مدیرکل راه آهن لرستان گفت: تا کنون 130کیلومتر راه آهن دورود- تنگ هفت بازسازی شده و 15کیلومتر باقی مانده است و تنها بلاکی که تا کنون بازسازی نشده قارون بیشه است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک سید حسین مرتضوی صبح امروز در بازدید از مسیر راه آهن دورود-تنگ هفت با بیان این که راه آهن لرستان شامل 11ایستگاه و 10بلاک از مومن آباد شروع به ایستگاه تنگ هفت ختم می شود و یکی مهم ترین پروژه های دوسال اخیر است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,,
وی هزینه هر کیلومتربازسازی را یک و نیم میلیارد تومان دانست وگفت: از این پروژه تا کنون 130کیلومتر آن بازسازی شده و 15کیلومتر باقی مانده است و تنها بلاکی که تاالان بازسازی نشده قارون بیشه است.
,,
مرتضوی بیان کرد: به دلیل گرمای بیش از اندازه در ناحیه زاگرس کارگاه به بلاک قارون بیشه منتقل می شود و ان شالله پایان سال محور جنوب به طور کامل بازسازی می شود.
,,
به گفته وی 2 بلاک تقریبا به طول۳۰کیلومتر باقی مانده است که در مجموع45کیلومتر از کل بازسازی محور جنوب باقی مانده است.
,,
مدیرکل راه آهن لرستان اظهار داشت: در ۲سال اخیر با بازسازی هایی که صورت گرفته سوانح به حداقل رسیده است و شاهد ایمنی بالا و افزایش سرعت در بعضی از بلاک ها هستیم.
,,
مرتضوی بیان کرد: لرستان پیچیده ترین هندسه را در شبکه راه آهن جمهوری اسلامی و در جهان دارد و در بلاک سپیددشت به چم سنگر به طول ۱۵کیلومتر ۴۴قوس دارد، کمتر بلاکی را می بینیم که این همه قوس داشته باشد.
,,
وی با بیان این که بازسازی و نوسازی را به مراتب سخت تر از احداث خطوط است، افزود: تونلی به نام ۱۰۲ با طول هزارو هفت متر،دهانه ی ورودی و خروجی تونل ۱۵متر اختلاف ارتفاع دارد که این چنین ویژگی هایی فقط مختص لرستان است.
,,
به گفته وی خرید ریل ۱۰۰متر و۱۰۸متر برای جمهوری اسلامی ضروری است برای همین کارگاه ثابت جوشکاری در دورود و ریل طویل به طول ۱۰۰متر و۱۰۸متر در 2سال اخیر در دورود ایجاد شده است.
,,
مدیرکل راه آهن لرستان عنوان کرد: هشت سوئیت با زیربنای600متر جهت استفاده آموزشی احداث شده است که آموزش های راه آهن در تمام فصول در تفرجگاه بیشه انجام شود و از ماه آینده 10گروه 35تا40نفره در این تفرج گاه آموزش خواهند دید.
,,
انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه