اخبار داغ

مدیرکل راه آهن لرستان:

130کیلومتر مسیر راه آهن دورود-تنگ هفت بازسازی شده است

130کیلومتر مسیر راه آهن دورود-تنگ هفت بازسازی شده است
مدیرکل راه آهن لرستان گفت: تا کنون 130کیلومتر راه آهن دورود- تنگ هفت بازسازی شده و 15کیلومتر باقی مانده است و تنها بلاکی که تا کنون بازسازی نشده قارون بیشه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک سید حسین مرتضوی صبح امروز در بازدید از مسیر راه آهن دورود-تنگ هفت با بیان این که راه آهن لرستان شامل 11ایستگاه و 10بلاک از مومن آباد شروع به ایستگاه تنگ هفت ختم می شود و یکی  مهم ترین پروژه های دوسال اخیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی هزینه هر کیلومتربازسازی را یک و نیم میلیارد تومان دانست وگفت: از این پروژه تا کنون 130کیلومتر آن بازسازی شده و 15کیلومتر باقی مانده است و تنها بلاکی که تاالان بازسازی نشده قارون بیشه است.

,

 

,

مرتضوی بیان کرد: به دلیل گرمای بیش از اندازه در ناحیه زاگرس کارگاه به بلاک قارون بیشه منتقل می شود و ان شالله پایان سال محور جنوب به طور کامل بازسازی می شود.

,

 

,

به گفته وی 2 بلاک تقریبا به طول۳۰کیلومتر باقی مانده است که در مجموع45کیلومتر از کل بازسازی محور جنوب باقی مانده است.

,

 

,

مدیرکل راه آهن لرستان اظهار داشت: در ۲سال اخیر با بازسازی هایی که صورت گرفته سوانح به حداقل رسیده است و شاهد ایمنی بالا و افزایش سرعت در بعضی از بلاک ها هستیم.

,

 

,

مرتضوی بیان کرد: لرستان پیچیده ترین هندسه را در شبکه راه آهن جمهوری اسلامی و در جهان  دارد و در  بلاک سپیددشت به چم سنگر به طول ۱۵کیلومتر ۴۴قوس دارد، کمتر بلاکی را می بینیم که این همه قوس داشته باشد.

,

 

,

وی با بیان این که بازسازی و نوسازی را به مراتب سخت تر از احداث خطوط است، افزود: تونلی به نام ۱۰۲ با طول هزارو هفت متر،دهانه ی ورودی و خروجی تونل ۱۵متر اختلاف ارتفاع دارد که این چنین ویژگی هایی فقط مختص لرستان است.

,

 

,

به گفته وی خرید ریل ۱۰۰متر و۱۰۸متر برای جمهوری اسلامی ضروری است برای همین کارگاه ثابت جوشکاری در دورود و ریل طویل به طول ۱۰۰متر و۱۰۸متر در 2سال اخیر در دورود ایجاد شده است.

,

 

,

مدیرکل راه آهن لرستان عنوان کرد: هشت سوئیت با زیربنای600متر جهت استفاده آموزشی احداث شده است که آموزش های راه آهن در تمام فصول در تفرجگاه بیشه انجام شود و از ماه آینده 10گروه  35تا40نفره در این تفرج گاه آموزش خواهند دید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه