وجود داشت تنها شعارها و وعده هایی مبنی بر احیای مجدد این کارخانه و بازگشت به کار کارگران شنیده شد اما در عمل خبری از احیا نبود.

,

 

,

ماشین سازی

, ماشین سازی,

 

,

همه این موارد در حالی رخ داد که برخی از مسئولین استانی و شهرستانی با شنیدن خبر تعطیلی این کارخانه واکنش نشان دادند و برخی هم تعطیلی آن را تکذیب کردند تا این که در چهارم اردیبهشت ماه امسال وزیر صنعت از این کارخانه بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت که این کارخانه تعطیل است.

,

 

,

البته در سفر وزیر به بروجرد سری هم به این کارخانه تعطیل زده شد و از نزدیک همه دیدند که سکوت، تنها تولید این کارخانه بود و کاورهایی که روی قطعات کشیده شده بود نشان می داد که سالهاست این واحد، تولیدی ندارد.

,

 

,

ماجرای این کارخانه تعطیل به این جا ختم نشد و روز گذشته شرکت خودروسازی هندی "ماهیندرا" به بروجرد سفر کردند  و هدف از این سفر به منظور عقد قرارداد با شرکت خودروسازی ماهیندرا از کشور هند بود.

,

 

,

گویا قرار است با ورود این شرکت هندی که بیش از 70 سال سابقه خودروسازی دارد  در این کارخانه 3 برند تولید شود و بیش از 600 نفر کارگر دوباره بازگشت به کار شوند.

,

 

,

ماشین سازی

, ماشین سازی,

 

,

به گفته یکی از حاضرین در این جلسه ، خودروسازان هندی با سفر به بروجرد و بازدید از این شرکت خودروسازی باز هم متعب شدند که این همه ظرفیت مسکوت و بلا استفاده مانده است.

,

 

,

این در حالیست که این جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برای احیای مجدد زاگرس خودرو بروجرد باز هم بدون حضور خبرنگاران برگزار شد تا بدون هیچ حرف و حدیثی کار پیش رود البته جای تعجب نیست چرا که وقتی وزیر صنعت هم از این کارخانه بازدید کرد در همان کارخانه جلسه ای ترتیب داده شد و پشت درهای بسته مشکلات این کارخانه بررسی شد.

,

 

,

"علی شاهرودی" رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: جلسه هماهنگی با این خودروسازی روز گذشته با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد و در صورتی که موانع برطرف شود و مشکلی رخ ندهد این واحد تولیدی در کمتر از سه ماه مجددا راه اندازی می شود.

,

 

,

وی اضافه کرد: قرار شد با احیای این کارخانه  3 نوع خودرو تولید شود که پیش بینی شده حدودا سالانه بین 20 تا 25 هزار دستگاه خودرو تولید کند.

,

 

,

ماشین سازی

, ماشین سازی,

 

,

شاهرودی اظهار داشت: اگر قرارداد صورت گیرد و این کارخانه با سه شیفت کاری و به صورت کامل شروع به کار کند 600 نیرو نیاز دارد که امیدوارم این اتفاق رخ دهد و کارگران بازگشت به کار شوند.

,

 

,

به گفته وی تا کنون شرکت هایی برای قرارداد با این کارخانه وارد کار شده اما به سرانجام نرسیده اند اما امیدواریم این شرکت خودروسازی بتواند در جهت راه اندازی این کارخانه اقدام کند.

,

 

,

با همه این تفاسیر امیدواریم که این کارخانه تعطیل شهرستان بروجرد دوباره احیا شود و نبض تولید بتپد چرا که در حال حاضر حدود نیمی از صنایع شهرستان بروجرد تعطیل و نیمه تعطیل هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه